Autor Wątek: [i20 PB] [i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.  (Przeczytany 147974 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

vvalery

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #45 dnia: 04 Lipiec 2012, 19:59:56 »
Hyundai podszedl do sprawy profesjonalnie. Zobaczymy efekt. Opisze za okolo tygodnia lub dwoch. :-)

[ Dodano: 2012-07-21, 15:00 ]
A wkec tak. Auto zostało odebrane po dwóch tygodniach z ASO. Dlaczego tak długo? Od piątku do poniedziałku czekano na decyzję Hyundai (10 dni), ktora była pozytywna tzn. naprawa w ramach gwarancji. W sobotę rano odebrałem auto tj. po 4 dniach naprawy. Pomalowano wszystkie drzwi oraz klapę bagażnika usuwając rdzę w okolicach zamka. Auto wygląda jak nowe i pięknie zrobione. Teraz tylko pytanie czy to się odnowi czy nie. W sumie fajny jest ten hyundai ( zdanie żony bo ja nim nie jeżdżę), niezawodny i ciężko sie by było z nim rozstać. ;-)

Kam-mil

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #46 dnia: 01 Sierpień 2012, 17:09:13 »
Skandal, że 10 dni czekali na decyzję HMP.
Tylko pomalowali drzwi? Nic nie robili z klamkami? Nie podklejali folii, nie spiłowywali podkładek?
Korozja na tylnej klapie to dość częsta przypadłość różnych producentów, nie jest to specjalność wyłącznie Hyundaia. Wystarczy przyjrzeć się samochodom na parkingach. Choć osobiście wolę rdzę na klapie niż kapryśną elektronikę unieruchamiającą samochód.

Offline de_assis

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 322
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #47 dnia: 02 Sierpień 2012, 10:46:02 »
Cytat: "vvalery"
Hyundai podszedl do sprawy profesjonalnie. Zobaczymy efekt. Opisze za okolo tygodnia lub dwoch. :-)

[ Dodano: 2012-07-21, 15:00 ]
A wkec tak. Auto zostało odebrane po dwóch tygodniach z ASO. Dlaczego tak długo? Od piątku do poniedziałku czekano na decyzję Hyundai (10 dni), ktora była pozytywna tzn. naprawa w ramach gwarancji. W sobotę rano odebrałem auto tj. po 4 dniach naprawy. Pomalowano wszystkie drzwi oraz klapę bagażnika usuwając rdzę w okolicach zamka. Auto wygląda jak nowe i pięknie zrobione. Teraz tylko pytanie czy to się odnowi czy nie. W sumie fajny jest ten hyundai ( zdanie żony bo ja nim nie jeżdżę), niezawodny i ciężko sie by było z nim rozstać. ;-)


Jak rozumiem malowali zewnetrzna polac, ale napisz mi czy malowali Ci cale czy tylko od szyby w dol a powyzej, dookola szyby polerowali?

vvalery

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #48 dnia: 07 Sierpień 2012, 09:43:21 »
Cytat: "Kam-mil"
Skandal, że 10 dni czekali na decyzję HMP.
Tylko pomalowali drzwi? Nic nie robili z klamkami? Nie podklejali folii, nie spiłowywali podkładek?
Korozja na tylnej klapie to dość częsta przypadłość różnych producentów, nie jest to specjalność wyłącznie Hyundaia. Wystarczy przyjrzeć się samochodom na parkingach. Choć osobiście wolę rdzę na klapie niż kapryśną elektronikę unieruchamiającą samochód.

Niestety nic nie podklejono i nie spiłowano. Tak jak ktoś już pisał jest to leczenie syfa za pomocą pudru. Na malowaniu to ja się nie znam ale sądzę, że pomalowali od szyby w dół a reszta polerka. Nic nie widać. Dodatkowo dodam, ze zostawili dwie plamy na siedzeniu tylnym, obdarli trochę sreberko klamek wewnątrz, że nie wspomnę o niewyczyszczonej paście na drzwiach (głosnikach) wewnątrz. To zostało zauważone post factum bo kto by tam środek dokładnie sprawdzał. Zobaczymy czy I20 się obroni bo jak nie to będzie VW UP !!!! :mrgreen:

luzik66

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #49 dnia: 11 Sierpień 2012, 10:02:49 »
Witam.
Oczywiście mam ten sam problem, ale mam pytanko czy może ktoś korzystał zamiast gwarancji z reklamacji jako towar niezgodny z umową z żądaniem wymiany na nowy lub zwrotu pieniędzy.Wydaje mi się że wada tej klamki jest wadą istotną i proponowane półśrodki przez Hyundai i tak wrócą z czasem. Minie gwarancja a problem pozostanie na głowie kupującego, drzwi będą rdzewieć. Proszę o radę co lepsze korzystanie z gwarancji czy z reklamacji.
Pozdrawiam Wszystkich użytkowników i20

