Autor Wątek: System sterowania silnikiem  (Przeczytany 181 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline prezestomek

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 26
System sterowania silnikiem
« dnia: 26 Marzec 2024, 18:42:38 »
W trakcie jazdy doszło do zablokowania pedału gazu. Nie mogłem dodać gazu, prędkość spadała. Na szczęście nie wyprzedałem, udało się zjechać na pobocze. Wyłączyłem auto, odpaliłem i dojechaliśmy. Na następny dzień check engine na pomarańczowo oraz komunikat awaria systemu sterowania silnikiem. Czy ktoś się spotkał z czymś takim?
i30 n-line 1,5 turbo rocznik 2021

Offline prezestomek

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 26
Odp: System sterowania silnikiem
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Kwiecień 2024, 11:23:27 »
Po dwóch wizytach w ASO dalej świeci się check engine. Panowie twierdzą, że to przez "nowe" paliwo 95 i zalecają lanie 98. Cała prezentacja odn 95tki została mi pokazana w serwisie... szczerze nie przemawia to do mnie. Auto nie ma nawet 2,5roku od zakupu :D

Offline tomilipin

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 280
Odp: System sterowania silnikiem
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Kwiecień 2024, 18:33:11 »
95tki
To jest niepoprawny zapis. Dziewięćdziesiąt pięćtki  :-\

Absolutnie nie jedź długotrwale na Pb98. Ona jest przeznaczona do silników o konstrukcji dopasowanej do tego paliwa. Na dłuższą metę zarżniesz katalizator, a jego wymiana jest bardzo kosztowna. Twój silnik pracuje na Pb95 i takiej benzyny oczekuje, nie tylko pod względem mechanicznym, ale także elektronicznym - parametry spalania będą inne. Komputer to wyłapie, a jak zareaguje - nie wiadomo, twój już może być "walnięty". Mówimy tu oczywiście o długotrwałym jeżdżeniu na Pb98, bo jednorazowe tankowanie raczej nic złego nie zrobi, dlatego spróbować można. Czyli jak to mówią fachowcy: jeździć, obserwować ;) Ale na przestawienie się na stałe na Pb98 będzie szkodliwe dla silnika i układu wydechowego.
« Ostatnia zmiana: 27 Kwiecień 2024, 18:35:09 przez tomilipin »