Autor Wątek: [i20 PB] [i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.  (Przeczytany 147900 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

vvalery

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #15 dnia: 17 Maj 2012, 18:28:11 »
Myślę, że nagłośnienie tej sprawy pomoże innym użytkownikom dostrzeżenie tego problemu. Ja bym tego pewnie nie zauwazył, ale kobiece oko.... W Rzeszowie jak dzwoniłem do ASO to udawali głupa i próbowali zrzucić na mnie że sam to obskrobałem. Załamka. W lipcu żona do nich pojedzie jak będzie miała urlop. Mają robić zdjęcia i wydać decyzję, która powinna być tylko jedna bo jak nie to się u rzecznika spotkamy. :evil:

el capitan

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #16 dnia: 22 Maj 2012, 19:26:39 »
Mojemu samochodzikowi chyba nadam ksywę "Zarysuj mnie";');) - jesli w nowych autach będa takie lakiery to chyba będę kupował auta zabytkowe:)

rafcio007

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #17 dnia: 22 Maj 2012, 19:47:43 »
zgadzam się, lakier w i20 jest fatalny ;/

el capitan

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #18 dnia: 22 Maj 2012, 19:53:24 »
Sytuacja z dzisiaj.  Rankiem zostawiłem samochód po pracą - wychodze poo 4 h:) patrze ptak mnie zbombardował. Od razu z bagaznika zestaw do "dezintegracji" "kupek". Ścieram i co....i został ślad zarówno po odchodach jak i po specjalnej scierweczce z mikrofibry....Nie są to jakieś wżery czy mega rysy ale bez przesady....

Offline Zbyszek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 1311
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #19 dnia: 22 Maj 2012, 21:04:45 »
Cytat: "el capitan"
Sytuacja z dzisiaj. Rankiem zostawiłem samochód po pracą - wychodze poo 4 h:) patrze ptak mnie zbombardował. Od razu z bagaznika zestaw do "dezintegracji" "kupek". Ścieram i co....i został ślad zarówno po odchodach jak i po specjalnej scierweczce z mikrofibry....Nie są to jakieś wżery czy mega rysy ale bez przesady....

Ja u siebie mam tak samo. To sprawka stosowania ekologicznych lakierów wodnorozpuszczalnych. Niestety, czym nowsze auto tym słabsze materiały ale producentom w to gra bo konsument zostawia pieniądze częściej i więcej...

rafcio007

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #20 dnia: 22 Maj 2012, 21:56:20 »
ptasie odchody wycieram najzwyklejszą sciereczką i zwykła wodą i daje rade, namęczyć się trzeba ale chociaż lakieru nie niszczy, przynajmniej patrząc gołym okiem, a co tak na prawde tam się dzieje nie wiem

[ Dodano: 2012-05-28, 18:01 ]
witam, a ja dzisiaj znalazlem brak lakieru na drzwiach z tyłu jest to miejsce gdzie drzwi kierowcy stykają sie prawie z drzwiami z tyłu, wiem tłumaczę trochę niejasno. Sprawdzałem drzwi itd nie ocierają o siebie, nie wiem co może być tego przyczyną. W normalnych warunkach ciężko tam porysować. Ogólnie im dłużej mam to autko to bardziej się boję że za rok, dwa będzie nieźle porysowane.

vvalery

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #21 dnia: 06 Czerwiec 2012, 11:44:23 »
Wczoraj spacerowałem z synem po osiedlu i postanowiłem zerknąć na klamki dwóch i20. W jednym widoczne braki w okolicach dwóch klamkach (pewnie pozostałe drzwi nieużywane). W następnym na wszystkich. :evil:

Offline Jacaw

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #22 dnia: 10 Czerwiec 2012, 00:38:39 »
Niestety to chyba taki znak szczególny i20. Parę dni temu byłem na pierwszym przeglądzie i też zwróciłem na to uwagę serwisowi - prawdę mówiąc gdyby nie ten temat, to bym tego nie zauważył. Po przeglądzie powiedzieli mi, że czekają jeszcze na opinię gwaranta i z ciekawości obejrzeli też i20 stojące u nich na parkingu... niestety okazało się, że to powszechna przypadłość.

