Autor Wątek: silnik 1.6 - wymiana paska wielorowkowego , klinowego  (Przeczytany 606 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wihyu

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 5
silnik 1.6 - wymiana paska wielorowkowego , klinowego
« dnia: 05 Maj 2023, 21:25:44 »
chciałem wymienić pasek klinowy, jednak nie mogę ustalić czy jest samonapinacz, czy też trzeba samodzielnie napinać pasek.
Czy ktoś łopatologicznie może opisać tą wymianę , wydaje się prosta . Nie zlokalizowałem samonapinacza i wydaje mi się że trzeba poluzować alternator.
Z góry dzięki za pomoc

piejar

  • Gość
Odp: silnik 1.6 - wymiana paska wielorowkowego , klinowego
« Odpowiedź #1 dnia: 06 Maj 2023, 08:08:25 »
No faktycznie chyba reguluje się na alternatorze.
https://drive.google.com/file/d/1QUvKhv0BaTc6JsVaMMsL20vK75v1BYZk/view?usp=drivesdk

Tu przykład napinania ale ocena napięcia raczej na oko
« Ostatnia zmiana: 06 Maj 2023, 08:16:48 przez piejar »

Offline Wihyu

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 5
Odp: silnik 1.6 - wymiana paska wielorowkowego , klinowego
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Maj 2023, 09:41:53 »
Pasek wymieniony zgodnie z instrukcjami z filmiku. Zajmuje to kilka minut. Napiszę tylko, że pomimo poluzowania alternatora i tak pasek ciężko schodzi, a nowy jeszcze gorzej się zakłada, trzeba powoli na siłę nawijać go na rolkę. Piszczenie ustało po wymianie paska. Oczywiście nie ma automatycznego napinacza, trzeba ustawić na oko.