Forum > i30 GD
I30 1.6 CRDI - nierówna praca po odpaleniu silnika gdy jest ciepło
Emil_I30:
Witam :)
Od roku posiadam I30 1.6 CRDI 110k, auto posiada chyba dość często występujący problem, rozwiązania którego niestety nie mogę znaleźć.
Gdy temperatura otocznia wynosi powyżej 15 stopni, po odpaleniu auto przez około 30 - 40 sekund pracuje nierówno. Gdy na dworze jest zimno objawu tego nie ma, wtedy również obroty silnika są wyższe, powyżej 1000.
Po podłączeniu pod komputera nie ma żadnych błędów. To co zauważyłem to, że gdy objaw występuje otwarcie EGR po odpaleniu jest na poziomie 30-40%, gdy problemu nie ma EGR jest po zapaleniu auta otwarty na poziomie 4%.
Gdy odłączyłem wtyczkę od EGR to problemu nie ma (wskazanie otwarcia EGR jest wtedy na 4%) natomiast co oczywiste auto wchodzi w tryb serwisowy. Zakupiłem zaślepkę EGR, ale śruby są tak zapieczone, że w warunkach domowych nie mam jak EGR zaślepić.
Dodatkowo auto do około 2000 obrotów moim zdaniem jest zamulone, w okolicach 1800 słychać jakby drżenie, ale auto przyśpiesza równomiernie, nie szarpie.
Problem z obrotami jest mniej więcej taki sam jak na poniższym filmie. Występuje tylko na zimny silniku bezpośrednio po 1 odpaleniu, gdy jest ciepło.
Przeczytałem forum, ale odpowiedzi wprost nigdzie nie widzę. Komentarzy na YT do filmu jest około 300 i spójnej odpowiedzi też brak. Jedni piszą o EGR inni o przepływomierzu, a jeszcze inni o słabym akumulatorze.
Świece żarowe bym wykluczył bo zimę auto pali dobrze.
Czy komuś udało się skutecznie rozwiązać podobny problem ?
//www.youtube.com/watch?v=VwgtW0tZAUM
Pozdrawiam
robaszek127:
Pierwsze najpierw EGR trzeba wyłączyć a potem dać zaślepkę. Sam kiedyś muszę to zrobić.
Emil_I30:
Liczą się z tym że EGR trzeba wyprogramować, chociaż zdania są podzielone. Zaślepienie EGR do momentu wywalenie check engine miałoby potwierdzić problem z EGR i przy okazji zweryfikować czy ma to wpływ na brak mocy. Zanim to jednak komuś zlecę chciałby mieć potwierdzenie, że ktoś już taki problem rozwiązał. W komentarzach do tego filmu na YT były osoby co niby wymieniły EGR i nic to nie dało.
XT1097:
EGR wyczyść albo napraw a nie wywalaj. Zwróć uwagę że sama czystość to nie wszystko, EGR musi też poruszać się bez dużych oporów bo ciężka praca skutkuje niewykonaniem zadanego położenia i cała automatyka wariuje. Sprawdź też wężyki podciśnieniowe do sterowania czasem są popękane
TomekZet:
Ja mam podobne objawy, choć falowanie obrotów jest mało widoczne. Przy temperaturze do 15 stopni przy rozruchu silnik wchodzi na obroty 1400-1500 i od razu spada w granicę 900, jak temperatura podskoczy powyżej 13-15 stopni to przy rozruchu rozkręca się niewiele ponad 1000 i spada na jakieś 850 obrotów. Falowanie obrotów jest nieznaczne i póki co nie wpływa znacząco na pracę silnika. U mnie ustaje zaraz po ruszeniu. Błędów brak, mechanik wskazuje na EGR jeśli chodzi o falowanie (podpowiedział aby obserwować czy przy jednostajnej jeździe przy obrotach około 2000 nie czuć szarpania silnika). Co do wyższych obrotów podczas rozruchu przy niskich temperaturach mówił, ze może to jest jakaś procedura zimnego startu lub słaby akumulator bo on póki co nie może wskazać przyczyny (miałem mu kiedyś zostawić auto na noc zimą aby rano mógł sprawdzić pod kompem ale czasu nie znalazłem by podjechać).
Nawigacja
[#] Następna strona