Autor Wątek: Błąd P0172, odpala za entym razem, spadek obrotów  (Przeczytany 4484 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline tracer0910

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 2
Błąd P0172, odpala za entym razem, spadek obrotów
« dnia: 16 Sierpień 2024, 22:17:24 »
Witam serdecznie,

Hyundai I30 1.4 80KW. Auto po nocy badz po dluższym postoju odpala za 4,5,6 razem. Gdy odpali obroty falują, auto potrafi zgasnąć. Po ponownym uruchomieniu obroty wracaja do normalności lecz po dodaniu gazu silnik sie dławi i spadają. Auto gdy sie troche nagrzeje mozna normalnie kontynuować jazdę. Od czasu do czasu wywala błąd P0172. Co jest dziwne? druga sonda lmbda za katalizatorem wskazuje 0.46v i ani drgnie, po wymianie na nowa sytuacja jest identyczna, wskazuje ta sama wartość.  Jakieś pomysły?

Offline elektron1234

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 66
Odp: Błąd P0172, odpala za entym razem, spadek obrotów
« Odpowiedź #1 dnia: 17 Sierpień 2024, 11:01:37 »
Witam Wszystkich!
Zostaw tą sonde w spokoju Ona jest Ok.Szukaj raczej w paliwie.próbowałeś uruchomic na gazie bez benzyny Jest ciepło wiec bez problemu powinien odpalić i jesli bedzie pracował prawidłowo to moja sugestia to pompa paliwa
Powodzenia

Offline srbastek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 356
Odp: Błąd P0172, odpala za entym razem, spadek obrotów
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Sierpień 2024, 20:07:06 »
Też bym poszedł w stronę układu paliwowego. Pompa, wtryski, itp. Zastosowałem preparat do czyszczenia układu paliwowego.

Offline pawcik60

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 18
Odp: Błąd P0172, odpala za entym razem, spadek obrotów
« Odpowiedź #3 dnia: 18 Listopad 2024, 00:03:11 »
Czujnik na przepływomierzu....

Offline pawcik60

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 18
Odp: Błąd P0172, odpala za entym razem, spadek obrotów
« Odpowiedź #4 dnia: 18 Listopad 2024, 00:04:39 »
Skład mieszanki powietrzno paliwowej...

Offline XT1097

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 366
Odp: Błąd P0172, odpala za entym razem, spadek obrotów
« Odpowiedź #5 dnia: 18 Listopad 2024, 08:17:48 »
Ja proponuję iść w drugą stronę tzn. zakręcić gaz na butli i pojeździć tak, żeby resztki LPG zniknely - czasami elementy instalacji LPG przepuszczają gaz i auto myśli że odpala na benzynie a de acto ma mieszanke.
Poza tym zaczynaj szukanie od prostych rzeczy a nie od najdroższych tzn np wtryskiwaczy. Szczelność układu dolotowego na okoliczność fałszywego powietrza - dziury za przepływomierzem, nieszczelności na przepustnicy. Czasem źródłem fałszywego powietrza jest zawór odpowietrzania baku (pochłanianie oparów). W czasie jazdy ma być zamknięty ale jeżeli się nie domyka to może tamtędy ciągnąć fałszywe powietrze. To są działania bez ponoszenia nakładów. Zobacz też czy nie zacina się przepustnica. Czasem przy wyłączaniu jest sterowana na max zamknięcie i może się w tym położeniu zacinać mechanicznie. W starych autach to są możliwe rzeczy
« Ostatnia zmiana: 18 Listopad 2024, 08:19:40 przez XT1097 »