Forum > i30 PD

Problem z wibrującym sprzęgłem

(1/3) > >>

mayos:
Cześć,
nie dawno stałem się posiadaczem i30 PD z 2017 roku, przebieg w okolicy 48k. Auto po gwarancji.
oprócz tego, że strzela mi sprężyna przy sprzęgle co zostało opisane w innym wątku mam jeszcze problem z podniesionymi obrotami, co zostało całkiem dobrze opisane w wielu miejscach, również na Youtube
Jednak największy problem mam z wibrującym / drgającym sprzęgłem.
Przy zmianie wyższych biegów obroty nie wracają tylko zostają miedzy 15-20k i podczas puszczania sprzęgła w jego połowie czuje wibracje. Dość mocne. Noga mi cała drga, dość nieprzyjemne uczucie.
Mogę też na postoju bez wbitego biegu nacisnąć gaz, podnieść obroty do tych około 20tys i nacisnąć do połowy sprzęgło. Objaw ten sam.

Ktoś miał coś podobnego? Nie mogłem znaleźć na forum podobnego przypadku.
Przymierzam się do wymiany sprzęgła. Będę to robił sam. Jeszcze nie wiem czy Sachs czy Valeo a może coś innego.
Byłem u znajomego Mechanika i jedyne co mi powiedział, że on by zaczął od tego, czyli od wymiany sprzęgła. :)
Ktoś coś poradzi, to może być coś innego, inna przyczyna? Wibracje samego silnika przy obrotach 20tys występują w tych autach dość często. Ale żeby sprzęgło dawało w dupę po takim krótkim przebiegu, tego się nie spodziewałem.

tomilipin:
Chłopie, Ty się ciesz, że osiągasz 20 tys. obrotów! U mnie skala kończy się na 8 tys.

A tak zupełnie serio, wygląda na to, że mam ten sam model z tego samego rocznika, obecnie przejechane niecałe 25 tys. km i ten problem jeszcze się nie pojawił, ale pojawiało się "pykanie" sprężyny przy sprzęgle. Biorąc jednak pod uwagę moje doświadczenia z innymi samochodami, też bym zaczął od wymiany sprzęgła. A sprawdzałeś z włączoną/wyłączoną klimatyzacją? U mnie jest słyszalna różnica przy zmianie biegów, jeśli klima jest włączona.

piejar:
Zaczynać od wymiany sprzęgła w aucie z przebiegiem 58 tys??? Ja mam 250 tys i oryginalne sprzęgło.
Źródła wibracji sa różne, trzeba szukać. W i30 np jest tłumik drgań sprzęgła może się uszkodził? Jest on montowany za pompką sprzęgła i ma kształt talerzyka z króćcem gwintowanym. U siebie ten tłumik wywaliłem akurat z innych przyczyn. Pytanie czy wysprzeglik masz hydrauliczny czy siłownik i łapę.  Można próbować wyczuć wibracje na łapie ewentualnie.

mayos:
Wczoraj wymieniałem sprzęgło. Póki co objawy wibrującego / drgającego sprzęgła minęły. Dopiero przejechałem 20km, ale objawów jak na razie nie ma. Jedynie nadal silnik drga przy 2-2,3 obrotów.
Do silnika 1.4 G4LC 2017 zakupiłem i wymieniłem:
Febest 1281F-IX35 Dźwignia wysprzęglika, sprzęgło
Sachs 3000 951 489 Zestaw sprzęgła (tarcza, docisk, łożysko)

Moje spostrzeżenia:
Wymiana prosta, nie trzeba ściągać półosi ze skrzyni. Na kanale idzie zrobić, ale trzeba podwiesić od góry skrzynię i silnik. Półosie oczywiście wyjąć ze zwrotnic. Odkręcić i opuścić skrzynię. Dostęp łatwy do wszystkiego.
Stare sprzęgło po przebiegu około 48k wygląda jak nowe, ale łożysko miało spore luzy. Nie wyglądało dobrze to łożysko. Dźwignia tak sobie, wymieniłem w razie czego.
Martwi mnie tor ślizgowy, po którym chodzi łożysko. Jest zużyte dość mocno. Nie wygląda na wymienialne (nie da się tego odkręcić jak w niektórych samochodach). To może być ten słaby punkt tych aut. Górki i pagórki na nim są. Nasmarowałem go trochę przez złożeniem. Nie wiem czy tak się robi :D
Stawiam, że winą było łożysko i ten tor ślizgowy, który się wytarł. Ewentualnie aczkolwiek na to nie mam żadnych dowodów, w tarczy są jakieś odważniki w środku dwóch sprężyn, podobno to nie jest standardowe rozwiązanie. Może one coś zawiniły.



piejar:
Dobrze że wymieniłeś dźwignie (łapę?) wysprzeglika. Czasem coś się przycina i nierówno prowadzi łożysko po wałku. Jeżeli masz ślady zużycia przy tak małym przebiegu to coś tam musiało nie grać

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej