Forum > i30 PD

Cewki - silnik 1,5 Tgdi

(1/2) > >>

TomW:
Witam. Mam pytanie do użytkowników modeli z silnikiem 1,5 T-gdi - czy znane Wam są problemy z cewkami zapłonowymi w tych silnikach? Mam ten silnik, póki co samochód jest nowy więc narazie ok. Pytam, ponieważ spotkałem takie opinie o tym silników wśród użytkowników KIA, natomiast przy Hyundai-u nie widziałem. Według opinii niektórych właścicieli Kii cewki padały dość często.

...kuba...:
Kurde, byłu te tematy na forum proponuję przeszukać:
http://hyundaiklub.pl/index.php/topic,15632.msg144411.html#msg144411
Ogólnie w Hyundai te cewko-fajki są bardzo wrażliwe na słąbej jakości/padające świece, i w większości przypadków jak zaczyna dziać się coś ze świecą, to zanim silnik da odczuwalny objaw to cewka zdąży już paść...

TomW:
Przepraszam, przeszukiwałem wątki dotyczące I30 i faktycznie jest jeden taki wątek dotyczący cewek. Jestem po prostu ciekawy na ile jest to poważny problem dotykający tego silnika, czy wielu użytkowników miało z tym problem i oczywiście czy awaria następuje na tyle niespodziewanie, że z miejsca eliminuje samochód z dalszej jazdy i trzeba wzywać lawetę.

...kuba...:
Jak masz umiejętności manualne to wystarczy kupić cewkę i wozić w samochodzie “na zapas” wraz z kluczykiem chyba 10mm… i najlepiej byłoby nową świecę i wtedy w przypadku awarii w 15 min podmieniasz cewkę+swiece “na drodze”. Pytanie jeszcze skąd wiedzieć która cewka… - A to już można łatwo odczytać robiąc diagnostykę silnika jakimkolwiek interface nawet ELM327… Jak padnie cewka to silnik odpali ale chodzi tragicznie - szarpie, skacze.. brakuje mocy..

TomW:
Myślę, że jak już dopadnie mnie tego typu awaria, to na kolejny raz zaopatrzę się w cewki, świece. Mam jednak nadzieje, że nie będzie takiej potrzeby.
Gdzieś spotkałem się z opinią, że być może do występowania tej awarii przyczynia się pokrywa nad silnikiem, wykonana od spodu z grubej pianki co prowadzi do przegrzewania się cewek.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej