- Hyundai rozpoczął produkcję modelu KONA Electric w Hyundai Motor Manufacturing Czech
- W pierwszym roku zakład planuje wyprodukować 21 000 sztuk KONA Electric
- Hyundai wykazuje zaangażowanie na rynku europejskim, kontynuując produkcję KONA Electric w Europie
Hyundai Motor ogłosił rozpoczęcie produkcji całkowicie nowego modelu KONA Electric w swoim zakładzie w Czechach, Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC).
W pierwszym roku HMMC zamierza wyprodukować ponad 20 000 egzemplarzy KONA Electric. Dzięki takiemu rozwiązaniu, Hyundai kontynuuje realizację swojego zobowiązania do sprzedaży w Europie wyłącznie pojazdów o zerowej emisji od 2035 roku.
Na czele gamy modelowej KONA drugiej generacji stoi wariant w pełni elektryczny (EV), który oferuje zaawansowane systemy bezpieczeństwa i funkcje zwiększające komfort oraz wiodący w swojej klasie zasięg. Hyundai opracował ten model od podstaw jako pojazd elektryczny, zgodnie z ogłoszoną w marcu 2022 roku strategią przyspieszonej elektryfikacji, która przewiduje wprowadzenie na rynek jedenastu nowych modeli elektrycznych marki Hyundai do 2030 roku.
Dedykowana na rynek europejskiHyundai w dalszym ciągu okazuje swoje zaangażowanie klientom w całej Europie. W 2020 roku KONA Electric poprzedniej generacji stała się pierwszym pojazdem elektrycznym Hyundaia produkowanym w Europie. Strategiczna decyzja o uzupełnieniu dostaw z fabryki w Ulsan, w Korei Południowej, dzięki produkcji w HMMC, drastycznie skróciła czas dostaw dla klientów w Europie. KONA Electric drugiej generacji kontynuuje tę strategię, aby lepiej służyć rynkowi europejskiemu – jest więc produkowana w Europie i dla Europy.
Dodatkowo, eksperci z HMMC mieli znaczący wpływ na rozwój nowego modelu dla Europy, począwszy od przygotowania wstępnych szkiców. Ten nowy proces rozwoju pozwolił im nie tylko ukształtować charakter i parametry zupełnie nowego modelu KONA Electric, ale także uwzględnić specyfikę fabryki, na tak wczesnym etapie.
„Hyundai uważa Europę za kluczowy rynek, co znajduje odzwierciedlenie w naszym zaangażowaniu na rzecz klientów na całym kontynencie. Dlatego ponad 70 procent naszych modeli – zaprojektowanych z myślą o europejskich klientach – produkujemy w Europie. W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na nasze pojazdy elektryczne w regionie i skupiając się na skróceniu czasu dostaw, produkcja jednego z naszych najważniejszych samochodów elektrycznych w Europie podkreśla znaczenie europejskiego rynku dla marki Hyundai.
Produkcja w CzechachHMMC oczekuje, że KONA Electric będzie stanowić 15 procent całkowitej produkcji fabryki do końca 2023 roku, częściowo dzięki temu, że pojazd elektryczny HMMC będzie eksportowany do 20 nowych rynków europejskich, zwiększając ich liczbę z obecnych 22 krajów. Do końca tego roku ma zostać wyprodukowanych 21 000 egzemplarzy nowej generacji modelu KONA Electric, a w przyszłym roku kolejnych 50 000.
KONA Electric będzie teraz produkowana w HMMC również w wersji z kierownicą po prawej stronie na rynek w Wielkiej Brytanii, Irlandii i na Cyprze. Nowe kierunki dla modelu elektrycznego obejmą także Turcję i Izrael, a także wyspy Reunion i Gwadelupa.
Czeska fabryka będzie w dalszym ciągu produkować dwie wersje KONA Electric, różniące się pojemnościach akumulatorów, przy czym obie oferują wyższą wydajność i zasięg niż w modelu poprzedniej generacji. Zestaw akumulatorów KONA Electric o pojemności 65,4 kWh występuje w parze z silnikiem elektrycznym o mocy 160 kW i oferuje wiodący w swojej klasie zasięg 514 km (WLTP). Wersja podstawowa będzie wyposażona w silnik elektryczny o mocy 114,6 kW oraz w akumulator o pojemności 48,4 kWh, co zapewni zasięg 377 km (WLTP).
Ogniwa akumulatorowe dla modelu KONA Electric produkowane są w fabryce LG Energy Solution we Wrocławiu. Następnie akumulatory są montowane w ostatecznej formie w zakładzie HMMC, w którym do końca 2021 roku produkowano mechaniczne skrzynie biegów
Tworzenie czystej mobilnościEuropejski i światowy popyt na pojazdy elektryczne rośnie szybciej, niż przewidywały prognozy rynkowe, co jest widoczne w zakładach HMMC. Udział pojazdów hybrydowych, hybryd typu plug-in i pojazdów elektrycznych w produkcji fabryki w tym roku wynosi ponad 40 procent i stale rośnie. Od 2035 roku Hyundai będzie oferował w Europie wyłącznie pojazdy o zerowej emisji. W związku z przejściem na ekologiczną mobilność, portfolio modeli całkowicie elektrycznych produkowanych w HMMC będzie poszerzane w nadchodzących latach.
Źródło: www.hyundai.pl