Autor Wątek: [i20 PB] [i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.  (Przeczytany 169471 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jacaw

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #240 dnia: 10 Wrzesień 2014, 21:01:11 »
No to mój i20 zaliczył drugie malowanie obtarć od klamek. Pierwsze było robione w ASO Zięba, generalnie zrobili raczej dobrze, zgodnie z wytycznymi Hyundai'a, ale jak można było się spodziewać, mimo wymiany mechanizmu klamek, problem powrócił. Teraz dałem do ASO Autokopex i jest szansa, że wytrzyma to dłużej, gdyż oni już we własnym zakresie dodali takie dodatkowe podkładki dystansowe oraz nakleili folię ochronną. No cóż czas, pokaże, czy te "dodatki" coś tu pomogą - mam nadzieję, że tak, bo już mnie nieco nudzi to malowanie.

A swoją drogą zawiodłem się nieco na tej marce, bo żeby taka firma nie potrafiła skutecznie rozwiązać takiego problemu, to aż wstyd. Tym bardziej, że rozwiązanie wydaje się banalne, moim zdaniem ta czarna guma powinna być przytwierdzona nieruchomo do drzwi zamiast do ruchomej części klamki... no ale "spece" z Hyundai'a wolą kombinować jak koń pod górkę.

Offline Kudłaty_1975

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 236
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #241 dnia: 11 Wrzesień 2014, 07:00:35 »
No niby problem rozwiązali. W nowym i20, który wejdzie do salonów chyba na wiosnę są zupełnie inne klamki. Wspominał tu już ktoś o tym ma forum, że Hyundai ma takie plany, no i na zdjęciach nowego i20 widać, że są inne

Cytat: "Jacaw"
we własnym zakresie dodali takie dodatkowe podkładki dystansow


Osobiście uważam, że to dobry pomysł. Przed końcem gwarancji podjadę jeszcze do ASO i poproszę o poprawienie tych folii, bo po pewnym czasie zaczynają się odklejać na samych krawędziach. No i poproszę o dorobienie tych podkładek. O ile uda się to wyprosić.

vvalery

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #242 dnia: 10 Listopad 2014, 11:52:46 »
Too late !!! .... jak mówią starzy górale. Za błędy się płaci, a ja za ich nie zamierzam nigdy w życiu.

Nie cytujemy całości wypowiedzi będącej ostatnią w wątku. Wymazanie cytatu. tekla

ezech

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #243 dnia: 13 Grudzień 2014, 20:48:32 »
po dwóch latach na gwarancji musiałem zrobić tylna klapę; po pięciu latach wszystkie drzwi - oczywiście problem przy klamkach; lakiernik założył mi takie gumowe podkładki, może pomogą; na koniec stwierdził, że ten model Hyundaia tak ma i już

chabo

  • Gość
Re: [i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #244 dnia: 26 Styczeń 2015, 11:19:47 »
Witam

Mam to samo auto z polskiego salony pierwszy właściciel, po 3 latach zaczęły korodować klamki, tylna klapa oraz nieznaczne dach. Masakra.

Pozdrawiam

Brayan

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #245 dnia: 16 Kwiecień 2015, 12:57:33 »
Witam
mi po drugim malowaniu przy klamkach stwierdzili ze jak przyjadę jeszcze raz to już tylko drzwi do wymiany.
I tak się składa ze znowu rude wylazło wiec czas się wybrać, opisze jaka zapadła decyzja

Offline Kudłaty_1975

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 236
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #246 dnia: 16 Kwiecień 2015, 13:46:09 »
Cytat: "Brayan"
opisze jaka zapadła decyzja


Ja już nie mogę się doczekać, jak zakończy się ta historia. Napisz koniecznie proszę.

Offline de_assis

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 322
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #247 dnia: 17 Kwiecień 2015, 13:48:29 »
Ale jaki to ma sens? Przeciez ruda i tak wyjdzie? Malowanie nic nie da. Niektore ASO wpadly na swoj autoryzowany pomysl walki z otarciami i to zdaje egzamin - podkladki, gumki. Dlaczego im nie powiesz, zeby zlikwidowali przyczyne a nie skutek? To co jak nowe drzwi minimalnie kolorystycznie beda odbiegac od reszty auta to Ci go cale pomaluja bo nie umieja sobie z klamka dac rady?

Offline Kudłaty_1975

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 236
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #248 dnia: 21 Kwiecień 2015, 11:59:22 »
Sznowni Forumowicze, ile Wam po malowaniu tylnej klapy wytrzymało najdłużej zanim rudy wyszedł ponownie? I czy do malowania wyjmują szybę, czy tylko cmyrają wokoło na zasadzie ukrycia/zamaskowania? Wczoraj zauważyłem, że mój pod szybą zaczął kwitnąć na wiosnę, także muszę zlecić malowanie.

ziemniak0783

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #249 dnia: 06 Maj 2015, 19:56:04 »
Moim zdaniem u mnie nie wyjmowali, bo było zapaćkane tu i tam :)

Malowane miałem dwa razy, po pół roku max wychodziło już coś znowu :/

Aktualnie stan korozji na klapie jest taki, że podejrzewam, że za pół roku max wycieraczka wpadnie do środka :D ALE - jest na to ratunek :D Mam zamiar wywalić wycieraczkę i zaspawać cholerstwo na stałe :D

Offline Kudłaty_1975

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 236
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #250 dnia: 07 Maj 2015, 16:19:49 »
Cytat: "ziemniak0783"
Moim zdaniem u mnie nie wyjmowali,


Byłem w ASO. W poniedziałek mam oddać auto do malowania. Powiedzieli, że szybę wyjmują, a po usłudze przez nich wykonanej podobno problem już ma nie wrócić  ;-)

Daj Boże. Zobaczymy.

