W największym skrócie, jeżeli wszystkie inne parametry są identyczne, to mniejsze ET oznacza, iż koło będzie bardziej wysunięte na zewnątrz. Przy tej samej feldze można też nieco manipulować szerokością opony, bo np. mniejsze ET - jak wspomniałem - oznacza, iż koło bardziej na zewnątrz, ale jeśli na feldze będzie węższa opona, to co prawda felga będzie nadal tak samo wysunięta, ale węższa opona skompensuje wysunięcie właśnie opony, co może mieć znaczenie dla potencjalnego ocierania o błotnik w związku z mniejszym ET od referencyjnego
tutaj możesz się pobawić wszelkimi przymiarkami z ocena ich konsekwencji
https://rozmiary-opon.pl/calc/?wheel1=225-45-17X7ET51&wheel2=205-50-17X7ET40&fcl=50mm&wcl=30mm&scl=50mm&sr=0mmosobiście nadal polecam Ci, zwłaszcza przy feldzę o mniejszym ET, jednak oponę węższą czyli 205/50/R17
ps. oczywiście inne parametry felgi muszą być zgodne z oryginalną (mam tu na myśli otwór środkowy i układ śrub)