Autor Wątek: [i20 GB] Dziwne zachowanie sprzęgła  (Przeczytany 5409 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Nevada2004

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 2
Dziwne zachowanie sprzęgła
« dnia: 29 Wrzesień 2023, 18:39:49 »
Mam następujący problem z samochodem i20, silnik 1.2, rocznik 2016, przebieg 35 tys. km: zdarzyło mi się, że w ruchu miejskim pełzającym (częste zatrzymywanie się i ruszanie) nagle przy ruszaniu sprzęgło zaczęło działać przy bardzo wysokim położeniu pedału sprzęgła i w sposób gwałtowny. Przy następnym ruszaniu zaczęło działać przy niemal najwyższym położeniu pedału, również gwałtownie (z towarzyszącym temu lekkim piskiem opon). Przy kolejnej próbie ruszania sprzęgło w ogóle nie włącza napędu (włączony bieg 1, pedał sprzęgła puszczony do najwyższego położenia, silnik pracuje, samochód nie jedzie). Zepchnąłem samochód z jezdni na parking, wykonałem kilka bezskutecznych prób ruszania (mimo całkowitego puszczenia pedału sprzęgła do najwyższego położenia, przy pracującym silniku i włączonym biegu 1 lub biegu wstecznym, samochód nie rusza). Przy kolejnej próbie nie można już uruchomić silnika, rozrusznik w ogóle nie kręci. Wezwałem autoholowanie i odstawiłem samochód do ASO. Po kilku dniach oczekiwania na swoją kolej, otrzymuję telefon z ASO z wiadomością, że wszystko działa normalnie, sprawdzili co się dało i nie widzą przyczyny awarii. Odebrałem więc samochód i jeździłem nim, aż po dwóch miesiącach awaria powtórzyła się, również w ruchu miejskim. Zostawiłem samochód na godzinę i po tym czasie wszystko wróciło do normy, pojechałem dalej. Po trzech kolejnych miesiącach awaria znowu wystąpiła, również w ruchu miejskim. Zostawiłem samochód na 2 godziny i po tym czasie wszystko wróciło do normy, pojechałem dalej. Czy ktoś zetknął się z takim problemem?

piejar

  • Gość
Odp: Dziwne zachowanie sprzęgła
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Wrzesień 2023, 09:32:56 »
A sprzęgło hydrauliczne czyli serwo? Jeżeli tak, to trzeba po zaistnienia takiej sytuacji spróbować czy pompa wogole daje jakieś ciśnienie, czy się coś nie zapowietrza? Warto też zerknąć (zanurkować i poświecić) na miejsce połączenia pedału z tłokiem pompy sprzegla. Miałem we Fieście kiedyś taką.przypadlosc że oczko w tłoku pompy czasem zsuwało się z bolca na pedale sprzęgła i pedał nie miał wtedy połączenia z pompą. Usterka umiała.samoczynnie ustąpić bo po którymś ruchu boleć wchodził w oczko w tłoku pompy. Poprzedni właściciel i jego mechanicy wymieniali sprzęgło (niepotrzebnie!) a i tak nie pomogło bo nie mogło. Jak gostek sprzedawał to mi mówił że się zapowietrza i że tak musi być bo się nie da naprawić. Kiedyś to znalazłem (w białej koszuli i w deszczu) i naprawiłem. Wystarczyło dać zawleczkę żeby tłok nie zsuwał się z bolca.
 Bo zakładam że płynu hamulcowego nie ubywa i nie ma go pod autem? W niektórych Kia/Hyundai jest jeszcze taki tłumik drgań który jest przy pompie (za nią) a przed sprzeglrm. Ma on piwna sprężystą objętość która przejmuje nieco objętości płynu przy sprężaniu (wciskaniu pedału) i może być źródłem problemow. W i30 go usunąłem i wszystko działa dalej bo musi. Jeżeli trudno zdiagnozować to osobiście wymieniłbym pompę - nie jest to majątek.