Forum > ix35 EL

Dpf 1.7

<< < (2/18) > >>

Albi:
Cześć wycinać nie zamierzam ale nie wiem dlaczego teraz jak jest ciepło wypala się co 100 km a zimo było 400 km może się komuś przyda opcja że Star stop przy wypalaniu auto nie zgaśnie

Franek61:
Witam! Odnośnie wypalania DPF. Przestudiowałem chyba wszystkie możliwe fora dot. Hyundaia i Kia. Wnioski z różnych doświadczeń użytkowników są następujące.
Grupa pierwsza: to użytkownicy, którzy nie do końca są świadomi tego kiedy, co i jak ( nie wliczam tu użytkowników zupełnie nowych aut , a także tych których pojazdy mają małe przebiegi. U tych drugich z uwagi na mały przebieg wypalanie po prostu występuje rzadziej, co jeśli kontrolują ten proces potwierdzają.
Grupa druga: to ci, których auta mają większe przebiegi powyżej 100tys. i mają świadomość tego, że mają DPF i co za tym idzie kontrolują proces wypalania.
Wnioski ich (także moje) są następujące:
DPF w temp. Zewnętrznej powyżej 10 stopni C wypala się częściej, im wyższa temperatura tym jeszcze częściej. Różnie to wygląda, ale mniej więcej co 100-150km. (oczywiście nie mówię o całkowicie zapchanym filtrze DPF).
W temp. Poniżej 10 stopni C wypala się rzadziej, i tak samo im niższa tym jeszcze rzadziej. Także różnie to jest, ale w przedziale 330-400km.
 Wszystko jest także zależne od ilości popiołu osadzonego w DPF (popiół się nie wypala, zostaje w DPF).
U mnie wygląda to tak: kontroluję na bieżąco stan zapchania sadzą DPF (korzystam z aplikacji Car Scanner Pro), więc jeśli się wypala, zawsze kontynuuję jazdę ( prawda jest to kłopotliwe, zwłaszcza, kiedy zacznie wypalać się , gdy dojedziemy do celu). W temp. pow. 10stopni im wyżej tym częściej tj. co 100-150km. Jesienią i zimą wypala co 350-400km. Aktualny poziom sadzy w DPF  zaraz po wypaleniu wynosi 2g. 4 Lata temu, zaraz po zakupie auta było 0,8g, więc naturalne, że przybyło. Różnica ciśnień w sprawnym DPF, na wolnych obrotach , po wypaleniu powinna wahać się pomiędzy 5 a 10 mbar. U mnie jest 5mbar, więc chyba ok. Jeśli chodzi o ilość km przejechanych od momentu rozpoczęcia wypalania , do jego zakończenia jest to także różnie, ale w przedziale 10-20 km. W jeździe autostradowej zdarzało mi się nawet co 25km.
Tu trzeba dodać, że na częstość wypalania ma główny wpływ stopień zużycia wtryskiwaczy i stan zaworu EGR i jeszcze szerego innych czynników, oczywiście olej silnikowy musi być do diesla z DPF.

Albi:
Cześć . Chyba zacznę od wtryskiwaczy bo teraz mam wypalanie poniżej 100km poczytałem że jak wtryski siadają to są głośniejsze chyba tak jest u mnie zwłaszcza przy dodawaniu gazu zrobiłem próbę przelewową 4 min i wyszło 16ml  28ml  31ml 24ml czy ktoś podpowie czy te przelewy świadczą o wypracowanych wytryskach z góry dziękuję

robaszek127:
Nie wiem skąd ta opinia, że jak ciepło to dpf wypala się częściej. U mnie w silniku 1,6 fiatowskim 105KM wypala sie co ok 400km a teraz jak było ciepło dopiero po 500km. To co czytałem dużo ludzi narzekało, że w Hyundaiach wypalanie było  często po nawet 150km.

Albi:
Kupiłem auto zimo i było wypalanie co 400km  zima mijała i wypalanie się skracało teraz w upał spadło do niecałe 100 km  filtr wypala się zawsze z 17 do 2 gram sadzy

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej