uporządkujmy to trochę, są bowiem dwa systemy:
- podstawowy LKA, czyli asystent utrzymania pasa ruchu, który 'interweniuje' przy przekraczaniu linii pasa
- zaawansowany LFA, czyli asystent podążania pasem, który koryguje kierunek jazdy, by utrzymać auto na środku pasa (działa bodajże powyżej 60km/h)
Tego pierwszego systemu (tak przynajmniej jest w wersji politowej) nie można, niestety, wyłączyć na stałe, czy choćby na stałe ustawić w tylko tryb dźwiękowego ostrzegania, każde uruchomienie auta domyślnie ustawia ów najbardziej radykalny tryb. Ów system można wyłączyć nie tylko w ustawieniach komputera, ale także przyciskiem na kierownicy, ale wówczas wyłącza się on całkowicie, zaś ustawienie najbardziej optymalne, czyli dźwiękowy sygnał jest dostępne tylko w komputerze do... kolejnego uruchomienia silnika.
System LFA (sam nie posiadam), jak 'zeznają' koledzy powyżej, działa zgodnie ze zdrowym rozsądkiem - trzeba go świadomie aktywować, gdyż domyślnie jest wyłączony