Autor Wątek: I30 2023 z miękką hybrydą T-GDI 1.5 48V - czy warto?  (Przeczytany 2028 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Andet

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 3
I30 2023 z miękką hybrydą T-GDI 1.5 48V - czy warto?
« dnia: 22 Wrzesień 2023, 13:35:32 »
Witam
Właśnie miałem kupić jak w tytule, ale boję się tej miękkiej hybrydy, a konkretnie tego akumulatora 48V.
Jego żywotności nie znam, nigdzie nie wiedzą, w ASO, w salonach, w BOK Hyundai.
Nie wiem jaki jest też koszt takiego akumulatora.
Ktoś zna odpowiedzi w tym temacie?

Offline tomilipin

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 282
Odp: I30 2023 z miękką hybrydą T-GDI 1.5 48V - czy warto?
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Wrzesień 2023, 11:06:32 »
Jako miłośnik hybryd, który wierzy, że hybrydy to przyszłość, mam jedno zasadnicze pytanie: ile kilometrów możesz tym przejechać na samym prądzie?

piejar

  • Gość
Odp: I30 2023 z miękką hybrydą T-GDI 1.5 48V - czy warto?
« Odpowiedź #2 dnia: 23 Wrzesień 2023, 11:15:09 »
Nie sądzę żeby to było sedno hybryd. Tu chodzi o to żebyś odzyskiwał energię hamowania i wydatkował ja na przyspieszanie. Czyli hybryda to rozwiązanie na ruch miejski i to całkiem efektywny - tu będziesz miał największe zyski na spadku spalania. W trasie hybryda nic Ci nie da. Nawet jak na hybrydzie przejedziesz 2 km to w sytuacjach korkowych zyski będziesz miał zauważalne.
 

Offline Andet

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 3
Odp: I30 2023 z miękką hybrydą T-GDI 1.5 48V - czy warto?
« Odpowiedź #3 dnia: 23 Wrzesień 2023, 11:29:33 »
Miękka hybryda polega na tym że nie jeździ się na samym prądzie tylko silnik elektryczny wspiera silnik benzynowy. Silnik benzynowy nie wyłącza się do jazdy na prądzie jak w twardej hybrydzie.
Zyskuje się kilkadziesiąt niutonometrów dodatkowych w fazie przyspieszania, niższe spalanie o jakieś pół do litra z odzysku energii hamowania silnikiem.
Obecnie zakładając że cały układ ma niską awaryjność najsłabszym punktem są zawsze baterie które mają ograniczony czas żywotności a ich wymiana to duży koszt.
Dlatego miękka hybryda jest odpowiedzią na problem kosztownych akumulatorów bo tutaj te akumulatory są dużo mniejsze niż w pełnych hybrydach. Tam wymiana baterii to astronomiczny koszt.

Co do jazdy na prądzie to w miękkiej hybrydzie jest taki tryb żeglowania, jadąc na trasie ze stałą prędkością silnik benzynowy chyba chodzi na luzie (nie wiem czy się wyłącza) A auto sunie wspierane silniczkiem elektrycznym.

Offline tomilipin

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 282
Odp: I30 2023 z miękką hybrydą T-GDI 1.5 48V - czy warto?
« Odpowiedź #4 dnia: 23 Wrzesień 2023, 12:29:11 »
Panowie, wy mnie nie musicie do niczego przekonywać. Ja to wszystko wiem, bo jak pisałem - wierzę w hybrydy, jestem ich miłośnikiem i zwolennikiem, nawet nad w pełni eklektycznymi autami. Jednocześnie bardzo znamienne jest, że żaden z was nie odpowiedział na pytanie ;)
Chodzi mi o to, że np. Toyota ma doskonałe rozwiązanie - przy niskich prędkościach jedzie na prąd, np. na parkingu, wjeżdżając do garażu, przestawiając samochód o kilka-kilkanaście metrów. Zasięg wynosi dosłownie kilka kilometrów, ale rozwiązanie to jest niesamowicie praktyczne. Oczywiście odzyskiwanie energii, wspieranie prądem podczas ruszania czy przyspieszania itd. też się stosuje. Stąd moje pytanie - czy w tym Hyundaiu z miękką hybrydą przejedziesz na samym prądzie, bez uruchamiania silnika spalinowego, choćby kilkanaście metrów? Czy może jest to technicznie niemożliwe.

