Autor Wątek: [i20 GB] Active 1.0 tgdi, nie odpala, podobno wina sterwonika ecu  (Przeczytany 1300 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline dominiki

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 5
Active 1.0 tgdi, nie odpala, podobno wina sterwonika ecu
« dnia: 19 Grudzień 2023, 20:46:47 »
Czołem, padło mi auto, 1.0 t-gdi, g3lc, i20 active 2016, 74kW, start stop. Zostawiłem na ulicy na noc, z rana już nie odpalił, bo akumulator za słaby, no to pomóc drogowa, jakiś starter podłączyli, ale kręci i nie odpala, laweta, mechanik i diagnoza, że ECU uszkodzone, niby czyta, nie ma błędów ale nie podaje na cewki sygnału sterującego- na żadna z 3 cewek. No i tak mają Pana od ECU, ale ten weźmie kasę, sklonuje ECU do używki i tyle, mechanik ani magik nie daje gwarancji że ruszy. (W serwisie 3,5k + 6tyg.) Kefico 4gb5? Macie może schemat elektryczny do ECU albo i nawet wewn. Tego ECU? Jak wogole do tego podejść, co on potrzebuje aby pdac sygnał na cewki - jak bo to że sterownik siadł na 3 kanałach to raczej niemożliwe. Ps. Mechanik lądował aku, ale nie trzyma napięcia, także 750zl za nowe aku to takie minimum co mnie teraz czeka + sterownik, także jak możecie to poratujcie rada ;) i wesołych świąt

Ps. Dalej juz sterwonik do naprawy do bwm electronics, ale Dalej nie dziala, bede wysylal na gwarancje :/

Offline ...kuba...

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 212
Odp: Active 1.0 tgdi, nie odpala, podobno wina sterwonika ecu
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Grudzień 2023, 20:49:04 »
Przede wszystkim... podczas kręcenia rozrusznikiem w blokach pomiarowych pokazuję się wartość RPM? obrotów silnika? czy stoi na 0 rpm?

Offline dominiki

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 5
Odp: Active 1.0 tgdi, nie odpala, podobno wina sterwonika ecu
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Grudzień 2023, 21:22:27 »
Ja mam ELM327 na bluetooth - także to mogę sprawdzić to co jest w Torque - ale jak sprawdziłem na takiej stronce : https://partsouq.com/en/catalog/ to są tam 3 czujniki wału. Mogę tylko powiedzieć, że na zegarach było widać, że wskazówka od obrotów się ruszała podczas kręcenia rozrusznikiem - ale nadal nie mam pojęcia z jakiego to czujnika idzie.
Ogólnie to ani od mechanika nie jestem wstanie wyciągnąć co i jak sprawdzili, ani od BWM electronic co wymienili i co nie działało. Także generalnie to jestem w D.
Zastanawiam się czy ktoś jest może z KRK i ma GDSa (czy coś w tym stylu - bo czytałem w necie, że jest takie coś), za to jakbym miał schemat z auta/pinów w ECU to bym mógł oscyloskopem sprawdzić przebiegi z czujników wałka, może hall jakiś podaje krzywe impulsy.
 

Offline ...kuba...

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 212
Odp: Active 1.0 tgdi, nie odpala, podobno wina sterwonika ecu
« Odpowiedź #3 dnia: 20 Grudzień 2023, 09:02:50 »
Jak coś to ja jestem z KRK, mam kabelek co o dziwo dobrze sobie radzi z Hyundai. Oscyloskop przenośny też mam, hobbistyczny ale daje radę w takich sprawach. W tym silniku są obydwa wałki (ssący i wydechowy) z kołami zmiennych faz rozrządu (kzfr) stąd są jeszcze po jednym dodatkowym czujniku obrotów na każdy z wałków. Jak bloki pomiarowe nie pokażą prędkości obrotowej silnika ECM za nic nie wysteruje iskry ani wtryskiwaczy. Nie wiem jaki jest tam dokładnie typ wtryskiwaczy, ale we wszystkich GDI nie powinno się odpinać wtrysków podczas krecenia silnikiem - jak w magistrali pojawia się ciśnienie, to może je uszkodzić, wiec sprawdzenie zasilania na wtryskach najpepiej na podłączonej wtyczce do wtryskiwaczy. I pytanie czy na wtryskiwaczach sprawdzane było napięcie zasilania?

Offline dominiki

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 5
Odp: Active 1.0 tgdi, nie odpala, podobno wina sterwonika ecu
« Odpowiedź #4 dnia: 20 Grudzień 2023, 15:17:45 »
Mają kogoś przysłać z BWM electronic, kto wszystko pomierzy (w tym sygnały z ECU) - takie info dostałem zwrotne dzisiaj od mechanika. Także jest nadzieja :)
Ale jak by się nie udało to chętnie pożycze kabelek, jeżeli chodzi o oscyloskop ręczny to mój kolega ma HDS272SOWON, także sam kabelek pewnie by starczył. Odezwę się jak się uda/nie uda.

Offline ...kuba...

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 212
Odp: Active 1.0 tgdi, nie odpala, podobno wina sterwonika ecu
« Odpowiedź #5 dnia: 20 Grudzień 2023, 19:01:10 »
A jakie są w nim cewki zapłonowe? Ile mają pinów? Jak nadal nie będzie wiadomo co jest to napisz jakie to cewki wraz z ich numerem części. Jeśli podczas kręcenia paliwo zalewa świece to sterownik chciałby odpalić i faktycznie może być coś nie tak z iskra… ale wystarczy, że ciśnienie paliwa nie jest odpowiednie czy obroty podczas odpalania za małe i wtryskiwacze i iskra nie będą wyzwalana.

Offline dominiki

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 5
« Ostatnia zmiana: 20 Grudzień 2023, 19:58:32 przez dominiki »