Autor Wątek: Problem z odpaleniem Santa FE SM CRDI 2,0L.  (Przeczytany 1909 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline bandzior13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 57
Problem z odpaleniem Santa FE SM CRDI 2,0L.
« dnia: 10 Czerwiec 2023, 11:04:42 »
Witam,
 Ponownie mam problem ze swoim Hultajem. Po zatrzymaniu i odczekaniu jakieś pół godziny już nie odpalił.
Po podłączeniu ELMA w programie SDPROG brak jakichkolwiek błędów.
Poniżej podaję parametry jakie dają wskaźniki w programie SDPROG.

Obliczona wartość obciążenia silnika (LOAD_PCT) - 64,7% (zmiana przy próbie odpaleni)
Temperatura cieczy chłodzącej (ECT) - 19°C
Ciśnienie absolutne w kolektorze dolotowym (MAP) - 19 kPa
Obroty silnika (RPM) - 242 obr./min. (zmiana przy próbie odpaleni)
Prędkość pojazdu (VSS)- 0 km/h
Temperatura powietrza wlotowego (IAT) - 27°C
Przepływomierz (MAF) - 2,8 g/s (zmiana przy próbie odpaleni)
Pozycja przepustnicy (TP) - 0,0%

Jakiś tydzień temu podczas hamowania zapaliła się kontrolka AIR BAG i nie zgasła. (SDPROG nie odczytuje tego błędu.)
Przy oględzinach zauważyłem że podczas naprawy rozrusznika został nie podłączony jeden przewód z masą.
Pompka wstępna działa i paliwo dochodzi do filtra paliwa i przechodzi przez filtr paliwa.
Przy dłuższym kręceniu gaśnie kontrolka oleju, nie gaśnie kontrolka immobilizera (sprawdzone na dwóch kluczykach.)

piejar

  • Gość
Odp: Problem z odpaleniem Santa FE SM CRDI 2,0L.
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Czerwiec 2023, 15:40:49 »
Ciśnienie absolutne nie moze być 19 kpa bo absolutne to mierzone względem próżni. Czyli powinno być w poblizu 100 kPa bo takie jest +/- ciśnienie atmosferyczne

Offline bandzior13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 57
Odp: Problem z odpaleniem Santa FE SM CRDI 2,0L.
« Odpowiedź #2 dnia: 11 Czerwiec 2023, 00:03:02 »
Ciśnienie absolutne nie moze być 19 kpa bo absolutne to mierzone względem próżni. Czyli powinno być w poblizu 100 kPa bo takie jest +/- ciśnienie atmosferyczne
Nie wiem czy wszystkie parametry są dobrze zdiagnozowane/odczytane prze interfejs ELM327

Mój taki jak w linku
https://sdprog.com/produkt/interfejs-usb-program-sdprog-pl-box/
Kiedyś miałem problem z gasnącym silnikiem podczas jazdy to prawidłowo wskazywał błąd ciśnienia na listwie CR. Poszły uszczelki w pompie wysokiego ciśnienia.
Teraz brak jakiegokolwiek błędu.

Paliwo na listwę CR dochodzi i do wtryskiwaczy.
Podejrzewam uszkodzone wtryskiwacze które nie poszczają paliwa do komory spalania.
Raczej mają prawo paść auto kupione z przebiegiem około 220 tyś. kilometrów 9 lat temu, a obecnie ma troszkę ponad 400 tyś. kilometrów.
Nie przypominam sobie żebym kiedykolwiek je regenerował.

W poniedziałek jak będzie czas spróbuję odpalić na "samo starcie". Jeśli się uda zrobię testy przelewowe wtryskiwaczy.
Niestety w weekend zabrakło czasu.

piejar

  • Gość
Odp: Problem z odpaleniem Santa FE SM CRDI 2,0L.
« Odpowiedź #3 dnia: 11 Czerwiec 2023, 18:49:40 »
Tutaj jest nieco podobny wątek  z przedziwną konkluzją o zbyt niskich obrotach rozrusznika.  Nie bardzo chce mi się w to wierzyć ale spróbuj. Muszę looknac u siebie jakie mam obroty na rozruszniku, może uda się podejrzeć. Ciśnienie w szynie paliwowej u siebie mam ok 400 bar na rozruszniku. Zrobiłem też test przelewowy u siębie,.poszukam filmiku i ram znać ile tego było. Na pewno przelew jest u mnie duży w stosunku do nowych ale auto zapala pewnie.

http://www.mojasportage.pl/viewtopic.php?f=46&t=8283

piejar

  • Gość
Odp: Problem z odpaleniem Santa FE SM CRDI 2,0L.
« Odpowiedź #4 dnia: 11 Czerwiec 2023, 21:22:08 »
Przelew mam na poziomie 10 cm3 na minutę - jak oglądam filmiki z przelewów na dobrych wtryskach to jest to raczej za duży przelew. Ale auto jeździ ok jak na tę 250 kkm. Pierwszy wtrysk na pewno nie jest oryginalny, jest raczej regenerowany ale nie wiem kiedy.

Offline bandzior13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 57
Odp: Problem z odpaleniem Santa FE SM CRDI 2,0L.
« Odpowiedź #5 dnia: 11 Czerwiec 2023, 21:50:38 »
Jutro jak będzie   czas to spróbuję czy ruszy na samostarcie/plaku.

Z ogólnych wstępnych oględzin coś powoduje że wtryski nie są otwierane przy rozruchu.
Jeśli ruszy na samo starcie i będzie pracował w porządku to by oznaczało tylko że ECU blokuje wtryski przy starcie na podstawie  jakiś parametrów zebranych z czujników. I chyba będę potrzebował lepszego interfejsu.
ELM327 i SDPROG nie czyta wszystkich parametrów.

W grę wchodzi jeszcze immobilaizer, mam gdzieś kluczyk bez pestki.

Co do obrotów to na różnych farach podają że przy rozruch powinno być w przedziale 200-250 obr/min. Więc raczej powinno być w porządku.

Offline bandzior13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 57
Odp: Problem z odpaleniem Santa FE SM CRDI 2,0L.
« Odpowiedź #6 dnia: 12 Czerwiec 2023, 21:19:29 »
Samo start nie był potrzebny.

Samochód przez weekend trochę ochłonął i dziś rano odpalił.
Trzeba było troszkę dłużej pokręcić. Po około pół godzinie na luzie pochodził przy ponownej próbie odpalenia znów zaskoczył.
Mała wycieczka do centrum handlowego i pupa blada kręci nie odpala. Znów trochę ochłonął słonko znikło a pogoda sprzyjała w miarę szybkiemu wystygnięciu i o dziwo zapalił.

Diagnoza nie wiem tylko czy trafna czujnik położenia wału.
Czy ktoś mógł by opisać jego dokładne położenie i jak się do niego najlepiej dostać.
39180-27000 - czy to ten numer części?

piejar

  • Gość
Odp: Problem z odpaleniem Santa FE SM CRDI 2,0L.
« Odpowiedź #7 dnia: 12 Czerwiec 2023, 23:24:52 »

Offline bandzior13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 57
Odp: Problem z odpaleniem Santa FE SM CRDI 2,0L.
« Odpowiedź #8 dnia: 13 Czerwiec 2023, 17:19:11 »
Czujnik zamówiony.

Będzie potrzebny kanał bo z tego co widzę to od góry jest trochę za głęboko.
I nie obędzie się bez zdjęcia osłony silnika. Jak będzie wszystko w porządku to przy okazji wymienię olej.

Dzięki za informację i podpowiedzi.
Dam znać jak sprawa będzie wyglądała po wymianie czujnika. Ale to pewnie dopiero za dwa tygodnie.
W tym tygodniu mogę mieć problem z wygospodarowaniem trochę czasu. A w niedzielę jadę na urlop.

piejar

  • Gość
Odp: Problem z odpaleniem Santa FE SM CRDI 2,0L.
« Odpowiedź #9 dnia: 13 Czerwiec 2023, 21:13:23 »
A ja zrobiłem próbę jak wyglądają u mnie obroty na rozruchu.
A może wystarczy wymontować skrzynkę z filtrem powietrza i dojście będzie wystarczające?

https://drive.google.com/file/d/1dyVrw9rrQa5iZknu6kNBdYg9HoRREhzi/view?usp=drivesdk

Offline bandzior13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 57
Odp: Problem z odpaleniem Santa FE SM CRDI 2,0L.
« Odpowiedź #10 dnia: 13 Czerwiec 2023, 22:15:43 »
A ja zrobiłem próbę jak wyglądają u mnie obroty na rozruchu.
Na twoim wykresie rozrusznik daje kopa obroty skaczą w granicę około 230 napotykają opór silnika i delikatnie spadają do około 210 po czym zaczynają działać pozostałem elementy silnika następuje wybuch.
I już silnik zaskoczył.... i po krótkim czasie praca silnika się stabilizuje zaczynają pracować wszystkie cylindry.

