Witam! Odnośnie wypalania DPF. Przestudiowałem chyba wszystkie możliwe fora dot. Hyundaia i Kia. Wnioski z różnych doświadczeń użytkowników są następujące.
Grupa pierwsza: to użytkownicy, którzy nie do końca są świadomi tego kiedy, co i jak ( nie wliczam tu użytkowników zupełnie nowych aut , a także tych których pojazdy mają małe przebiegi. U tych drugich z uwagi na mały przebieg wypalanie po prostu występuje rzadziej, co jeśli kontrolują ten proces potwierdzają.
Grupa druga: to ci, których auta mają większe przebiegi powyżej 100tys. i mają świadomość tego, że mają DPF i co za tym idzie kontrolują proces wypalania.
Wnioski ich (także moje) są następujące:
DPF w temp. Zewnętrznej powyżej 10 stopni C wypala się częściej, im wyższa temperatura tym jeszcze częściej. Różnie to wygląda, ale mniej więcej co 100-150km. (oczywiście nie mówię o całkowicie zapchanym filtrze DPF).
W temp. Poniżej 10 stopni C wypala się rzadziej, i tak samo im niższa tym jeszcze rzadziej. Także różnie to jest, ale w przedziale 330-400km.
Wszystko jest także zależne od ilości popiołu osadzonego w DPF (popiół się nie wypala, zostaje w DPF).
U mnie wygląda to tak: kontroluję na bieżąco stan zapchania sadzą DPF (korzystam z aplikacji Car Scanner Pro), więc jeśli się wypala, zawsze kontynuuję jazdę ( prawda jest to kłopotliwe, zwłaszcza, kiedy zacznie wypalać się , gdy dojedziemy do celu). W temp. pow. 10stopni im wyżej tym częściej tj. co 100-150km. Jesienią i zimą wypala co 350-400km. Aktualny poziom sadzy w DPF zaraz po wypaleniu wynosi 2g. 4 Lata temu, zaraz po zakupie auta było 0,8g, więc naturalne, że przybyło. Różnica ciśnień w sprawnym DPF, na wolnych obrotach , po wypaleniu powinna wahać się pomiędzy 5 a 10 mbar. U mnie jest 5mbar, więc chyba ok. Jeśli chodzi o ilość km przejechanych od momentu rozpoczęcia wypalania , do jego zakończenia jest to także różnie, ale w przedziale 10-20 km. W jeździe autostradowej zdarzało mi się nawet co 25km.
Tu trzeba dodać, że na częstość wypalania ma główny wpływ stopień zużycia wtryskiwaczy i stan zaworu EGR i jeszcze szerego innych czynników, oczywiście olej silnikowy musi być do diesla z DPF.