Brayan73

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #50 dnia: 11 Sierpień 2012, 13:53:22 »
obawiam sie ze po zakończeniu gwarancji wezmę sie i sam sobie to naprawie tak jak pisał jeden z forumowiczów - podpiłować te plastiki i podkleić wtedy nie powinno obcierać bo nie widzi mi sie malowanie całych drzwi

Offline de_assis

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 322
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #51 dnia: 11 Sierpień 2012, 20:33:36 »
Cytat: "luzik66"
Witam.
Oczywiście mam ten sam problem, ale mam pytanko czy może ktoś korzystał zamiast gwarancji z reklamacji jako towar niezgodny z umową z żądaniem wymiany na nowy lub zwrotu pieniędzy.Wydaje mi się że wada tej klamki jest wadą istotną i proponowane półśrodki przez Hyundai i tak wrócą z czasem. Minie gwarancja a problem pozostanie na głowie kupującego, drzwi będą rdzewieć. Proszę o radę co lepsze korzystanie z gwarancji czy z reklamacji.
Pozdrawiam Wszystkich użytkowników i20


Jedna z osob tez mi ostatnio mowila, zeby sprobowac wyciagnac od nich kase zamiast malowania, osobiscie wydaje mi sie to nierealne, musieli by jeszcze nizsze stawki dac ludziom w Indiach :/

Offline Kudłaty_1975

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 235
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #52 dnia: 12 Sierpień 2012, 08:43:19 »
Cytat: "luzik66"
ale mam pytanko czy może ktoś korzystał zamiast gwarancji z reklamacji jako towar niezgodny z umową


Źródło: eGospodarka.pl (http://www.prawo.egospodarka.pl/39215,Niezgodnosc-towaru-z-umowa-a-odpowiedzialnosc-sprzedawcy,1,84,1.html)


Cytat:
„Zasady dotyczące odpowiedzialności sprzedawcy za wady towaru w stosunku do konsumenta zostały szczegółowo uregulowane w ustawie z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2004 r. Nr 141 poz. 1176). Ustawa ma na celu zabezpieczenie szeroko pojętego interesu konsumenta w przypadku, gdy sprzedany towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest wadliwy.
 
W pierwszej kolejności należy podkreślić, że ustawa ma zastosowanie do dokonywanej w zakresie przedsiębiorstwa sprzedawcy sprzedaży rzeczy ruchomej osobie fizycznej, która nabywa rzecz w celu nie związanym z działalnością zawodową lub gospodarczą, zatem znajdzie ona zastosowanie wyłącznie w stosunku do konsumentów.

Zgodnie z art. 4 ust. 1 ustawy sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową, a w przypadku stwierdzenia tej niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona już w chwili wydania. Przez niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową należy rozumieć sytuację, w której sprzedany towar nie nadaje się do celu do jakiego tego rodzaju towar jest zwykle używany oraz gdy jego właściwości nie odpowiadają właściwościom cechującym towar tego rodzaju. Ponadto towar może być uznany za niezgodny z umową, gdy nie odpowiada oczekiwaniom dotyczącym towaru tego rodzaju, opartym na składanych publicznie zapewnieniach sprzedawcy, producenta lub jego przedstawiciela (np. właściwości wskazane w oznakowaniu czy zapewnienia składane w reklamach).

W przypadku wystąpienia jednej z powyżej opisanych przesłanek, osoba która nabyła wadliwy towar dysponuje szeregiem uprawnień przeciwko sprzedawcy. W pierwszej kolejności może ona żądać doprowadzenia zakupionego towaru do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę lub wymianę na nowy. Nieodpłatność naprawy i wymiany oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu poniesionych przez kupującego kosztów. Sprzedawca ma tylko 14 dni na ustosunkowanie się do powyższych roszczeń. W przypadku braku odpowiedzi sprzedawcy w tym terminie uznaje się, że uznał on roszczenia kupującego za uzasadnione.

W sytuacji, gdy kupujący nie może żądać naprawy lub wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny, a w przypadku, gdy niezgodność towaru z umową jest istotna może on nawet odstąpić od umowy.

Uprawnienia kupującego przeciwko sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową zostały jednak poddane pewnym ograniczeniom czasowym. Kupujący traci uprawnienia przewidziane powyżej, jeżeli przed upływem dwóch miesięcy od wykrycia wady towaru nie zawiadomi o tym sprzedawcy. Dodatkowo roszczenia kupującego przedawniają się z upływem roku od stwierdzenie przez kupującego niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową (wykrycia wady). W celu zachowania powyższych terminów wystarczy wysłanie przed ich upływem zawiadomienia o wadliwości towaru, które to przerywa bieg przedawnienia. Przedawnienie nie biegnie również w czasie wykonywania naprawy lub wymiany oraz prowadzenia przez strony, nie dłużej jednak niż przez 3 miesiące, rokowań w celu ugodowego załatwienia sprawy.

Niezależnie od powyższego sprzedawca odpowiada za wady towaru jedynie w przypadku ich wykrycia przed upływem lat 2 od wydania towaru kupującemu. Po upływie tego okresu nie będzie można żądać naprawy lub wymiany towaru na nowy. Jednakże należy nadmienić, że upływ powyższych terminów nie wyłącza uprawnień przysługujących kupującemu przeciwko sprzedawcy w sytuacji, gdy sprzedawca w chwili dokonania sprzedaży wiedział o wadliwości towaru i nie zwrócił na to uwagi kupującego.” Koniec cytatu.


W świetle powyższego artykułu proszę wziąć pod uwagę fakt, że zakupiony samochód spełnia cel, do którego jest używany, czyli przemieszczamy się nim w bezpieczny sposób z punktu A do punktu B. No i same klamki po odciągnięciu ich otwierają drzwi, także szanowny konsumencie, o co ci chodzi? A że klamki obcierają, to się dowiesz później.
Moim zdaniem, ciężko będzie coś wskórać z tymi klamkami w świetle „niezgodności towaru z umową”. W pierwszej kolejności Hyundai ma prawo usunąć usterkę/wadę, co czyni z różnym skutkiem. Proszę również zwrócić uwagę na bieg terminów, np. cytat:  „zgodnie z art. 4 ust. 1 ustawy sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową, a w przypadku stwierdzenia tej niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona już w chwili wydania…” , także pewne sprawy (wady, usterki) mogły się przedawnić.
Ogólnie to zawiły prawniczy bełkot. No i Hyundai ma więcej pieniędzy, także może się po sądach ciągać. Każdy niech sam podejmie decyzję, czy naprawiać w ramach gwarancji, czy nająć prawnika, rzeczoznawcę itp. itd.

Ja osobiście zgodziłem się na naprawę w ramach gwarancji (spiłowanie podkładek, malowanie punktowe) i czekam co dalej. Hyundai wykonując naprawę w ramach gwarancji przyznał się do wady (klamki) i teraz jeśli coś się tam będzie działo, to niech dłubią jeszcze raz. Sami sobie dali 5 letni okres na uporanie się z tym problemem  ;-)

vvalery

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #53 dnia: 12 Sierpień 2012, 13:11:05 »
Ciekawe co by sie stalo jakby rozdmuchwac problem w TVN Turbo w np. "Turbo kamerze". Zobaczymy ile ta naprawa wytrzyma. Ile koledzy jest gwarancji na ta naprawe? Rok? czy wiecej?

Offline Jacaw

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #54 dnia: 12 Sierpień 2012, 20:25:51 »
Cytat: "vvalery"
Ciekawe co by sie stalo jakby rozdmuchwac problem w TVN Turbo w np. "Turbo kamerze". Zobaczymy ile ta naprawa wytrzyma. Ile koledzy jest gwarancji na ta naprawe? Rok? czy wiecej?


Właśnie tak mi chodzi po głowie, czy udało by się tę sprawę jakoś nagłośnić. W moim przypadku dalej czekam na propozycję z ASO, bo sami powiedzieli, że chcą znaleźć sposób, aby usterkę wyeliminować, gdyż ich zdaniem samo malowanie to półśrodek, bo problem powróci. Mam jeszcze prawie 4 lata gwarancji, więc czekam cierpliwie i obecnie do ASO nie mam zastrzeżeń, jednak nie podoba mi się postawa producenta, bo ewidentnie widać, że nie jest to raczej powszechna wada niż okazjonalna (ASO mi potwierdziło, że nawet ich i20 z "placu" mają podobnie). Dodatkowo pisałem w tej sprawie do Hyundai'a Polska i zero odpowiedzi... kompletne olewanie klienta. Obecnie wszędzie widzę ich reklamy, byli sponsorem Euro... i wszędzie się reklamują jako to są fajni, problem w tym, że po zakupie chyba zaczynają olewać nabywców. Zdaję sobie sprawę, że i20 to nie jest jakaś super bryka, ale jednak trochę kosztowała i jeśli tak dużo dają na reklamę, to chyba warto by nieco w nabywców zainwestować, bo tego typu reklama jest lepsza niż telewizyjna. Podstawowe zasady marketingu mówią, że należy unikać niezadowolonych klientów, bo Ci mogą być bardzo skuteczni w zniechęcaniu innych i cała kasa wpakowana w akcje marketingowe może z tego powodu okazać się wyrzucona w błoto... jednak jak widać w Hyundai'u o ty mnie wiedzą, a szkoda.

vvalery

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #55 dnia: 13 Sierpień 2012, 12:07:56 »
Cytat: "Jacaw"
Cytat: "vvalery"
Ciekawe co by sie stalo jakby rozdmuchwac problem w TVN Turbo w np. "Turbo kamerze". Zobaczymy ile ta naprawa wytrzyma. Ile koledzy jest gwarancji na ta naprawe? Rok? czy wiecej?


Właśnie tak mi chodzi po głowie, czy udało by się tę sprawę jakoś nagłośnić. W moim przypadku dalej czekam na propozycję z ASO, bo sami powiedzieli, że chcą znaleźć sposób, aby usterkę wyeliminować, gdyż ich zdaniem samo malowanie to półśrodek, bo problem powróci. Mam jeszcze prawie 4 lata gwarancji, więc czekam cierpliwie i obecnie do ASO nie mam zastrzeżeń, jednak nie podoba mi się postawa producenta, bo ewidentnie widać, że nie jest to raczej powszechna wada niż okazjonalna (ASO mi potwierdziło, że nawet ich i20 z "placu" mają podobnie). Dodatkowo pisałem w tej sprawie do Hyundai'a Polska i zero odpowiedzi... kompletne olewanie klienta. Obecnie wszędzie widzę ich reklamy, byli sponsorem Euro... i wszędzie się reklamują jako to są fajni, problem w tym, że po zakupie chyba zaczynają olewać nabywców. Zdaję sobie sprawę, że i20 to nie jest jakaś super bryka, ale jednak trochę kosztowała i jeśli tak dużo dają na reklamę, to chyba warto by nieco w nabywców zainwestować, bo tego typu reklama jest lepsza niż telewizyjna. Podstawowe zasady marketingu mówią, że należy unikać niezadowolonych klientów, bo Ci mogą być bardzo skuteczni w zniechęcaniu innych i cała kasa wpakowana w akcje marketingowe może z tego powodu okazać się wyrzucona w błoto... jednak jak widać w Hyundai'u o ty mnie wiedzą, a szkoda.

No cóz tu powiedzieć... :-( Płacz bedzie później i pójście po rozum. Mi juz w VW proponuja UPa w rozliczeniu wezmą Hyundaia. Jak dobrze dadzą to się sekundy nie będę zastanawiał. ;-)

btn

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #56 dnia: 19 Sierpień 2012, 18:56:21 »
Obawiam się, że chyba wszyscy będziemy się witać w tym wątku... U mnie to samo - rdza przy klamkach (od przodu) :(

Maciek

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #57 dnia: 19 Sierpień 2012, 20:42:07 »
Może mail ze strony jednego z administratorów forum w imieniu Hyundai Fanklub Polska jakoś bardziej skłonił by Hyundaia do ustosunkowania się do sprawy. Ewentualnie, jeśli ktoś jest za pan brat z niemieckim to polecam kontakt z centralą w Niemczech. Oni zawsze jakoś reagują.

Offline Jacaw

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #58 dnia: 20 Sierpień 2012, 12:18:46 »
Cytat: "Maciek"
Może mail ze strony jednego z administratorów forum w imieniu Hyundai Fanklub Polska jakoś bardziej skłonił by Hyundaia do ustosunkowania się do sprawy. Ewentualnie, jeśli ktoś jest za pan brat z niemieckim to polecam kontakt z centralą w Niemczech. Oni zawsze jakoś reagują.


To może być dobry pomysł, niestety niemiecki jest dla mnie językiem obcym, a użycie google translate nie byłoby chyba dobrym pomysłem, ale fajnie jakby się ktoś znalazł, kto jest wstanie napisać to po niemiecku. Można by nawet wspólnie ustalić treść i napisać to jako takie grupowy list, tylko musiałby się jakiś tłumacz znaleźć.

vvalery

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #59 dnia: 20 Sierpień 2012, 12:31:05 »
Jeżeli ktoś zamiesci treść to ja mam osoby, które to przetłumaczą. ;-)
P.S. Ciekawe jak wygląda sytuacja w Niemczech, bo o dziwo będac tam ostatnio na delegacji relatywnie dużo widziałem i20, szczególnie we wschodnich landach. :-)