W moim przypadku to czy chcą, czy nie, to szybę chyba muszą wyjąć. Nie ma dojścia do rudego. Widać, że wylazł dosłownie pod szybą w dolnej jej części dosłownie na samej jej krawędzi.  Co ciekawe, to szyba swoimi zewnętrznym krawędziami w 100% nie jest przyklejona do klapy. Tzn. wokoło ma taki, że tak napiszę schodek, czyli około 1 milimetra szyby i dopiero zaczyna się klej. Przykładowo, to tak, jakby skleić ze sobą na płasko dwie podkładki o różnej wielkości. Przez to (schodek), w dolnej części szyby najdłużej utrzymuje się woda. Ma utrudniony odpływ. Długo to schnie i przypuszczam, że to mogło przyczynić się do szybszego niż zakładał producent objawienia się rudego.

matejo

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #251 dnia: 24 Maj 2015, 14:45:17 »
a mi niestety powiedzieli, że skoro nie robiłem przeglądu w ASO, to gwarancji nie ma, rdza wyszła, na wszystkich drzwiach, ale tylko 1-2 mm od otarcia klamki, na tą chwile po 3 latach nie rozchodzi się dalej.
Ogólnie twierdzę, ze i20 1 generacji było niewypałem, bo ma dużo wad fabrycznych

marwoo

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #252 dnia: 18 Czerwiec 2015, 23:02:26 »
Cytat: "Kudłaty_1975"

Moim zdaniem najpiękniejsza jest definicja PREFORACJI. Generalnie ma przegnić na wskroś od środka na zewnątrz. Pisałem o tym w moim dawnym dawnym poście odnoszącym się do kwestii ocynkowania i20. Jak wybadałem temat, to i20 są ocynkowane, ale od wewnątrz. Taki sposób działania (ocynkowania), ma sen patrząc przez pryzmat definicji PREFORACJI.


Trochę odkopię temat ponieważ... W związku z tym ocynkowaniem nasuwa mi się takie pytanie (jeżeli dobrze rozumiem) - czy chcąc sprawdzić lakier miernikiem który mierzy blachę stalową, ocynkowaną i aluminium miernik powinien być ustawiony na opcję Fe (nie Zn/Al) żeby odczyt był nie przekłamany?

Offline Jacaw

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #253 dnia: 19 Czerwiec 2015, 08:54:20 »
Jestem już po 4 przeglądzie i stwierdzono niestety korozję w okolicy tylnej wycieraczki. Ostatni patent z klamkami zastosowany przez ASO, czyli dodatkowe podkładki oraz naklejona folia w miarę się sprawdzają, ale też nie do końca. Po prostu folia przy drzwiach (zwłaszcza kierowcy, bo najczęściej używane) się podwinęła i będzie to poprawiane. Lepsze to i tak niż nic... czyli każdoroczne malowanie.

Jednak się tak zastanawiam, czy nie spróbować zainteresować sprawą jakieś Rzecznika Praw Konsumenta, bo pytałem w ASO, a co z obtarciami od klamek po gwarancji ? Powiedzieli, że nic... czyli trzeba będzie samemu płacić, bo Hyundai nic nowego w tej sprawie nie wymyślił. Mi się jednak wydaje, że coroczne malowanie drzwi to nie jest usunięcie wady tylko jej maskowanie, a chyba nie o to chodzi w gwarancji ? Wprawdzie mi pierwsze malowanie przypadło po 3 latach, ale jak ktoś miał to wcześniej, to w sumie można by się chyba nawet powołać na niezgodność towaru z umową i ciągnąć to w nieskończoność lub żądać z którymś razem zwrotu kasy.

Co o tym myślicie ?

Offline de_assis

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 322
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #254 dnia: 19 Czerwiec 2015, 13:03:26 »
Oczywiście, że masz racje, ale to każdy już musi indywidualnie walczyć, no chyba, ze ktoś sie poświęci i stworzy ogólnokrajowy protest.

Mi się jednak wydaje, że ASO wypiera się często zadem, bo Hyundai znowuż się na nich wypiera, to by trzeba centrale skarżyć.

Swoją drogą, ciekaw jestem ile osób jest nieświadomych tych otarć, bo chyba One przypadkiem wyszły, ktoś zauwazył, napisał tu i poszła lawina.
Ilekroć widzę gdzieś i20 to nie odmawiam sobie, żeby podejść i zobaczyć na klamki, zawsze obtarte.