Autor Wątek: W jaki sposób sprawdzić stan łańcucha rozrządu?  (Przeczytany 335 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline bishop85

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 10
W jaki sposób sprawdzić stan łańcucha rozrządu?
« dnia: 08 Kwiecień 2024, 18:51:17 »
Witajcie. Pytanie jak w temacie, jak sprawdzić czy łańcuch rozrządu juz jest do wymiany? Przy odpalaniu raczej nic nie słychac, tzn, przez pol sekundy jest głośniej, potem się obroty stabilizują i jest ok? Jedynie przy przyspieszaniu przy obrotach poniżej 2000 po zmianie biegu słychać cos podobnego do grzechotania. Przy wyższych obrotach nic nie slychac. Gdzie czytałem ze można podejrzec napinacz wykrecajac jakąś śrubę.  Mam Hyundai i30 CW 2010 przed liftem, 1.6 crdi 116 km

Offline Akustyczny

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 88
Odp: W jaki sposób sprawdzić stan łańcucha rozrządu?
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Kwiecień 2024, 09:36:29 »
Łańcuch się wymienia gdy daje objawy zużycia..
Czyli np. jest wyciągnięty, przeskoczył (ale to już grubo), terkocze, itp.

Jeśli nie jesteś fachowcem, to radziłbym Ci takie rozwiązanie:
Zaczekaj na kolejną wymianę oleju, przy okazji poproś o zrzucenie pokrywy zaworów i kontrolę łańcucha + napinacza + luzów zaworowych.
Zapłacisz te paręset PLN (ja kiedyś 250 za taką kontrolę) + nowy olej + filtr + uszczelka pokrywy zaworów.
Ale za to będziesz wiedział na pewno jaki stan rozrządu, zamiast zastanawiać się co zrobisz dalej, gdy już znajdziesz sposób na zobaczenie rolki :)

Piszę z perspektywy człowieka, który grzebie w autach od lat. Czasem sprawę lepiej oddać fachowcom.

Offline bishop85

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 10
Odp: W jaki sposób sprawdzić stan łańcucha rozrządu?
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Kwiecień 2024, 10:05:35 »
Fachowcem nie jestem ale cos tam może obyczaje. Pokrywę mogę sam zrzucić i zobaczyć jak wygląda łańcuch miedzy kołami zębatymi wałków rozrządu. Tylko nie wiem czy po zdjęciu pokrywy widać napinacz? Podobno ma on 8 zapadek zapobiegających cofnięciu napinacza gdy nie ma ciśnienia oleju. I gdy zbliża się do 8 to juz można myśleć o wymianie. A co do luzu zawodowego to przy popychaczach hydraulicznych się go sprawdza? Bo chyba takie są w tym silniku?

Offline Akustyczny

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 88
Odp: W jaki sposób sprawdzić stan łańcucha rozrządu?
« Odpowiedź #3 dnia: 09 Kwiecień 2024, 14:37:40 »
1.6 crdi 116 km

Faktycznie, pośpieszyłem się z tym sprawdzeniem luzu zaworowego, bo masz D4FB, czyli hydrauliczne popychacze.
Miałem takie w Getz przed laty i też ulegają zużyciu (wtedy silnik stuka jak klawiatura przez ok minutę od startu). Ale nie wiem jak jest na D4FB z ich zużyciem. Może ktoś na wyższym poziomie się wypowie :)

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1451
Odp: W jaki sposób sprawdzić stan łańcucha rozrządu?
« Odpowiedź #4 dnia: 09 Kwiecień 2024, 20:40:01 »
Akurat w getzie 1.3 i przebiegy 292tys popychacze tylko dłychać było po długim postoju i przy zapalaniu na mrozie.

Offline Akustyczny

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 88
Odp: W jaki sposób sprawdzić stan łańcucha rozrządu?
« Odpowiedź #5 dnia: 10 Kwiecień 2024, 14:24:05 »
Akurat w getzie 1.3 i przebiegy 292tys popychacze tylko dłychać było po długim postoju i przy zapalaniu na mrozie.

Oj to chyba różnie.. mój był zagazowany i od 210k się zaczęło tak, że po postoju stukało nawet i parę minut :) Z czasem to się tylko wydłużało, a 292k nawet mój nie dożył, bo 264k i na szrot ;)

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1451
Odp: W jaki sposób sprawdzić stan łańcucha rozrządu?
« Odpowiedź #6 dnia: 10 Kwiecień 2024, 17:20:30 »
U mnie przy tych 292tys silnik o dziwo był ok. Bardziej blacha z tyłu i jakość hyundaiowska już wychodziła i sprzedałem za 2,6tys z felgami dodatkowymi. Przyszedł czas na diesla ze stajni fiata i kończę swoją długa historię z koreańcami.

Offline Akustyczny

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 88
Odp: W jaki sposób sprawdzić stan łańcucha rozrządu?
« Odpowiedź #7 dnia: 11 Kwiecień 2024, 07:47:11 »
U mnie przy tych 292tys silnik o dziwo był ok. Bardziej blacha z tyłu i jakość hyundaiowska już wychodziła i sprzedałem za 2,6tys z felgami dodatkowymi. Przyszedł czas na diesla ze stajni fiata i kończę swoją długa historię z koreańcami.

Hehe, coś o tym wiem. W moim nie opłacało się już łatać błotników i progów. Wszystko zgniło w ekspresowym tempie gdy przekroczył pewien wiek.