Autor Wątek: Błąd Egr (404) a spalanie  (Przeczytany 1844 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Toudi100

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 10
Błąd Egr (404) a spalanie
« dnia: 04 Lipiec 2023, 00:20:46 »
Od jakiegoś czasu wywala mi bład Egr. To są sporadyczne przypadki ale są. Pojawia się tylko podczas jazdy autostradą.  Raz przejadę 300km i wywali bład a raz przejadę 1000km i nic. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu moc powraca. Dzisiaj go czyściłam i nie był zastany i zadymiony i wszystko sprawnie działa ale i tak jutro go wymieniam. Zamówiłem niby oryginał z Allegro za 444zł formy kametec czy jakoś tak. Nie ważne mam nadzieję że wymiana pomoże.  Chodzi mi bardziej o to że od jakiegoś czasu zaczął więcej palić. Przy jeździe ok 130km/h komp pokazuje 6.9l.
Co dziwnego zobaczyłem to że podczas jazdy bez gazu np. z górki puszczam gaz to na wyświetlaczu kreska spalania nie spada na zero tylko jest trochę ponad zero.
Dziwi mnie to trochę bo w każdym aucie pokazuje zero.
Nie wiem właśnie czy EGR ma coś wspólnego do spalania auta że więcej pali?
Co do podpięcia kompa to nie pokazuje żadnego błędu.

piejar

  • Gość
Odp: Błąd Egr (404) a spalanie
« Odpowiedź #1 dnia: 04 Lipiec 2023, 13:54:03 »
A masz DPF? W tym roczniku raczej masz. Więc możesz mieć "nie umiejące się zakończyć" wypalanie. Tzn. pewno zaraz po uruchomieniu auta go nie będzie ale po jakimś czasie może być. Propozycja obserwacji za pomocą elm i parametru post injection albo temperatury spalin (jest sporo na forum)

Offline Toudi100

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 10
Odp: Błąd Egr (404) a spalanie
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Lipiec 2023, 10:14:07 »
Chyba raczej nie mam DPF. Ale podpieram się tylko tym co mi mowił sprzedający.  Po podpięciu kompa próbowałem uruchomić wypalenie filtra ale nie mogłem uruchomić to raczej nie mam DPF.

Offline Dajgung132

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 41
Odp: Błąd Egr (404) a spalanie
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Lipiec 2023, 16:19:17 »
To rzeczywiście może wskazywać na to, że nie ma filtra cząstek stałych

Offline rysio0510

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 16
Odp: Błąd Egr (404) a spalanie
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Lipiec 2023, 17:50:34 »
DPF w tym roczniku jak najbardziej jest wypalanie podczas jazdy trwa około 20 minut najlepiej jechać na droge ekspresową lub autostradę bo wokół komina ciężko

Offline rysio0510

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 16
Odp: Błąd Egr (404) a spalanie
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Lipiec 2023, 17:55:28 »
Dlatego kreska paliwa nie wskazuje zero bo jest dawkowany dodatkowy dotrysk paliwa podczas wypalania sadzy z DPF. Jak procedura się zakończy wskaźnik pokaże zerowe spalanie

Offline Toudi100

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 10
Odp: Błąd Egr (404) a spalanie
« Odpowiedź #6 dnia: 04 Sierpień 2023, 23:02:38 »
Kurcze sam już nie wiem z tym dpfem.  Fakt jest taki że to tylko dzieje się na rozgrzanym silniku. Przedwczoraj wracałem 50km ekspresówka po 160 i też nie pomogło  Muszę wziąć auto na kanał i zobaczyć czy jest DPF.
Zawór EGR wymieniłem przy okazji wymieniłem  rurę od turbiny bo była naderwana. Ale to nie pomogło i dalej mam tak samo. Jak kompem sprawdzić czy jest DPF?  Bo kompem wypalić się nie da. Mam autocom

piejar

  • Gość
Odp: Błąd Egr (404) a spalanie
« Odpowiedź #7 dnia: 05 Sierpień 2023, 09:33:19 »
Śledź sobie parametr post injection - to jednoznacznie mówi czy masz dotrysk paliwa na wypalanie DPF.

Offline ALen

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 16
Odp: Błąd Egr (404) a spalanie
« Odpowiedź #8 dnia: 09 Sierpień 2023, 14:15:36 »
Profilaktycznie sprawdź czy na wszystkich rurach masz dociągnięte cybanty. Na tym od odmy też. Ja miałem poluzowany i ciągnął "lewe" powietrze. Niby nie dużo i nawet obroty nie falowały ale chwilowy wskaźnik paliwa wychylał się z zera na 1-1,5 mm. Wymiana cybantu od odmy do pokrywy głowice pomogło. A jak ciągnie lewe powietrze, to i silnik musi skorygować ilością paliwa skład mieszanki i może stąd wyższe spalanie
« Ostatnia zmiana: 09 Sierpień 2023, 14:19:37 przez ALen »

Offline Toudi100

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 10
Odp: Błąd Egr (404) a spalanie
« Odpowiedź #9 dnia: 28 Sierpień 2023, 10:56:43 »
Chyba winowajcą sam się odnalazł. Wczoraj  podczas jazdy wyskoczył zapaliła się kontrolka silniczka i po podpięciu kompa pokazał się błąd "p0473- czujnik ciśnienia spalin zwarcie do plusa". Sprawdziłem też jakie pokazuje wartości . Pokzywał ok 70mbar na wolnych obrotach. To chyba bardzo dużo bo w drugim aucie jak miałem 15 to już wymieniłem na nowy. Dzisiaj już zamówiłem czujnik i czeka na wymianę. Zobaczymy czy pomoże. Wczoraj próbowałem znaleźć też jakiś blok dotyczący DPF ale nie znalazłem. To raczej nie mam DPF a

Offline Toudi100

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 10
Odp: Błąd Egr (404) a spalanie
« Odpowiedź #10 dnia: 14 Wrzesień 2023, 23:37:50 »
Jednak to nie to. Znaczy teraz wartości różnicy ciśnienia na wolnych obrotach to 12mbar ale wymiana nie pomogła i dalej ma dziwne objawy. Chyba kolejna rzecz jaką zobaczę to czy nie jest przytkany katalizator/wydech. Podczas jazdy ok 2800obr temperatura spalin to prawie 600stopni i nie wiem czy to nie za dużo .
Jest ktoś z okolic Kielc z komputerem typowo do Hyundaia żeby do zdiagnozować?

Offline Mariusz.kjs

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 11
Odp: Błąd Egr (404) a spalanie
« Odpowiedź #11 dnia: 15 Wrzesień 2023, 20:50:49 »
Akurat nie w i30 ale w fordzie mondeo, ale miałem przytkany zawór który otwiera podciśnienia na egr. Mimo tego że było podciśnienie na egr, sam egr pracował książkowo itp to bylo go za mało żeby nim poprawnie sterować. Spróbuj porównać podciśnienie przed i za tym zaworkierm (nawet organoleptycznie "na palec"). Miałem wtedy błąd P0405. Czy przy takiej temperaturze spalin przybywa Ci sadzy w DPF? Bo może akurat on sie wypala. Wtedy EGR też bedzie zamknięty.

Offline Toudi100

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 10
Odp: Błąd Egr (404) a spalanie
« Odpowiedź #12 dnia: 21 Wrzesień 2023, 23:08:18 »
Podciśnienie sprawdzałem vakumetrem ale tylko przed zaworkiem i było bardzo dobre( nie pamiętam dokładnie ile). Nie wiem czy przybywa mi sadzy bo nie wiem dlaczego ale moim  nie mogę się połączyć z dpfem żeby sprawdzić ile jest sadzy,ile popiołu jaka jest zawartość zanieczyszczenia filtra, nawet nie mogę zainicjować wypalanie DPF  swoim kompem.
Wczoraj wyciągnąłem DPF i dałem do czyszczenia ale nie jest zabity. Podobno jego oporność to jakieś 90mbar w porównaniu do 3000obr. Po czyszczeniu spadło o ponad 20.
Ale kolejna niespodzianka bo przy montażu zobaczyłem że jeden wężyk od czujnika różnicy ciśnienia ma delikatne dziurki i jest nieszczelny. Może to też coś ma do tego. Zobaczę jak złoże autko do końca bo jeszcze lampy wysłałem do regeneracji odbłyśników bo baaardzo słabo świeciły.

piejar

  • Gość
Odp: Błąd Egr (404) a spalanie
« Odpowiedź #13 dnia: 22 Wrzesień 2023, 10:50:01 »
A wężyk powiadasz... Ale wymontować DPF i zapłacić za czyszczenie było łatwiej? Zawsze lepiej szukać i diagnozować niż działać na oślep bo to ty ponosisz koszty a za niepotrzebne operacje mechanik ci kasy nie zwróci. U siebie miałem ugnitą rurkę od ciśnienia za DPF i wypalania ktore nie chciały się zakończyć plus przyrost poziomu oleju. Po usunięciu tej usterki mam wypalania co kilkaset, nawet do 1000 km. Oczywiście tak stało się u mnie a u ciebie nie musi.

Offline Toudi100

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 10
Odp: Błąd Egr (404) a spalanie
« Odpowiedź #14 dnia: 24 Wrzesień 2023, 11:51:07 »
Nie było łatwiej ale nie miałem innego pomysłu . W sumie tragedii nie było bo dwie godziny i DPF wyjęty. Ja miałem ten wężyk w rękach wcześniej bo wymieniałem też czujnik różnicy ciśnienia ale nie widziałem tych dziurek. Nawet po wyjęciu dpfa  też nie zobaczyłem.  Dobrze że gościu co czyscił DPF  to przymocował ten wężyk taki wywinięty to tylko dlatego zobaczyłem dziurki. To są takie dziurki jakby podziurawić grubszą igła. A drugi wężyk bardzo dobrze wygląda. Możliwe że to były ząbki jakiegoś szkodnika