Byłem ostatnio w salonie Kia, patrzyłem z bliska na nowego Sportage w hybrydzie i ostatecznie się załamałem. Właśnie dlatego, że mimo wysokiej ceny za hybrydę, nie przejedziesz na prądzie ani centymetra - silnik spalinowy MUSI być uruchomiony, a prąd tylko go wspiera. Ja rozumiem zalety takiego rozwiązania, ale jednocześnie widzę ogromną wadę, która dla mnie, dla moich potrzeb, w moim przypadku całkowicie skreśla to auto. I obawiam się, że Hyundai, o którego pyta autor wątku, również jest w ten sposób "upośledzony".

piejar

  • Gość
Odp: I30 2023 z miękką hybrydą T-GDI 1.5 48V - czy warto?
« Odpowiedź #5 dnia: 23 Wrzesień 2023, 12:36:55 »
To poczytaj sobie o hybrydzie i miękkiej hybrydzie. To czego szukasz to twarda hybryda a kolega pisze o miękkiej hybrydzie. Miękka nie ma żadnego silnika elektrycznego - kapewu? Ale przejedziesz na niej jakiś dystans jak np wrzucisz jedynkę i włączysz rozrusznik bo to jedyny silnik elektryczny który ma styczność z silnikiem spalinowym w takim aucie. Jest to wykonalne (przynajmniej w maluchu się dało).
Jest jeszcze hybryda plug-in to znaczy taka hybryda twarda ale z większym aku, który możesz doładowywać z gniazdka w domu. Takowe mają zasięg ok 40 km. Kolega ma jakiego Hyundaia Kona. Ale tam też jest w praktyce takie działanie że jak chcesz depnąć to włącza się spalinowka bo ten silnik elektryczny jest chyba slabawy.

Offline Nowy

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 16
Odp: I30 2023 z miękką hybrydą T-GDI 1.5 48V - czy warto?
« Odpowiedź #6 dnia: 23 Wrzesień 2023, 16:22:37 »
"Miękka nie ma żadnego silnika elektrycznego - kapewu?
"
Hybryda bez silnika elektrycznego? naprawdę? :o

piejar

  • Gość
Odp: I30 2023 z miękką hybrydą T-GDI 1.5 48V - czy warto?
« Odpowiedź #7 dnia: 23 Wrzesień 2023, 17:15:07 »
Ma alternator który staje się silnikiem. Zadowolony? Ten alternator nie napędzi samochodu samodzielnie.

Offline miro

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 29
Odp: I30 2023 z miękką hybrydą T-GDI 1.5 48V - czy warto?
« Odpowiedź #8 dnia: 23 Wrzesień 2023, 18:31:10 »
Może poszukasz w okolicznych serwisach takiego auta testowego? Ewentualnie Kia ceed z tym silnikiem? Na jednym z portali wyborkierowcow jest test tego cuda. 160 KM - fajnie. Ale spalanie realne dla mnie trochę zaskakuje.
Cytując:
Na koniec naszego testu, po przejechaniu blisko 1000 km, komputer pokładowy pokazywał średnie spalanie 7,5 l/100 km, z tym że większość czasu auto spędziło na autostradzie. Na trasie Warszawa-Toruń-Warszawa pokonanej z maksymalną dopuszczalną prędkością 140 km/h i trzema osobami na pokładzie zużycie paliwa nie przekroczyło 8 litrów na 100 km. Na drodze ekspresowej przy 120 km/h można zejść do ok. 6 l/100 km, natomiast w mieście, na krótkich odcinkach, trzeba liczyć się ze spalaniem na poziomie 9-10 l/100 km. Spokojna jazda drogami lokalnymi w tempie 60-70 km/h daje efekt w postaci zużycia paliwa zbliżonego do 5 l/100 km.
« Ostatnia zmiana: 23 Wrzesień 2023, 18:40:35 przez miro »

Offline miro

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 29
Odp: I30 2023 z miękką hybrydą T-GDI 1.5 48V - czy warto?
« Odpowiedź #9 dnia: 26 Wrzesień 2023, 09:19:19 »
Właśnie dostałem zastępczego Tucsona z tym silnikiem, rzeczywiście w mieście pali dość sporo 10-12l na krótkich dystansach, dynamika bardzo dobra, szczególnie po włączeniu trybu sport. Tylko że tutaj buda znacznie cięższa. Pewnie w trasie osiągalne 7-8l. przy eco jeździe.

Offline rustin

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 31
Odp: I30 2023 z miękką hybrydą T-GDI 1.5 48V - czy warto?
« Odpowiedź #10 dnia: 27 Wrzesień 2023, 09:31:05 »
Mam i polecam. Na drodze S i krajowych jazda +10kmh spalanie z 300km 5,4l . Na miejscu odcinki krótkie po 5-10km spalanie poniżej 6l. Skrzynia IMT