Krótko mówiąc 200-250 obrotów wystarcza na rozruch.

Co do wyjęcia obudowy filtra powietrza to zobaczę czy będzie możliwe, choć wydaje się że będzie ciężko się dostać(zbyt głęboko trzeba się dostać do czujnika) choć już kiedyś wymieniałem wyprzęglik.

Offline Zibi.S68

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 270
Odp: Problem z odpaleniem Santa FE SM CRDI 2,0L.
« Odpowiedź #11 dnia: 25 Czerwiec 2023, 20:42:00 »
Czujnik położenia wału wymienisz tylko od góry rozbierając połowę silnika / intercooler pas przedni przewody gumowe od turbo i już jesteś w domu/, chyba że masz ręce cieniutkie jak małe dziecko, a przy okazji długie oraz długie palce inaczej nie ma szans. Wtyczka od czujnika jest montowana u góry z tego co sobie przypominam, gdzieś koło pompy wysokiego ciśnienia po przewodzie dojdziesz do czujnika Powodzenia. PS przyda się lusterko.

Offline bandzior13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 57
Odp: Problem z odpaleniem Santa FE SM CRDI 2,0L.
« Odpowiedź #12 dnia: 29 Czerwiec 2023, 18:51:35 »
We wtorek autko trafiło do mechanika (byłem wcześniej umówiony na rozrząd i zbieżność).
Był problem z odpaleniem ale godzina ładowania akumulatora i deszczowy chłodny poranek zrobiły swoje ( nie wiem co bardziej pomogło)
Mi zabrakło czasu. Urlop i sprawy służbowe.

Jak będę miał info co było przyczyną i jak zostało rozwiązane to dam znać.

Offline bandzior13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 57
Odp: Problem z odpaleniem Santa FE SM CRDI 2,0L.
« Odpowiedź #13 dnia: 02 Sierpień 2023, 22:04:44 »
Tak więc mechanik zarobiony i miał 2 tygodnie urlopu. A że mam drugie auto to mu trochę odpuściłem.

Na tą chwile wymieniony czujnik położenia wału zarówno Delphi jak i oryginalny z ASO ten sam efekt co na starym.
Podmieniony regulator ciśnienia na listwie CR na stary który przeleżał kilka lat w piwnicy ale auto dostawało czkawki i trochę się dławiło.
Po naładowaniu akumulatora santek odpalał tylko było trzeba trochę dłużej  kręcić.

Teraz moje pytanie jakie ciśnienie jest potrzebne do startu?
Cascada pokazywała że jest 90-100 bar przy kręceniu.
Jak odpalił na Plaka to było 260 bar.

Jutro mechanik ma sprawdzić przelewowo wtryski.

A i jeszcze jedna sprawa

Na tej grafice jest informacja jak sprawdzić czujnik położenia wału, mówi ona o sprawdzeniu oporności między pinem 1 i 2
Czyli 1- sensor shield , 2- CPKS signal- , chyba powinno być 2 i 3(CPKS signal- i CPKS signal+)
Sprawdzałem ten co był zamontowany i wychodzi że trzyma parametry i po podgrzaniu nie gubi sygnału
zimny - 0,895
Po podgrzaniu hot air - 1,025
Czy to prawidłowe wartości? i odkryłem że jeden przewód, który nie ma osłonki jest nie przy lutowany do czujnik tak jakby korozja przy samy czujniku go nadgryzła

piejar

  • Gość
Odp: Problem z odpaleniem Santa FE SM CRDI 2,0L.
« Odpowiedź #14 dnia: 03 Sierpień 2023, 05:11:32 »
W moim D4EA ciśnienie znacznie wyższe bo 400 bar na rozruszniku - jak niżej. Próba robiona w lutym pod chmurką.
https://drive.google.com/file/d/1tcPhpdlhU59-_6rcoGJpAzRg7Tb9tNGs/view?usp=drivesdk