Forum > i30 GD

Check engine 2002, wypalanie dpf

(1/3) > >>

mechsio:
Witam,

Wszystko było OK do czasu kiedy pojechałem na przeglad (wymiane oleju, filtrow paliwa itp) i wymiane sprężyn. Zbieglo się to akurat z mrozami po -16 stopni rano i odpalaniem nieszczesnika w te poranki. Nie wiem co sie wydarzyło czy to przez te mrozy czy mechanik coś uszkodził ale przed wspomnianymi wydarzeniami filtr DPF wypalał sie regularnie co 300 km mniej wiecej i był spokoj. Tydzień temu się zaczeło.. najpierw 3 wypalania dpf jedno za drugim (do pracy, z pracy, do pracy) wypalania niby się zakonczaly bo sledzilem na spalaniu chwilowym. Po tym 3 razie zapalił się check engine. W serwisie diagnoza blad p2002 niska sprawnosc dpf. Skasowali blad, kazali jechac i obserwowac bo mozliwe ze po prostu dpf nie ma warunkow do wypalenia w koncu za oknem lod i mroz. Pojechałem. Byl spokoj 150 km i sie znowu zaczelo jedno wypalenie za drugim i za 4 razem - check engine. Pewnie znowu p2002 ale tego jeszcze nie wiem. Na bank to samo bedzie. Auto jezdzi normalnie, nic nie zamula itp. Nic sie nie dymi. Co tu się mogło wydarzyć? Watpie zeby byl zapchany dpf bo jezdze w miare dlugie trasy min 30km w jedna strone i pilnuje wypalen. Przebieg 170 tys.

piejar:
Możesz mieć urwaną rurkę pomiaru delty na DPF - u mnie tak było. Pytanie co to był za serwis i czy w ogóle zaglądali pod auto.

https://drive.google.com/file/d/13hR3Jkv88yf5Vb96iT0ffrbtOtCBydd6/view?usp=drivesdk

mechsio:
ASO Hyundai Rybnik   :-X

TomekZet:
U mnie ostatnio zadziało się podobnie. Przed mrozami wypalania regularne co 360-380km. Pilnowane aby cykl wypalania się zakończył. Przy mrozach rzędu -16 stopni też akurat wypadł mi przebieg na wypalanie więc ruszyłem w dłuższą trasę. Pierwsze wypalanie zaczęło się po około 390km i po około 7km się zakończyło. Po dwóch dniach znów pojechałem w trasę (mróz rzędu -12 stopni). Po drodze dwa wypalania krótkie po około 3-4km zakończone. U mnie błąd żaden się nie pojawił. Póki co kolejnych wypalań nie zanotowałem. Oleju na bagnecie nie przybyło. W poniedziałek jadę na serwis olejowy poproszę aby podpięli kompa i sprawdzili stan filtra i kiedy było ostatnie wypalanie i z jakim skutkiem.

piejar:

--- Cytat: mechsio w 17 Styczeń 2024, 08:04:00 ---ASO Hyundai Rybnik   :-X

--- Koniec cytatu ---
Ave ziomal.
Ale wiesz czy patrzyli pod auto czy tylko skasowali?  Ja nie jeżdżę do ASO od ponad 10 lat bo nie muszę ale wiadomo że nie każdy ma warunki w domu, umiejętności i zapał żeby grzebać samodzielnie.
U mnie w Proceed 2008 2.0 D4EA zaczęło się od zbyt dużego spalania, potem zacząłem szukać sposobu połączenia z ECU i udało się przez car scanner - dzięki temu mam w miarę kontrolę nad wypalaniem, dystansem między itp. Ale podczas istnienia usterki oleju mi przybyło znacznie.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej