Forum > Getz
Problemy z ładowaniem
robaszek127:
I właśnie naprawiłem. Dałem przewód dodatkowy od klemy akumulatora puszony po wiązce idącej dołem na zderzaku do alternatora. Teraz mam to samo 14,1v i nie ma spadku napięcia. Prosta i nawet szybka naprawa.
Robi:
Hm. Może taka uroda tych instalacji. A tak z ciekawości, to jaką średnicę tego dodatkowego przewodu dałeś?
Robi:
A spadek był bez czy z obciążeniem? I jak dałeś ten dodatkowy przewód, to jakie masz napięcie mierzone np. w zapalniczce? Bo może wzrosło napięcie na oku, a w pozostałej instalacji jest i tak obniżone? Daj znać dla potomnych :) .
robaszek127:
Zmierzyłem na wolnych obrotach i było 13,7 na aku a 14,1 alternator. W kabinie mam podłączony voltomierz pod zasilanie i też pokazywało po naprawie 14,1v a przed 13.7-13,8. Jak pisałem dałem przewód od klemy do alternatora. Dałem go po przegrodzie przedniej. i wystarczyło pewnie mniej niż 1,5m kabla.
Sam mam światła dzienne więc nawet przy słabszym ładowaniu nie było problemu. Jedynie raził mnie owy pomiar voltomierza w kabinie podczas jazdy na światłach było już nawet 13,5v. Ale myślałem, ze to wina szczotek alternatora a dopiero ten post dał mi wskazówkę by popatrzeć na ten przewód od ładowania,
Robi:
A średnica przewodu? Nie grzeje się?
Nawigacja
[#] Następna strona