Według mnie jest to błąd konstrukcyjny, pod klamkę ktoś podłożył gumę, aby nie obcierała... jednak nie przewidział jednego, że pod tę gumę zapewne będą się dostawać drobne zanieczyszczenia np. piasek i według mnie to właśnie te zanieczyszczenia ryzują lakier.

Offline Kudłaty_1975

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 235
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #23 dnia: 13 Czerwiec 2012, 19:26:10 »
Witam szanowne Grono. Podłączę się pod temat. Mi we wrześniu przypada pierwszy przegląd , ale mam w planach udać się wcześniej do ASO (dla zainteresowanych ASO w Kobyłce przy ul. Nadarzyńskiej), przy okazji przejazdu i poruszyć temat klamek. Zdam relację co powiedzą i jaka była reakcja.
U siebie też dokładnie obejrzałem klamki. Jeszcze nic się tam nie dzieje, ale ewidentnie widać, że konstrukcja klamki jest zupełnie spartaczona. Wspomniana w poście guma, która pewnie bardziej pełni rolę uszczelnienia niż ochrony, niepotrzebnie odchyla się razem z klamką w momencie jej odciągnięcia. Jeśli byłaby przymocowana na stałe do drzwi, a nie do klamki, to klamka w momencie odchylenia tarłaby końcem tylko o gumę. Rozwiązanie proste i niedrogie. Podklejanie folii chyba nie rozwiąże problemu. To jak pudrowanie syfa. I tak wylezie.

vvalery

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #24 dnia: 16 Czerwiec 2012, 13:09:35 »
Cytat: "Kudłaty_1975"
Podklejanie folii chyba nie rozwiąże problemu. To jak pudrowanie syfa. I tak wylezie.

Dobre  :mrgreen: No ale jakis sposob musi byc, bo jakies polsrodki nie wchodza w gre. kurcze juz nie moge sie doczekac kiedy zona bedzie miala urlop i co zrobia cudotworcy z hyundaia.

Brayan73

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #25 dnia: 18 Czerwiec 2012, 23:57:30 »
może zamiast przyklejać ta gumę do klamki przykleić ja do drzwi ??

Kam-mil

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #26 dnia: 23 Czerwiec 2012, 14:14:59 »
Koledzy, dzięki za założenie tematu i za zdjęcie, bo bez tego bym u siebie tej usterki nie znalazł.
Byłem w A.D.Auto w Olsztynie, nie robili żadnych problemów. Pomalowali wszystkie 4 drzwi, na drzwiach pod noskiem klamki nakleili folię. Czasami spotyka się taką folię na progach. To właściwie raczej taki plastik niż folia.
Wygląda na to, że drzwi malowane tylko z zewnątrz. Jakby się dobrze przyjrzeć to na rancie wewnątrz można znaleźć przejście- ale tak na odcinku kilku-kilkunastu cm - nie ma się co czepiać. Odcieniem nic się od reszty nie różni.
HMP płaci, to serwis chętnie lakieruje. Jedyne co serwis interesuje to książeczka gwarancyjna, czy był wykonywany przegląd nadwozia i co w karcie przeglądu zaznaczono. Żadnych problemów mi nie robili, tego samego dnia co zgłosiłem to i zostawiłem samochód.
A.D Auto na ul.Boeniga ma wszystko obok siebie: salon sprzedaży, serwis mechaniczny i serwis blacharsko-lakierniczy. Zajęło im to 3 dni, polakierowane jest w porządku, samochód wypucowany na zewnątrz i w środku.
Ciekawe, czy ta folia się sprawdzi? Bo serwisanci sami przyznają, że jest to błąd konstrukcyjny. Jakby Hyundai był tak sumienną firmą jak Toyota, to zmieniliby konstrukcję klamek i powymieniali je na najbliższym przeglądzie. Ale na to nie ma co liczyć.

