Ja mam 2.0 crdi 4wd i powiem Ci tak.
-Zły olej powoduje że silnik jak osiągnie temperature robocza zacznie ciągle wypalać DPF ( musisz mieć olej do diesla z dpf) patrz też na klasyfikacje Acea
-Odma jak przepuszcza to też dpf może zacząć świrować,
-Lejący wtrysk /wtryski
- ktoś wgrał że jest nowy filtr dpf a wcale go nie wymieniał/regenerował
Podjedź do mechanika i niech sprawdzi korekty wtryskiwaczy, później dowiedz się jaki olej silnikowy ci wlali... Jak z beczki to obstawiam na 99% że to wina oleju, bo warsztaty mają oleje do zwykłych diesli albo takich które nie są aż tak "czułe" na siarczany itp.
U mnie mechanik wlał olej z beczki 5w30 i co chwilę czyściło dpf, wymieniłem na valvoline 5w30 mst c3 i problem ustał aż znowu przyszedł czas i oddałem samochód na regenerację turbo i w standardzie wymienili olej ( znowu te same objawy - silnik rozgrzany dpf zaczyna szaleć) przy 295 tyś km wyciągłem dpf i oddałem do czyszczenia. Problem z dpf pożegnany. Wtryski jeszcze nie leją ale czas się już zbliża.
Co do świec żarowych to prawda, na początku silnik ma "złe" spalanie i może przyspieszyć zapchanie filtra
P. S olej wymieniam sobie już sam