Forum > ix35 EL

Ciągłe wypalanie dpf 1.7crdi

(1/2) > >>

sokok1922:
Witam, na wstępie dane: 1.7crdi z przebiegiem na liczniku 226 tys. w rzeczywistości około 280 tys. wg archiwalnych danych na pewnej stronce do sprawdzania samochodów.
Mam go od około miesiąca, zrobione z 1 000 km, pierwszy samochód z dpf, więc przez pierwsze kilometry uczyłem się co to w ogóle jest i kiedy się wypala. Poczytałem jakie są symptomy wypalania m.in. pokazywanie spalania chwilowego po puszczeniu gazu. No i właśnie mój wypala się niemal cały czas, skończy to za 10 km znowu zaczyna i tak w kółko. Czasem nie dałem rady go dopalić bo nawet jakbym pojechał przed końcem trasy na dopalenie to możliwe że jakbym wracał to procedura rozpoczęła by się na nowo... Byłem w serwisie od DPF w Lublinie, według nich z filtrem były wszystko ok, nie wiem jak ale ocenili zapchanie na 40%, sprawdzali pomiary na wolnych i przy 4 tys obrotów i wszystko było okej. Zdecywalem żeby go jednak wyczyścić mechanicznie bo może te ich pomiary były złe. Przy okazji doczytałem na tym forum że komuś pomogło zaślepienie EGR co też zrobili. Przy okazji nowy olej bo poprzednioego było już z 1 cm ponad stan na bagnecie plus był dosyć rzadki. Wyjechałem dziś z serwisu i procedura wypalania zaczyna się od nowa.... Nie wiem co dalej robić. Nadal coś w DPF czy to raczej osprzęt? Tylko co? Pomóżcie.....

Darek9691:
Witam, zmień paliwo na lepsze, dolej preparat do czyszczenia DPF powinno pomóc.

robaszek127:
A tam nie ma czujnika bo może on jest winny skoro dpf nie jest zapychany. Brat ma 2.0 fiatowskie i co chyba 260 ma wypalanie i zero problemów. Trzeba sprawdzić czujniki itp zanim wywalisz kasę na mechaników.

marcin2105:
Ja mam 2.0 crdi i też co chwile tak jak by wypalało DPF bo spalanie chwilowe podczas jazdy bez gazu na biegu pokazuje często 1.2 l zamiast 00 Mechanik powiedział mi że to może być wina że nie grzeją świece żarowe. Nie wiem czy to jest potwierdzona teoria ale u mnie faktycznie nie grzały

magic89:
Ja mam 2.0 crdi 4wd i powiem Ci tak.
-Zły olej powoduje że silnik jak osiągnie temperature robocza zacznie ciągle wypalać DPF ( musisz mieć olej do diesla z dpf) patrz też na klasyfikacje Acea
-Odma jak przepuszcza to też dpf może zacząć świrować,
-Lejący wtrysk /wtryski
- ktoś wgrał że jest nowy filtr dpf a wcale go nie wymieniał/regenerował

Podjedź do mechanika i niech sprawdzi korekty wtryskiwaczy, później dowiedz się jaki olej silnikowy ci wlali... Jak z beczki to obstawiam na 99% że to wina oleju, bo warsztaty mają oleje do zwykłych diesli albo takich które nie są aż tak "czułe" na siarczany itp.
U mnie mechanik wlał olej z beczki 5w30 i co chwilę czyściło dpf, wymieniłem na valvoline 5w30 mst c3 i problem ustał aż znowu przyszedł czas i oddałem samochód na regenerację turbo i w standardzie wymienili olej ( znowu te same objawy - silnik rozgrzany dpf zaczyna szaleć)  przy 295 tyś km wyciągłem dpf i oddałem do czyszczenia. Problem z dpf pożegnany. Wtryski jeszcze nie leją ale czas się już zbliża.
Co do świec żarowych to prawda, na początku silnik ma "złe" spalanie i może przyspieszyć zapchanie filtra

P. S olej wymieniam sobie już sam  8)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej