Autor Wątek: Check engine 2002, wypalanie dpf  (Przeczytany 460 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mechsio

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 39
Check engine 2002, wypalanie dpf
« dnia: 16 Styczeń 2024, 22:41:36 »
Witam,

Wszystko było OK do czasu kiedy pojechałem na przeglad (wymiane oleju, filtrow paliwa itp) i wymiane sprężyn. Zbieglo się to akurat z mrozami po -16 stopni rano i odpalaniem nieszczesnika w te poranki. Nie wiem co sie wydarzyło czy to przez te mrozy czy mechanik coś uszkodził ale przed wspomnianymi wydarzeniami filtr DPF wypalał sie regularnie co 300 km mniej wiecej i był spokoj. Tydzień temu się zaczeło.. najpierw 3 wypalania dpf jedno za drugim (do pracy, z pracy, do pracy) wypalania niby się zakonczaly bo sledzilem na spalaniu chwilowym. Po tym 3 razie zapalił się check engine. W serwisie diagnoza blad p2002 niska sprawnosc dpf. Skasowali blad, kazali jechac i obserwowac bo mozliwe ze po prostu dpf nie ma warunkow do wypalenia w koncu za oknem lod i mroz. Pojechałem. Byl spokoj 150 km i sie znowu zaczelo jedno wypalenie za drugim i za 4 razem - check engine. Pewnie znowu p2002 ale tego jeszcze nie wiem. Na bank to samo bedzie. Auto jezdzi normalnie, nic nie zamula itp. Nic sie nie dymi. Co tu się mogło wydarzyć? Watpie zeby byl zapchany dpf bo jezdze w miare dlugie trasy min 30km w jedna strone i pilnuje wypalen. Przebieg 170 tys.

piejar

  • Gość
Odp: Check engine 2002, wypalanie dpf
« Odpowiedź #1 dnia: 17 Styczeń 2024, 05:10:31 »
Możesz mieć urwaną rurkę pomiaru delty na DPF - u mnie tak było. Pytanie co to był za serwis i czy w ogóle zaglądali pod auto.

https://drive.google.com/file/d/13hR3Jkv88yf5Vb96iT0ffrbtOtCBydd6/view?usp=drivesdk

Offline mechsio

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 39
Odp: Check engine 2002, wypalanie dpf
« Odpowiedź #2 dnia: 17 Styczeń 2024, 08:04:00 »
ASO Hyundai Rybnik   :-X

Offline TomekZet

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 39
Odp: Check engine 2002, wypalanie dpf
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Styczeń 2024, 08:25:24 »
U mnie ostatnio zadziało się podobnie. Przed mrozami wypalania regularne co 360-380km. Pilnowane aby cykl wypalania się zakończył. Przy mrozach rzędu -16 stopni też akurat wypadł mi przebieg na wypalanie więc ruszyłem w dłuższą trasę. Pierwsze wypalanie zaczęło się po około 390km i po około 7km się zakończyło. Po dwóch dniach znów pojechałem w trasę (mróz rzędu -12 stopni). Po drodze dwa wypalania krótkie po około 3-4km zakończone. U mnie błąd żaden się nie pojawił. Póki co kolejnych wypalań nie zanotowałem. Oleju na bagnecie nie przybyło. W poniedziałek jadę na serwis olejowy poproszę aby podpięli kompa i sprawdzili stan filtra i kiedy było ostatnie wypalanie i z jakim skutkiem.

piejar

  • Gość
Odp: Check engine 2002, wypalanie dpf
« Odpowiedź #4 dnia: 17 Styczeń 2024, 10:35:47 »
ASO Hyundai Rybnik   :-X
Ave ziomal.
Ale wiesz czy patrzyli pod auto czy tylko skasowali?  Ja nie jeżdżę do ASO od ponad 10 lat bo nie muszę ale wiadomo że nie każdy ma warunki w domu, umiejętności i zapał żeby grzebać samodzielnie.
U mnie w Proceed 2008 2.0 D4EA zaczęło się od zbyt dużego spalania, potem zacząłem szukać sposobu połączenia z ECU i udało się przez car scanner - dzięki temu mam w miarę kontrolę nad wypalaniem, dystansem między itp. Ale podczas istnienia usterki oleju mi przybyło znacznie.

Offline mechsio

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 39
Odp: Check engine 2002, wypalanie dpf
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Styczeń 2024, 11:18:03 »
Raczej nie patrzyli "pod" bo całość nie trwała długo tylko podpieli komputer i przyszedł z wydrukiem i siedząc ze swoimi kolegami z recepcji głośno mysleli co to moze być. Jeden powiedział od razu że jakiś czujnik padł, innemu sie nie podobało ze ten błąd 2002 od razu był jako historyczny i nie jest w rubryce aktywnych błędów :D, innemu ze nie ma z tym błędem błędu dotyczącego zapchania dpf sadzą (od razu twierdzili ze za mało jeżdze) więc może uznali ze to jakiś chwilowy błąd ktory minie jak miną mrozy. Powiedział ze jak znowu wroci to wtedy beda patrzeć na czujniki, filtr itp.

piejar

  • Gość
Odp: Check engine 2002, wypalanie dpf
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Styczeń 2024, 12:01:11 »
Jak umiesz to zajrzyj pod auto i sprawdź czy obydwie rurki stalowe przed i za DPF  są na swoim miejscu. Jeżeli nie są urwane to znajdź czujnik różnicy ciśnień, typowo na przegrodzie silnika od strony pasażera, zdejmij jedną rurkę gumową i dmuchnij w nią żeby potwierdzić/przywrócić drożność w stronę DPF. Potem zrób to samo z drugą rurka. Nie dmuchaj w czujnik !  ;). Obydwie rurki muszą być drożne. Rurka urwana będzie drożna! Więc dlatego trzeba naocznie sprawdzić czy nie jest właśnie urwana. Myślę że jak się położyć obok auta to można obydwie rurki dojrzeć -pogoda nie zachęca. Rurka oberwana raczej będzie obwisac.
Jak obserwujesz wypalania? Masz jakąś aplikację?
Uwaga, było kilka typów DPF - ten z mojego zdjęcia jest pod autem, jak środkowy tłumik. Były też takie bańki montowane blisko za silnikiem (współczesne auta raczej tak mają). Chodzi o to żeby szukać w dobrym miejscu.
« Ostatnia zmiana: 17 Styczeń 2024, 12:03:06 przez piejar »

Offline mechsio

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 39
Odp: Check engine 2002, wypalanie dpf
« Odpowiedź #7 dnia: 20 Styczeń 2024, 00:42:52 »
Wypalania obserwuje na spalaniu chwilowym. A wracając do tematu to po podłączeniu ponownym pod komputer pojawił się teraz inny błąd niż poprzednio - P0471. Diagnoza - uszkodzony czujnik różnicy ciśnień (ponoć wskazania odbiegają od normy). DPF okazał się nie zapchany ani uszkodzony, drożność w wężykach z czujnika jest, połączenia/przewody też ok. Zobaczymy czy wymiana czujnika rozwiąże sprawę.

piejar

  • Gość
Odp: Check engine 2002, wypalanie dpf
« Odpowiedź #8 dnia: 20 Styczeń 2024, 08:28:47 »
Jeżeli ten czujnik jest uszkodzony to z pewnością ma wpływ na wypalanie.