Autor Wątek: System sterowania silnikiem  (Przeczytany 292 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline prezestomek

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 26
System sterowania silnikiem
« dnia: 26 Marzec 2024, 18:42:38 »
W trakcie jazdy doszło do zablokowania pedału gazu. Nie mogłem dodać gazu, prędkość spadała. Na szczęście nie wyprzedałem, udało się zjechać na pobocze. Wyłączyłem auto, odpaliłem i dojechaliśmy. Na następny dzień check engine na pomarańczowo oraz komunikat awaria systemu sterowania silnikiem. Czy ktoś się spotkał z czymś takim?
i30 n-line 1,5 turbo rocznik 2021

Offline prezestomek

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 26
Odp: System sterowania silnikiem
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Kwiecień 2024, 11:23:27 »
Po dwóch wizytach w ASO dalej świeci się check engine. Panowie twierdzą, że to przez "nowe" paliwo 95 i zalecają lanie 98. Cała prezentacja odn 95tki została mi pokazana w serwisie... szczerze nie przemawia to do mnie. Auto nie ma nawet 2,5roku od zakupu :D

Offline tomilipin

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 282
Odp: System sterowania silnikiem
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Kwiecień 2024, 18:33:11 »
95tki
To jest niepoprawny zapis. Dziewięćdziesiąt pięćtki  :-\

Absolutnie nie jedź długotrwale na Pb98. Ona jest przeznaczona do silników o konstrukcji dopasowanej do tego paliwa. Na dłuższą metę zarżniesz katalizator, a jego wymiana jest bardzo kosztowna. Twój silnik pracuje na Pb95 i takiej benzyny oczekuje, nie tylko pod względem mechanicznym, ale także elektronicznym - parametry spalania będą inne. Komputer to wyłapie, a jak zareaguje - nie wiadomo, twój już może być "walnięty". Mówimy tu oczywiście o długotrwałym jeżdżeniu na Pb98, bo jednorazowe tankowanie raczej nic złego nie zrobi, dlatego spróbować można. Czyli jak to mówią fachowcy: jeździć, obserwować ;) Ale na przestawienie się na stałe na Pb98 będzie szkodliwe dla silnika i układu wydechowego.
« Ostatnia zmiana: 27 Kwiecień 2024, 18:35:09 przez tomilipin »

Offline tomilipin

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 282
Odp: System sterowania silnikiem
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Kwiecień 2024, 16:37:42 »
Zapomniałem dodać, że Hyundai stosuje w silnikach (chyba w twoim też) czujnik spalania stukowego, co tym bardziej mnie upewnia, że można nalać Pb98. Natomiast nie zmienia to faktu, że na dłuższą metę tego bym nie robił.

Offline ojojo

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 58
Odp: System sterowania silnikiem
« Odpowiedź #4 dnia: 29 Kwiecień 2024, 18:43:34 »
Heja, tomilipin trochę herezje głosisz może jeździć na 98 ile che, minimalna wartość oktanowa jest podana i zawartość maksymalna alkoholu,
Jedyny minus jest taki że silnik może spalić minimalnie więcej 98mki i jest droższa.
Czujnik spalania stukowego to raczej standard od wielu lat,

Offline tomilipin

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 282
Odp: System sterowania silnikiem
« Odpowiedź #5 dnia: 29 Kwiecień 2024, 20:22:54 »
Nie zgadzam się. Jazda na 90-ątce 8-emce (śliczny zapis, w waszym stylu) może zaszkodzić silnikowi, a zwłaszcza układowy wydechowemu, zaprojektowanemu do paliwa Pb95. Oj przepraszam... do 9-dziesiątki 8-semki. Wiem to od zawsze, nie mam konkretnego źródła, ale wystarczy 5 sekund w Google:

Nie oznacza to jednak, że tankowaniem droższego paliwa o wyższej liczbie oktanowej automatycznie wyrządza się silnikowi przysługę. Współczesne jednostki napędowe są przystosowane do pracy w bardzo precyzyjnie określonych warunkach. Jednym z nich jest także liczba oktanowa paliwa. Jeśli silnik w zamyśle twórców ma być zasilany paliwem o liczbie oktanowej 95 – a w zdecydowanej większości przypadków tak właśnie jest – to najlepiej pracuje, gdy dostarcza mu się właśnie takie, a nie inne, paliwo. Źródło: https://autokult.pl/czy-benzyna-98-to-lepsze-paliwo-to-nie-tak-dziala,6809429587322497a