Autor Wątek: 1,7 CRDI olej w kolektorze dolotowym.  (Przeczytany 421 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Franek61

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 27
1,7 CRDI olej w kolektorze dolotowym.
« dnia: 18 Maj 2023, 16:38:23 »
Mam pytanie: czy olej w kolektorze dolotowym, to wyłącznie sprawa turbosprężaki , czy może to być sprawa odmy?. Wymieniłem kolektor dolotowy na nowy i po przejechaniu ok 1000km zdjąłem wąż z przepustnicy i jest kilka kropel oleju zarówno w wężu jak i przpustnicy. Po zdjęciu węża z turbo, też było tam kilka kropel oleju. Czy turbo do naprawy, odma lub coś innego?

piejar

  • Gość
Odp: 1,7 CRDI olej w kolektorze dolotowym.
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Maj 2023, 18:56:25 »
Rzec by można że olej w tym miejscu to rzecz naturalna w każdym aucie za sprawą odmy właśnie. Oczywiście.kwestia do oceny czy to jest "za dużo"? Ja powiem tak: jeżeli nie ma ubytków na bagnecie tzn nie dolewasz między wymianami a silnik nie cieknie -machnalbym ręką. Jak już solidnie turbina leje to musisz mieć ubytki. Niektórzy zakładają pułapki olejowe na odmie które wyłapują olej z odmy. Warto też ocenić stan nadciśnienia/podciśnienia w pokrywie zaworów - w moim D4EA były nieszczelne 2 podkładki pod wtryskami i waliło spalinami plus znaczne nadciśnienie wyciskało olej którędy się dało. Prosty test - odkrec korek wlewu oleju na pracującym silniku i postaw na otworze - jak go zdmuchuje to masz raczej za wysokie nadciśnienie. Jak do lekko przysysa (nie odrzua, nie spada) jest ok. Czyli to byłaby przyczyna 1 źródła nadmiaru oleju. Można też łapką sprawdzić luzy na wirniku turbiny tj zdjąć wąż wylotowy i sprawdzić czy wirnik ma duże luzy - przykłady na YouTube. 
Tutaj posty przykładowe nr pułapki olejowej (oil.catch)
http://www.mojasportage.pl/viewtopic.php?f=60&t=8243&start=42#p93366
« Ostatnia zmiana: 18 Maj 2023, 18:59:31 przez piejar »