Forum > i30 GD

wahacz tył pytanie

(1/3) > >>

daniello1234:
Witam
mam pytanko odnośnie wahacza tylnego      (55220-A6100)   
a dokładniej tulei w tym wahaczu                ( 55215A-6100)  naderwana guma wewnątrz tulei

1. jak jest z odkręcenie śruby    ( 55260 3 R00 )    z regulacją konta przy tej tulei
stawia mocny opór da się odkręcić bez grzania ?

2 czy jest możliwe aby wymienić tuleję na aucie bez wyciągania wahacza
sprzętem do wprasowywania wyciągania tulei na aucie

czy ktoś przerabiał temat i jest w stanie podpowiedzieć dać jakieś wskazówki sugestie jak się dobrać do tematu


jakiej firmy tuleję kupić może jakieś namiary


bo kompletny wahacz to cena dość pokaźna


dzięki pozdrawiam Daniel

XT1097:
Wahacz cena Maxgear 132 zł więc tragedii nie ma. Nie warto moim zdaniem męczyć się z wymiana tulei - sprawdź poza tym stary wahacz czy nie jest przegnity na wylot od przodu. W i30 zdjalaem stara konserwację i zrobiłem nowa bo były zdrowe. W cee'd lewy zgnity na wylot więc obydwa poszły. Jest to w sumie stosunkowo prosta robota. Ta śruba mimośrodowa nawet się odkręca najgorzej że zapieka się w drążku reakcyjnym i nie da się jej wyjąć - tak miałem w i30 ale tam wymieniałem całą rame poprzeczną że śrubami
Jak kupisz nowy wahacz to go zabezpiecz antykorozyjnie bo jest tylko malowany.
Ta śruba mimośrodowa nie przechodzi przez ten wahacz! Jest go stosunkowo łatwo odkręcić dwie śruby na przelot ale trzeba lewarkiem podeprzeć przy wyjmowaniu tej wewnętrznej śruby bo sprężyna wypycha wahacz w dół

daniello1234:
o dzięki wielkie za konkretną podpowiedz
jeżeli chodzi o wahacz to miałem na myśli oryginał 

kiedy porównywałem oferty wydawało mi się jakby był solidniejszy może jakość zdjęć ale takie wrażenie daje

więc tuleja finansowo w konfrontacji z oryginalnym wahaczem zdecydowanie robi różnice

co do zapieczonych śrub oczywiście masz rację potrafią stawiać czynny opór

dzięki za informację i podpowiedź

XT1097:
Odnośnie solidności oryginał - zamiennik to nie rób sobie jakichś nadziei. Rama pomocnicza tył oryginał po demontażu vs najtańszy zamiennik NTY czy JPN już nie pamiętam - waga bez różnicy. Specjalnie sprawdzałem przy swojej wymianie.

robaszek127:
Jeśli oryginał wahacz nie jest zardzewiały to lepiej wymienić tuleje. Tanie wahacze zamienniki typu NTY majątragiczną jakość choć wydają się dobrze zrobione. Sam wymieniłem przednie w getzie na nowe NTY i po 2-3latach były już gumy wybite i końcówka  z prawej strony do wymiany. Żałowałem ,ze lepiej było kupić używki ale oryginały.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej