Autor Wątek: Napęd 4x4 z automatem (problem do rozwiązania)  (Przeczytany 1380 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

DANIEL 50

  • Gość
Napęd 4x4 z automatem (problem do rozwiązania)
« dnia: 12 Sierpień 2023, 17:38:45 »
Witam...Na wstepie napiszę że przeszukałem forum i nie udało mi się znaleźć wątku z takim problemem jaki mam do rozwiązania (jeśli się mylę proszę mnie poprawić i przekierować do wątku)...A teraz do sedna sprawy..Posiadam Hyundaia IX 35 2.0 CRDI 4x4 z automatem i niestety na tył nie jest przekazywany moment obrotowy (niedawno to zaobserwowałem)...Mam mocne podejżenie że niestety będzie bolało..A mianowicie chyba jest zerwane połączenie pomiędzy skrzynią automatyczną a przekładnią katową co jest częstą bolączką tego rozwiązania w modelach 4x4 Hyundai i Kia...(Jeszcze to dokładnie zweryfikuję u mechanika na podnośniku)...I tu potrzebuję pomocy..Bo jeśli okaże się że to jest problem mojego auta to zwykły mechanik tego nie naprawi bo trzeba demontować automat..Rozbierać go by wymienić taką część z wielowpustem..A w przekładni kątowej po rozebraniu wymienić część zakończoną wieloklinem...O ile przekładnią kątową zają by się normalny ale porządny mechanik o tyle w automacie bele jaki warsztat nie będzie grzebał...Tak więc czy ktoś z HYUNDAIKLUB.PL zna jakiś warsztat mechaniczny który takich napraw podejmuje się..Jest zachwalany za profesjonalizm i najlepiej jak by się specjalizował w marce Hyundai....Ideałem było by jak by to był warsztat z Warmińsko Mazurskiego albo coś chociaż w Polsce Północnej...Serwis Hyundaia w Olsztynie lekką ręką krzyknął między 15-e a 20-a TYSIĘCY  złotych!!!!!!!..Pozdrawiam i czekam na jakąś pomoc...

Offline wydminianin

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 233
Odp: Napęd 4x4 z automatem (problem do rozwiązania)
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Sierpień 2023, 09:22:11 »
Przede wszystkim weryfikacja, co jest uszkodzone - frez na wieloklinie przy skrzyni czy "tylko" sprzęgło 4wd. W tym drugim przypadku problem jest łatwy do naprawy - osobiście to przerabiałem w moim Santa fe, zerwany był kosz owego sprzęgła. Na YT jest wiele filmików z takimi problemami. A weryfikacja jest bardzo łatwa. Podnieś tylne koło i spróbuj zakręcić wałem napędowym, skrzynia na P. Jeżeli wał da się obrócić, to kiepsko. Jeżeli nie, to na 99% sprzęgło 4wd. W razie czego służę pomocą.
W sumie to nie musisz podnosić koła, wystarczy na kanale spróbować obrócić wałem.
« Ostatnia zmiana: 13 Sierpień 2023, 09:25:08 przez wydminianin »

DANIEL 50

  • Gość
Odp: Napęd 4x4 z automatem (problem do rozwiązania)
« Odpowiedź #2 dnia: 15 Sierpień 2023, 23:22:35 »
Raz właśnie byłem na kanale najazdowym gdzie auto stało na kołach..Silnik zgaszony i skrzynia na P (nie jestem pewien czy tak to powinno się sprawdzać)..No i w takiej konfiguracji wał obracałem ręką (czyli chyba nie jest dobrze.)...??A nie ukrywam że tak od września chciał bym się zabrać za temat by przed zima te cztery "łapy" znów były sprawne...

Offline wydminianin

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 233
Odp: Napęd 4x4 z automatem (problem do rozwiązania)
« Odpowiedź #3 dnia: 16 Sierpień 2023, 05:51:05 »
Skoro dałeś radę obrócić wałem, to prawdopodobnie masz uszkodzony wieloklin na wyjściu ze skrzyni kątowej, nie sprzęgło 4WD. Po raz kolejny odsyłam na YT, jest tam kilka filmików o tej awarii, niekoniecznie ix35, ale ten sam problem występuje w innych modelach koncernu Kia/Hyundai. Jak znajdę chwilę to postaram się wrzucić przykładowy film.

Offline wydminianin

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 233
« Ostatnia zmiana: 16 Sierpień 2023, 08:36:51 przez wydminianin »

DANIEL 50

  • Gość
Odp: Napęd 4x4 z automatem (problem do rozwiązania)
« Odpowiedź #5 dnia: 16 Sierpień 2023, 21:45:14 »
Tak widziałem już te "filmy grozy"  ;D...I bardzo się obawiałem że tradycyjnie będzie źle i będzie drogo..No ale salon cenę z kosmosu podał....I dla tego szukam zakładu mechanicznego który "specjalizuje" się w rozwiązywaniu tego typu problemów ...I nie za cenę wartości połowy auta....Bo w najgorszej opcji są tam do wymiany dwie części..Jedna w automacie (z wielowpustem) i jedna w przekładni kątowej (z wieloklinem)...Ewentualnie jeszcze prawa półoś....Plus dużo roboty z wymontowaniem,rozkręcaniemitp (robocizna)...Ale nie 15/20,000 pln!!!!!

Offline HultajRob

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 6
Odp: Napęd 4x4 z automatem (problem do rozwiązania)
« Odpowiedź #6 dnia: 19 Sierpień 2023, 01:01:04 »
Może nie pomoge ale głupio to jest zrobione że do 35km/h ten 4x4 jest zawsze włączony i niepotrzebnie sie eksploatuje np w czasie jazdy po mieście

Offline wydminianin

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 233
Odp: Napęd 4x4 z automatem (problem do rozwiązania)
« Odpowiedź #7 dnia: 19 Sierpień 2023, 14:26:30 »
Może nie pomoge ale głupio to jest zrobione że do 35km/h ten 4x4 jest zawsze włączony i niepotrzebnie sie eksploatuje np w czasie jazdy po mieście

Bzdury piszesz, poczytaj najpierw instrukcję obsługi.Napęd 4WD działa zawsze w trybie automatycznym tzn.gdy przednie koła tracą przyczepność to dołączany jest napęd tylnej osi- i to działa niezależnie od prędkości. Natomiast jeżeli sam włączysz napęd "na stałe" przyciskiem to faktycznie cały czas jest załączony do prędkości 35-40 km/h, a powyżej tej prędkości przechodzi w tryb automatyczny. Tak więc jeżeli nie włączysz przyciskiem, to w żadnym wypadku podczas normalnej miejskiej jazdy napęd nie działa stale.

Offline HultajRob

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 6
Odp: Napęd 4x4 z automatem (problem do rozwiązania)
« Odpowiedź #8 dnia: 19 Sierpień 2023, 23:03:08 »
Źle to napisałem : faktycznie jest dołączany automatycznie przy wyłączonym locku .

Offline jacek2

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 547
Odp: Napęd 4x4 z automatem (problem do rozwiązania)
« Odpowiedź #9 dnia: 22 Sierpień 2023, 10:12:38 »
Odnośnie zamieszczonego filmu po wyżej:
Miałem ten sam problem w IX35 z 2010r a manualu. Tylko szczęściem było to że skrzynia się sypnęła w okresie gwarancyjnym i naprawiał to serwis. Wyceniono koszt naprawy w tamtych czasach na ok 7-9 tys zł. I gość z serwisu też mówił (pamiętam dobrze) że niestety porawili fabrykę, bo wieloklin ze względu na dostającą się wodę i brud, skorodował i się ukręcił. Tak więc jest to wina producenta ewidentnie. Pewnie naprawa trochę będzie kosztować....
Nie zazdroszczę........