Autor Wątek: Dpf 1.7  (Przeczytany 1864 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Albi

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 3
Dpf 1.7
« dnia: 21 Kwiecień 2024, 09:30:21 »
Cześć. Czy jest jakaś możliwość zainstalowania jakieś czujki albo zrobić odczyt temperatury dpf na stałe bo przy wypalaniu co 200 km nie idzie tego dopilnować. Zaznaczam że aplikacje posiadam i tak się w miarę możliwości ratuje. Może ktoś ma jakiś patent na dpf w Hyundai ix35

Online robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1459
Odp: Dpf 1.7
« Odpowiedź #1 dnia: 21 Kwiecień 2024, 11:25:01 »
Masz na allegro ale na pewno na ALi wyświetlacz z czujnikiem wypalania. Robisz małą dziurkę w dpf i tam wstawiasz czujnik. Na bieżąco pokazuje temperaturę i ustawia się alarm na określoną wartość. A że jest w obusowie dpf nie ma opóźnienia wielkiego jak by był gdzieś zamontowany na obudowie. Sam kupiłem Alfę z 1,6JTD i też cośmuszę zrobić. Może wystarczy też kupić sam wyświetlacz i podpiąć pod fabryczny czujnik.

Offline daniel89

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 2
Odp: Dpf 1.7
« Odpowiedź #2 dnia: 07 Maj 2024, 21:12:29 »
Miałem kiedyś astrę j 2.0 cdti wiem ze ludzie montowali w nich diodę jakoś na kabelku do lusterka  (dioda znajdowała sięmiędzy obudową a szkłem lusterka) w momencie wypalania załącza się automatycznie ogrzewanie lusterek i w tym momencie dioda świeci. Ja myślę o wycięciu tak jak to zrobiłem w oplu i był wtedy normalny i żwawy dizelek. Oprócz tego na zbiorniku 100km więcej! Wycinał tu już ktoś z ix35 1.7 crdi?
« Ostatnia zmiana: 07 Maj 2024, 21:14:42 przez daniel89 »

Offline Franek61

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 35
Odp: Dpf 1.7
« Odpowiedź #3 dnia: 08 Maj 2024, 22:50:02 »
Wyciąć to sobie można wycinankę w przedszkolu. Są niestety i tacy co wycinają DPF, ale... biorąć pod uwagę, że aktualnie trwają intensywne prace na zmianą przepisów dot. przegladów technicznych pojazdów (mogą wejść w życie jeszcze w tym roku ), włącznie z tym, że stacje diagniostyczne bedą wyposażone w sprzęt nie tylko sprawdzający skład spalin, ale także to, czy w aucie jest DPF, wycinanie tego urządzenia nie będzie opłacalne. Po drugie, jeśli jeżdzisz poza granice Polski możesz się mocno zdziwić, kiedy w trakcie kontroli drogowej wyjdzie na jaw, że auto ma zmiany konstukcyjne i brak DPF - to będzie Cię drogo kosztowało i po trzecie a w zasadzie powinno być po pierwsze DPF wprowadzono po to, aby powietrze, którym oddychasz było czystsze. Jak nie szanujesz swojego zdrowia i zdrowia innych, to wycinaj ...

Online robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1459
Odp: Dpf 1.7
« Odpowiedź #4 dnia: 08 Maj 2024, 23:37:38 »
Sam kupiłem teraz diesla i faktycznie dpf to wkurzajaca rzecz. Ale fiatowski chociaż wypala się co ok 400km i nie mam aż takiego problemu z nim. Ale ludzie wycinają je bo wystarczy, ze wtryski są kiepskie i zapycha sie wtedy szybko dpf.  Jednak koszt wycięcia  jest nie mały. Ekologia ekologią ale podczas wypalania silnik pali więcej paliwa więc to tak z elektrykami pseudo ochrona środowiska. A reszta świata dymi i pali  ile chce.

Offline Albi

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 3
Odp: Dpf 1.7
« Odpowiedź #5 dnia: 12 Maj 2024, 19:14:04 »
Cześć wycinać nie zamierzam ale nie wiem dlaczego teraz jak jest ciepło wypala się co 100 km a zimo było 400 km może się komuś przyda opcja że Star stop przy wypalaniu auto nie zgaśnie

Offline Franek61

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 35
Odp: Dpf 1.7
« Odpowiedź #6 dnia: Dzisiaj o 13:43:26 »
Witam! Odnośnie wypalania DPF. Przestudiowałem chyba wszystkie możliwe fora dot. Hyundaia i Kia. Wnioski z różnych doświadczeń użytkowników są następujące.
Grupa pierwsza: to użytkownicy, którzy nie do końca są świadomi tego kiedy, co i jak ( nie wliczam tu użytkowników zupełnie nowych aut , a także tych których pojazdy mają małe przebiegi. U tych drugich z uwagi na mały przebieg wypalanie po prostu występuje rzadziej, co jeśli kontrolują ten proces potwierdzają.
Grupa druga: to ci, których auta mają większe przebiegi powyżej 100tys. i mają świadomość tego, że mają DPF i co za tym idzie kontrolują proces wypalania.
Wnioski ich (także moje) są następujące:
DPF w temp. Zewnętrznej powyżej 10 stopni C wypala się częściej, im wyższa temperatura tym jeszcze częściej. Różnie to wygląda, ale mniej więcej co 100-150km. (oczywiście nie mówię o całkowicie zapchanym filtrze DPF).
W temp. Poniżej 10 stopni C wypala się rzadziej, i tak samo im niższa tym jeszcze rzadziej. Także różnie to jest, ale w przedziale 330-400km.
 Wszystko jest także zależne od ilości popiołu osadzonego w DPF (popiół się nie wypala, zostaje w DPF).
U mnie wygląda to tak: kontroluję na bieżąco stan zapchania sadzą DPF (korzystam z aplikacji Car Scanner Pro), więc jeśli się wypala, zawsze kontynuuję jazdę ( prawda jest to kłopotliwe, zwłaszcza, kiedy zacznie wypalać się , gdy dojedziemy do celu). W temp. pow. 10stopni im wyżej tym częściej tj. co 100-150km. Jesienią i zimą wypala co 350-400km. Aktualny poziom sadzy w DPF  zaraz po wypaleniu wynosi 2g. 4 Lata temu, zaraz po zakupie auta było 0,8g, więc naturalne, że przybyło. Różnica ciśnień w sprawnym DPF, na wolnych obrotach , po wypaleniu powinna wahać się pomiędzy 5 a 10 mbar. U mnie jest 5mbar, więc chyba ok. Jeśli chodzi o ilość km przejechanych od momentu rozpoczęcia wypalania , do jego zakończenia jest to także różnie, ale w przedziale 10-20 km. W jeździe autostradowej zdarzało mi się nawet co 25km.
Tu trzeba dodać, że na częstość wypalania ma główny wpływ stopień zużycia wtryskiwaczy i stan zaworu EGR i jeszcze szerego innych czynników, oczywiście olej silnikowy musi być do diesla z DPF.