vvalery

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #27 dnia: 23 Czerwiec 2012, 14:42:42 »
Cytat: "Kam-mil"
Koledzy, dzięki za założenie tematu i za zdjęcie, bo bez tego bym u siebie tej usterki nie znalazł.
Byłem w A.D.Auto w Olsztynie, nie robili żadnych problemów. Pomalowali wszystkie 4 drzwi, na drzwiach pod noskiem klamki nakleili folię. Czasami spotyka się taką folię na progach. To właściwie raczej taki plastik niż folia.
Wygląda na to, że drzwi malowane tylko z zewnątrz. Jakby się dobrze przyjrzeć to na rancie wewnątrz można znaleźć przejście- ale tak na odcinku kilku-kilkunastu cm - nie ma się co czepiać. Odcieniem nic się od reszty nie różni.
HMP płaci, to serwis chętnie lakieruje. Jedyne co serwis interesuje to książeczka gwarancyjna, czy był wykonywany przegląd nadwozia i co w karcie przeglądu zaznaczono. Żadnych problemów mi nie robili, tego samego dnia co zgłosiłem to i zostawiłem samochód.
A.D Auto na ul.Boeniga ma wszystko obok siebie: salon sprzedaży, serwis mechaniczny i serwis blacharsko-lakierniczy. Zajęło im to 3 dni, polakierowane jest w porządku, samochód wypucowany na zewnątrz i w środku.
Ciekawe, czy ta folia się sprawdzi? Bo serwisanci sami przyznają, że jest to błąd konstrukcyjny. Jakby Hyundai był tak sumienną firmą jak Toyota, to zmieniliby konstrukcję klamek i powymieniali je na najbliższym przeglądzie. Ale na to nie ma co liczyć.


Dzieki Kamil za obszerny opis. Cieszyc sie nalezy jak do tego u Ciebie podeszli. Jak zrozumialem to malowali tylko okolice klamki na zewnatrz?
Dzieki i pozdrawiam

Kam-mil

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #28 dnia: 23 Czerwiec 2012, 15:46:30 »
Cytat: "vvalery"
Jak zrozumialem to malowali tylko okolice klamki na zewnatrz?
Dzieki i pozdrawiam


Nie, malowali całe poszycie drzwi. To znaczy całe drzwi z zewnątrz. Nie sądzę, aby je rozbierali i malowali również od środka. Rama drzwi (czyli to czego nie widać przy zamkniętych drzwiach) wygląda na niemalowaną. Na uszczelkach nie widać ani śladów malowania, ani śladów rozbierania - nie wiem jak to zrobili, ale widocznie profesjonalnie.

Offline Kudłaty_1975

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 235
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #29 dnia: 28 Czerwiec 2012, 14:15:20 »
U mnie już po bólu. W nawiązaniu do mojej wcześniejszej odpowiedzi w tym temacie, tak jak obiecałem  zdaję relację z przebiegu naprawy. Postaram się również załączyć zdjęcie (jak mi się uda), jak to wygląda po naprawie. Naprawą gwarancyjną zajął się serwis blacharsko – lakierniczy Jan Sobański Auto System PUH przy ul. Konopnickiej 13 w Kobyłce. Naprawa trwała w zasadzie jeden dzień i polegała na spiłowaniu/wyprofilowaniu końcówek tych gumek, które są pomiędzy drzwiami a klamką. No i gdzie trzeba było malowanie punktowe. Robili wszystkie klamki, żeby do tematu nie wracać. Teraz przy otwieraniu nic nie obciera. W momencie zgłaszania sprawy telefonicznie nikt nie był zdziwiony. Sprawa klamek jest tam znana i była już przerabiana. Mówili, żeby tego problemu nie bagatelizować.