Forum > i30 FD
Przegrzewania sie samochodu
robaszek127:
Coś spaprane podczas remontu ale bo może faktycznie UPG. Dlatego niestety remont silnika to nawet większa loteria niż kupowanie drugiego używanego.
Raz znajomy miał seata i woda się gotowała w silniku ale po zdjeciu termostatu samochód jeździł. Podobno była to wymiany uszczelka pod głowicą.
piejar:
Strasznie dużo cudów się dzieje w tym silniku. Po czym wnioskujesz że silnik się przegrzewa? Masz jakieś odczyty z czujnika temperatury, z obd, czy dmuchawa się włącza, czy daje radę schłodzić? Wrzuć jakieś przebiegi z obd jak rośnie temperatura silnika.
Testy na upg twierdzisz że nie wykazują CO2 w płynie - OK. A kompresja wszędzie dobra? Jeżeli test nie wykazuje a kompresja dobra to po co to rozbierać?
Płyn będzie Ci wywalać Bo przecież rośnie jego objętość w czasie nagrzewania się silnika (dlatego obieg jest zawsze zamknięty i ciśnieniowy) poza tym pompa wymusza obieg, no i masz jeszcze elektryczną (?)
Mogę sobie wyobrazić że ktoś włożył inna wersję uszczelki np pod inna wersję silnika, która nie ma otworów tam, gdzie powinny być co w efekcie upośledza przepływ. Są różne wersje tego silnika? Czy widziałeś starą i nową uszczelkę?
Bakus:
Wypierdziela plyn i temperatura skacze ponad 90 na postoju może sobie stać i nic się nie dzieje ale w czasie jazdy zaczyna się magia temperatura po 15 km zaczyna gwałtownie rosnąć i plyn sie przelewa do zbiorniczka.
Stara uszczelkę mam nowej nie widziałem bo mechanik zamawiał części.
A uzywany silnik juz kupowałem i niestety wtopa przynajmniej koszty zakupu silnika zwrócili No ale za uslge juz musiałem zapłacić.
Nie wiem co jest ale z chęcią bym juz sie dowiedział bo najbardziej mnie wkurza to że nie wiadomo co
Obd było podpięte silnik na wolnych obrotach normalnie pracował i wskazuje temperaturę 90 stopni przy jezdzie nie było sprawdzane.
Może I jakiś kanał jest przytkany.
Albo tak jak piszesz ze może nie taka uszczelka czas pokaże
Sprawdzę to ciśnienie na cylindrach
piejar:
Temperatura ponad 90 na postoju to żaden problem. W odpowiednim momencie ma się włączyć wentylator, schłodzi I się wyłącza. A potem to samo naokoło. Temperatura pod 100 stopni to żadna sensacja bo teraz płyny mają wyższą temperaturę wrzenia. Zbiorniczek płynu (ciśnieniowy) ma być ZAMKNIETY bo współczesne samochody mają zamknięty (ciśnieniowy) obieg wody. W każdym aucie jak odkrecisz korek (ciśnieniowy) na zbiorniczku to płyn ci wywali. Z tym OBD wcale nie chodzi o błędy ale o rejestrację przebiegu nagrzewania się. Możesz to zrobić najprostszym interfejsem i komórką.
Obstawiam że Twój samochód jest sprawny :-)
Tak wygląda przykładowy przebieg temperatury w sprawnym samochodzie - mojej Megane.
Prawie cały czas jest ponad 90 stopni
https://drive.google.com/file/d/1qbjYSNHpO56geK793Q-7BaBfv7bZeIUX/view?usp=drivesdk
Bakus:
Zle się wyraziłem podczas to to ja wiem ze tak ma być
Ale jade sobie autem 15 km trasą i nagle jeb temperatura 130
Nawigacja
[#] Następna strona