Autor Wątek: 2,0 CRDI 2004rok - gaśnie, potem Ok, błąd U0009  (Przeczytany 1128 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Aka

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 27
2,0 CRDI 2004rok - gaśnie, potem Ok, błąd U0009
« dnia: 14 Wrzesień 2023, 16:36:00 »
Dzień dobry

pacjent

Hyundaj Santa Fe Sm, 2,0 CRDI, Diesel, rocznik 2004

Od jakiegoś czasu mam problem. Najpierw potrafił zgasnąć podczas jazdy i był problem z odpaleniem - diagnoza - wtryskiwacze, pompy, łuszcząca się farba w zbiorniku - wymiana/regeneracja/czyszczenie. Było dobrze. Teraz potrafi zgasnąć podczas jazdy, wyłącza się silnik, reszta działa. Próba odpalenia kończy się niepowodzeniem, nie słychać pompy paliwa.  Po wyjęciu kluczyka i odczekaniu kilku sek wszystko ok, tylko pali się kontrolka Check engine, można odczytać błąd U0009. Zanim podjadę do mechanika kontrolka nie zapala się po kilku odpaleniach i chodzi jak złoto. Pomóżcie proszę - jakieś pomysły?


Pozdrawiam

Artur

Offline ...kuba...

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 212
Odp: 2,0 CRDI 2004rok - gaśnie, potem Ok, błąd U0009
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Wrzesień 2023, 20:15:49 »
W pierwszej kolejności pokusiłbym się o wymianę przekaźnika pompy paliwa, potem czujnika położenia wału korbowego.
Kontrolka Check zapala Ci się też podczas normalniej jazdy? I podczas normalnej jazdy jak odczytasz błędy DTC to brak błędów czy też jest ten U0009?

Offline Aka

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 27
Odp: 2,0 CRDI 2004rok - gaśnie, potem Ok, błąd U0009
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Wrzesień 2023, 20:29:51 »
Kontrolka zapala się po tym, jak silnik zgaśnie podczas jazdy, po wyjęciu kluczyka, odczekaniu i ponownym odpaleniu pali się nadal, silnik normalnie pracuje a kontrolka gaśnie po kilku (nie więcej niż 5) odpaleniach.

Offline attex

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 132
Odp: 2,0 CRDI 2004rok - gaśnie, potem Ok, błąd U0009
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Wrzesień 2023, 21:01:11 »
Jeżeli gaśnie podczas przyspieszania (tak było u mnie) to obstawiam regulator ciśnienia paliwa

Offline Aka

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 27
Odp: 2,0 CRDI 2004rok - gaśnie, potem Ok, błąd U0009
« Odpowiedź #4 dnia: 14 Wrzesień 2023, 21:28:49 »
Niestety, gaśnie w bardzo różnych warunkach, podczas jazdy ze stałą prędkością, podczas przyspieszania. Nie zauważyłem żadnych innych objawów niż nagłe wyłączenie silnika, zapalenie kontrolki i możliwość odpalenia po wyjęciu i ponownym włożeniu kluczyka. Silnik pracuje równo, nie ma spadku mocy, wzrostu zużycia paliwa itp.

Offline Aka

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 27
Odp: 2,0 CRDI 2004rok - gaśnie, potem Ok, błąd U0009
« Odpowiedź #5 dnia: 14 Wrzesień 2023, 21:29:45 »
A.. przekaźnik pompy paliwa zmieniany - bez zmian.

Offline ...kuba...

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 212
Odp: 2,0 CRDI 2004rok - gaśnie, potem Ok, błąd U0009
« Odpowiedź #6 dnia: 15 Wrzesień 2023, 08:48:39 »
Jeżeli gaśnie podczas przyspieszania (tak było u mnie) to obstawiam regulator ciśnienia paliwa
To można sprawdzić wykonując diagnostykę komputerową obserwując wartości mierzone ciśnienie aktualne i zadane, najlepiej własnie podczas przyśpieszania

piejar

  • Gość
Odp: 2,0 CRDI 2004rok - gaśnie, potem Ok, błąd U0009
« Odpowiedź #7 dnia: 15 Wrzesień 2023, 09:33:17 »
Na zwykłym obd powinieneś widzieć ciśnienie paliwa w szynie. Czasem widać też ciśnienie zadane więc łatwo jest zauważyć niedotrzymania ciśnienia zadanego. Jeżeli jest to na przyspieszaniu (duże zapotrzebowanie na paliwo) to mogą też być kwestie wydajności czyli sitko w baku, filtr paliwa, pompa elektryczna (jeżeli ja masz)

Offline Aka

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 27
Odp: 2,0 CRDI 2004rok - gaśnie, potem Ok, błąd U0009
« Odpowiedź #8 dnia: 15 Wrzesień 2023, 12:44:46 »
Ciśnienia nie sprawdzałem, natomiast cały układ paliwowy wyczyszczony/zregenerowany/nowy od zbiornia po wtryskiwacze. Gdy była stara pompa i farba łuszcząca się ze zbiornika to potrafił zgasnąć podczas przyspieszania bez zapalenia kontrolki - ciężko było odpalić, trzeba było wachlować pedałem gazu, skakał po obrotach i dopiero po chwili zaczynał pracować. Teraz potrafi zgasnąć niezależnie od okoliczności, zapala się kontrolka a po chwili (i wyłączeniu zapłonu) można odpalić i chodzi normalnie (do następnego razu)

Offline bandzior13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 57
Odp: 2,0 CRDI 2004rok - gaśnie, potem Ok, błąd U0009
« Odpowiedź #9 dnia: 19 Wrzesień 2023, 21:41:37 »
U mnie przy podobnych objawach na początku pomagało wyczyszczenie sitka w zbiorniku paliw.
Gdy to już nie pomagało oddałem do auto do warsztatu tam zrobili co następuje

Wymiana zbiornika paliwa - pełno syfu i bliżej nie określonej mazi.
Wymiana wałka rozrządu - ten co napędza pompę CR.
Regeneracja pompy CR wysokiego ciśnienie - (miała nieszczelności, na początku sam wymieniałem tylko uszczelki)
Wymiana pompki paliwa tej na zbiorniku.

Sprawdź temat poniżej może coś cię na kieruje.
http://hyundaiklub.pl/index.php/topic,12711.0.html

Warto sprawdzić jeszcze regulator ciśnienia na listwie CR i czujnik na listwie.
« Ostatnia zmiana: 19 Wrzesień 2023, 21:43:55 przez bandzior13 »

Offline Aka

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 27
Odp: 2,0 CRDI 2004rok - gaśnie, potem Ok, błąd U0009
« Odpowiedź #10 dnia: 21 Wrzesień 2023, 14:41:11 »
Czyszczenie, regeneracja pompy i wtrysków i nowa pompka elektryczna już były, obstawiam czujniki - autko u mechanika, ma wymienić , zobaczę i napiszę.
Pozdrawiam