Autor Wątek: Zbyt duży pobór oleju! Gdzie szukać problemu ? Pilna pomoc potrzebna !!!  (Przeczytany 1555 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mateusz_Bolo

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 3
Witam wszystkich, jestem nowym posiadaczem Hyundai i40 kombi 2.0 benzyna silnik G4NC po zakupie auta na trasie zauważyłem znaczy problem z połykaniem oleju tj. 1 L na około 600 km +zapalanie się wskaźnika od poziomu oleju po dolajniu wskaźnik gaśnie . Pytanie moje :
1. Czy warto po kusisc się ok naprawę ? 180 tys przebiegu i fajne wyposażenie czy oddać auto z wada ukryta
2. W czym może być problem ? Czy ktoś miał już podobnie ?
Czysta benzyna , silnik nie traci mocy , przyspiesza a każdym biegu , świece z białym nalotem , przy ostrym przygazowaniu leci czarne przy 6 tys obrotów na biegu jałowym silnik suchy ewidentnie przepala
3. Nagar?
Czy płukanie nafta pomoże ?

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1455
Odp: Zbyt duży pobór oleju! Gdzie szukać problemu ? Pilna pomoc potrzebna !!!
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Kwiecień 2023, 18:24:39 »
Albo silnik ma przebieg inny niż ten co pokazuje albo był przegrzany i pierścienie olejowe są do kitu. Pewnie dlatego został sprzedany bo remont to kosztowana sprawa.  Można jednak spróbować płukanki może pierścienie się zapiekły. Ludzie dawniej też lali do cylindrów naftę by pierścienie się ruszyły.
Jak to nie pomoże to zostaje przynajmniej wymiana samych pierścieni na nowe. Jeśli cylindry nie beda zużyte to zawsze pomaga w ograniczeniu brania oleju.
Benzyna ma ten plus, ze nawet bez kompresji dobrej będzie jeździła a diesel już nawet będzie miał problem z zapaleniem.

Offline Mateusz_Bolo

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 3
Odp: Zbyt duży pobór oleju! Gdzie szukać problemu ? Pilna pomoc potrzebna !!!
« Odpowiedź #2 dnia: 11 Kwiecień 2023, 10:28:15 »
Dzięki za odpowiedź, dziś wpuszczam kamerę do silnika będą sprawdzać czy coś widać , poprzedni właściciel twierdz że nie był przegrzany że coś tam mu podbierał oleju ale nie sądził że aż tyle ciśnienie podobno też trzyma ale już się dowiedziałem w serwisie że ciśnienie może być ok a olej będzie pochłaniał . Co najlepsze przed zakupem też byłem w serwisie na przeglądzie i wszystko super tylko do silnika nikt nie zajrza ehh .
1. Z jakimi kosztami mniej więcej może.sie to wiązać ? Orientacjnie

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1455
Odp: Zbyt duży pobór oleju! Gdzie szukać problemu ? Pilna pomoc potrzebna !!!
« Odpowiedź #3 dnia: 11 Kwiecień 2023, 11:33:51 »
Jeśli pierścienie olejowe były przegrzane to olej będzie brał. Ale jak tyle bierze już to słabo. U mnie getz 1.3 ma 270ty i wyjazd nad morze ponad 1200km olej spadnie do minimum. Wymiana pierścieni to  jednak najtańszy sposób na próbę naprawy. Ale wątpię by przy spalaniu oleju 1L/600km właściciel nie wiedział o tym. Dlatego pewnie sprzedał taniej i stad atrakcyjna cena. 
Co do kosztów trzeba pytać się mechaników ile wezmą Chyba, że najpierw warto zrobić płukankę naftą lub specyfikami od pierścieni może to coś da. Do tego spalanie oleju powinno być widać na świecach i ich ciemnym kolorze.

piejar

  • Gość
Odp: Zbyt duży pobór oleju! Gdzie szukać problemu ? Pilna pomoc potrzebna !!!
« Odpowiedź #4 dnia: 11 Kwiecień 2023, 14:36:47 »
Litr na 600.km.to totalnie zajechany silnik..Kia i Hyundai mają bardzo solidne silniki - moja Proceed I i30 mają ponad 250 kkm i żadnych dolewek między wymianami. Szczerze wątpię w te.180 tys -ozna to weryfikować. Jeżeli sprzedawca sfałszował przebieg to masz podstawę do sporu

Offline pawel694

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 4
Odp: Zbyt duży pobór oleju! Gdzie szukać problemu ? Pilna pomoc potrzebna !!!
« Odpowiedź #5 dnia: 09 Czerwiec 2023, 13:01:13 »
Pierwsza sprawa jaki olej jest w silniku.
Druga gdyby olej był spalany widać było by to po świecach.
Po trzecie sprawdź odmy czy są drożne
Czwarte, sprawdzić kompresję na zimnym (silnik wtedy nie doszczelnia się olejem więc najszybciej wychodzą jakieś nieprawidłowości)
Jeśli silnik był by zajechany i palił olej wywaliło by błędy katalizatora.
Kup dobrą płukankę, dobry olej o niskiej lepkości kinematycznej (wg zaleceń producenta) wypłucz silnik zobaczysz co wypłynie.
A jeśli chcesz iść na całość to, wykręć świece wlej na cylindry po 100-150 ml płukanki zostaw na 12-16h wydmuchaj pozostałości z cylindrów. Dla bezpieczeństwa do cylindrów wlej po 25ml oleju 2T, wypłucz silnik płukanką i zalej świeżym olejem.
Nowe silniki są ciasno pasowane i w większości są z stopu aluminium i krzemu (nicasil, alusil) więc  wystarczy zmieniać rzadko olej i po silniku, szczególnie że producent nie zaleca robić tego zbyt często.

Offline przemekgit

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 4
Odp: Zbyt duży pobór oleju! Gdzie szukać problemu ? Pilna pomoc potrzebna !!!
« Odpowiedź #6 dnia: 11 Sierpień 2023, 19:27:12 »
Witam. Mam podobny problem. Około litr na 600km. Przebieg 162000 jestem pierwszym właścicielem...Silnik ani razu nie przegrzany, nie piłowany,olej co 15 tkm Shell helix jak zaleca fabryka... więc niby od czego zapieczone pierścienie? Może są inne opcje oprócz pierścieni¿

Offline acc24

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 143
Odp: Zbyt duży pobór oleju! Gdzie szukać problemu ? Pilna pomoc potrzebna !!!
« Odpowiedź #7 dnia: 12 Sierpień 2023, 22:54:32 »
Uszczelnacze zaworowe?
Płukanki są  najtańsze, a może pomoże.
U mnie w silniku g4eb w Accencie nic nie pomogło, trzeba było zdjąć głowicę i zobaczyć jaka jest przyczyna brania oleju.
Winne były uszczelniacze, ale trzeba było przy okazji splanować głowicę, naprawić zawory, kupić pierścienie, uszczelki, rozrząd, pomierzyć silnik, trzeba wiedzieć, czy panewki są ok, czy wymieniać itd,
« Ostatnia zmiana: 12 Sierpień 2023, 22:57:45 przez acc24 »