Autor Wątek: Nowe paliwo E10 !!  (Przeczytany 519 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline johnny123xm

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 12
Nowe paliwo E10 !!
« dnia: 12 Grudzień 2023, 12:03:06 »
Witwm co sądzicie o nowym paliwie e10 ktore wejdzie od nowego roku? Czy nasze sikniki 1
6 gdi  1.6 tgdi moga byc tym tankowane? temat jest bardzooi na czasie i movno dyskusyjny. wg instrukcji musi byc lane nawet 100 oktanowe . A co wy myslicie o tym?

piejar

  • Gość
Odp: Nowe paliwo E10 !!
« Odpowiedź #1 dnia: 12 Grudzień 2023, 13:03:35 »
Nie miałbym żadnych obaw. Tankuje E10 zawsze jak jestem we Francji bo tam jest tańsze od E5 (obydwa paliwa są dostępne). Zmiany osiągów niezauważalne, spalanie normalne. Silnik 1,33 TCe GDI Renault.

Offline johnny123xm

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 12
Odp: Nowe paliwo E10 !!
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Grudzień 2023, 13:53:23 »
wg instrukcji jest napisane dokladnie ze NIE WOLNO stosowac paliw z oddatek etanolu metanolu 10 proc .

piejar

  • Gość
Odp: Nowe paliwo E10 !!
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Grudzień 2023, 15:20:55 »
Proponuję czytać ze zrozumieniem - jest t napisane: POWYŻEJ 10% ETANOLU.
A w ogóle nie wolno stosować METANOLU.
Czyli ok, bo 10% to nie jest powyżej 10%
« Ostatnia zmiana: 12 Grudzień 2023, 15:22:38 przez piejar »

Offline johnny123xm

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 12
Odp: Nowe paliwo E10 !!
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Grudzień 2023, 15:54:49 »
no nie jsstem przekonany do konca bo bardzoo duuzo i zle sie pisze o nowym paliwie a pozatym wg opisu to:Pod względem chemicznym etanol jest najbliższym kuzynem metanolu. wiec napewno bedzie mial wplyw pozatym twnkujac 95 cxuje wibracje

piejar

  • Gość
Odp: Nowe paliwo E10 !!
« Odpowiedź #5 dnia: 12 Grudzień 2023, 17:07:16 »
Powiem Ci że w moim silniku Renault od początku czuje wibracje na biegu jałowym. Zmieniane softy, poduszka silnika - nic nie pomogło ale auto ma 5 lat, 110 kkm nalotu i zero awarii - silnik chodzi jak zegarek. O tej nierównej pracy GDI dość często słychać, co ja osobiście zrzucam na karb znacznego skomplikowania silników jak również wielu elementów regulacji: dawka wtrysku, przepustnica powietrza, EGR, sterowanie zmiennymi fazami rozrządu, sterowanie turbo (choć to na jałowym raczej nie jest wysterowane). Obstawiam że ten procesor czytający położenie wału (obroty) i oddzialywujacy na tyle elementów regulacji po prostu sobie nie radzi - taka mała refleksja automatyka i elektryka. Do tego dochodzą wszelkie niedokładności regulacji choćby EGR, przepustnicy, sterowania zmiennych faz itp.