Autor Wątek: Pytanie o luzy zaworowe  (Przeczytany 331 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mariano188

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 22
Pytanie o luzy zaworowe
« dnia: 22 Luty 2024, 13:34:18 »
Panowie, posiadam i30 1.4 benzyna z gazem, i czy trzeba regulować jakoś luzy zaworowe??
Bo wiem że w innym aucie jak miałem to musiałem regulować a nie wiem jak przy tym??

Offline ...kuba...

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 212
Odp: Pytanie o luzy zaworowe
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Luty 2024, 09:12:59 »
Jest o tym bardzo dużo na forum, albo nawet na YouTube.. Tak, regulacja luzu zaworowego jest manualna (brak automatycznych kasowników luzu). Najgorzej, że regulacja odbywa się(powinna) poprzez wymianę szklanek o różnych wysokościach, często zamiast tego stosuje się szlifowanie góry trzonka zaworowego lub czpienia na którym opiera się trzonek zaworowy wewnątrz szklanki. Wartości luzów zaworowych też znajdziesz na YouTube.

Offline Markuss1

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 51
Odp: Pytanie o luzy zaworowe
« Odpowiedź #2 dnia: 23 Luty 2024, 10:05:37 »
Mam ten sam silnik co Ty w i30 - też rocznik 2013 (do "stopki" tutaj na forum mam akurat wpisanego hyundaia i20 żony).
Sprawdzałem luzy zaworowe miesiąc temu przy przebiegu 280 tys. i były w normie co ciekawe. Jeżdżę autem od nowości i luzy zaworowe były sprawdzane po raz pierwszy.
Ale za to łańcuch rozrządu już był rozciągnięty i został wymieniony na nowy.
Mam LPG "fabryczne" BRC Sequent 24 - dotrysk benzyny 25% po przekroczeniu 2700 obrotów.
Być może ten dotrysk PB faktycznie trochę ochronił gniazda zaworowe i same zawory oraz wtryski benzyny.
« Ostatnia zmiana: 23 Luty 2024, 10:09:22 przez Markuss1 »

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1451
Odp: Pytanie o luzy zaworowe
« Odpowiedź #3 dnia: 23 Luty 2024, 13:31:54 »
Bo z fabrycznym gazem wychodził z wzmocnioną głowicą. Więc tu jest powód, że zawory to wytrzymały.

Offline ...kuba...

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 212
Odp: Pytanie o luzy zaworowe
« Odpowiedź #4 dnia: 23 Luty 2024, 20:07:12 »
Bo z fabrycznym gazem wychodził z wzmocnioną głowicą. Więc tu jest powód, że zawory to wytrzymały.
Ooo to mnie zaciekawiłeś tematem.. a masz może jakie oznaczenia, numery tych wzmocnionych głowic? Wiem, że były dwa modele głowic w pojemności 1.6 ale nie wiem z jakiego powodu były wprowadzone drobne różnice.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1451
Odp: Pytanie o luzy zaworowe
« Odpowiedź #5 dnia: 23 Luty 2024, 22:04:42 »
Dawniej coś pisali o fabrycznym gazie w i30 ale z zmienioną głowicą. A było to dawno bo teraz już inne silniki chyba królują. W moim getzie zamontowano w nowym ale raczej serwis Raba to robił a nie fabryka.