Forum > ix35 EL

Klapy wirowe 1,7 CRDI

<< < (2/3) > >>

Franek61:
Tak zachowuje się klapa wirowa wyjęta z kolektora 1,7 CRDI po uderzeniu w nią kilkakrotnie młoteczkiem 300g, używając przy tym siły mniejszej niż do wbijania gwoździa. Nie jestem żadnym fachowcem, ale ona się wg mnie łatwo kruszy. Czy takie plastikowe elementy mogą uszkodzić silnik? Jak wcześniej wspomniałem, czytałem wiele na ten temat na róznych forach samochdowych, ale głównie Opla, BMW, Alfy Romeo. Na forach Hyundai/Kia poza informacjami, ze komuś "wciągneło tzn. po odkręceniu koletora dolotu brak klapki-klapek" nie spotkałem nikogo, komu by to uszkodziło to silnik. Co o tym sądzicie...?

jacek2:
Dalej nie mam przekonania do tych klapek. I jakoś nie bardzo chciałbym aby mój silnik pożerał co jakiś czas delikatne plastykowe klapki. Chyba nie skonstruowano go do tego aby cylindry łapały plastykowy syf. Mój były hyuiek 2,0 crdi nie chwalił się zjadaniem klapek gdy byłem w jego posiadaniu. Raczej sterownik turbo się buntował, ale silnik wcale. Gdyby nie elktronika turbo- pozostałby ze mną do dzisiaj.... ;D

Franek61:
Witam! Jednak po rozmowie z mechanikiem (mój wieloletni, doświadczony fachowiec ), który kategorycznie odradził mi usuwanie klap wirowych i kupowanie używanego kolektora , kupiłem nowy, oryginalny do 1,7CRDI. Założyłem i odpaliłem auto, wszystko działa jak należy, bez żadnych nieprawidłowości, błąd nastawnika P2015 skasowałem i już się nie pokazuje. Tuż po uzyskaniu tempoeratury czuć było zapach tak jakby topionego platiku, więc "przegoniłem auto" i po tym zapach z rury wydechowej praktycznie żaden, czyli wydech ok. Mój wniosek jest jeden - klapy wirowe w tym silniku są dlatego plastikowe, aby w przypadku ich urwania nie uszkodziły ani zaworów, ani tłoków , czyli nie uszkodziły silnika. Jeszcze tylko wyczyszczę EGR i zobaczę jak będzie się wypalać DPF, bo coś ostatnio przebiegi pomiedzy wypalaniami bardzo się skróciły.

Jerzy 46:
Miałem złe doświadczenia z demontażem klap wirowych, więc kupiłem zestaw naprawczy, pasują idealnie, jako oryginał, zadowolony ;D Kto potrzebuje...
https://repair-set.pl/sklep/zestawy-naprawcze-do-kolektorow/zestaw-naprawczy-klap-wirowych-kolektora-ssacego-hyundai-kia-1-7crdi-i-1-6crdi-283102a804-283102a760-283102a801/

HUIX35:
Od jakiegoś czasu w pewnych sytuacjach czułem przy niskich obrotach lekką chwilowa nierówną prace silnika, aż wczoraj wyskoczył błąd P2015 skasowałem i dziś ponownie wyskoczył . Co dziwne miałem odczucie przy jeżdzie z błędem że ma większą moc i lepiej idzie.  Ruszałem tym zaworem -nastawnikiem klap w kolektorze przy zgaszonym silniku chodzi lekko nie zacina się co prawda jest na sprężynie po otwarciu wraca do pozycji początkowej. Po uruchomieniu silnika na wolnych otwiera otwiera się po czym po kilku minutach wraca do pozycji wyjściowej. Ponownie po dodaniu gazu zamyka się. Moje pytanie czy to jest prawidłowa praca. Z tego co zauważyłem na zdjęciach wymontowanych kolektorów pozycja początkowa to pozycja z otwartymi klapkami . Wychodzi na to że u mnie pracuje z zamkniętymi klapkami

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej