Autor Wątek: Błąd C1617, i tryb awaryjny  (Przeczytany 902 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pawelgep111

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 26
Błąd C1617, i tryb awaryjny
« dnia: 01 Kwiecień 2023, 19:57:26 »
W moim Hyundaiu występuje następująca usterka: samochód przechodzi w tryb awaryjny tj. duży spadek mocy i ograniczenie obrotów maksymalnie do 3 tyś. Po szybkim zgaszeniu i odpaleniu wszystko wraca do normy. Usterka występuje losowo, czasem co chwilę czasem cały dzień bez usterki.  Po podłączeniu ECU jest błąd C1617 ,
Wcześniejsze inne objawy to skaczący obrotomierz  czy przygasanie podświetlenia licznika.
Moje pytanie: czy ktoś z forumowiczów spotkał się z podobną usterką i co może być jego przyczyną.

Offline Zibi.S68

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 271
Odp: Błąd C1617, i tryb awaryjny
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Kwiecień 2023, 20:31:35 »
Takie coś znalazłem https://www-dtcdecode-com.translate.goog/Hyundai/C1617?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=pl&_x_tr_hl=pl&_x_tr_pto=sc    według tej strony Przyczyna:
Uszkodzony moduł ECM

Offline pawelgep111

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 26
Odp: Błąd C1617, i tryb awaryjny
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Kwiecień 2023, 13:06:12 »
Brałem to pod uwagę, ale wydaje mi się, że objawy uszkodzenia ECM powinny być bardziej widoczne.
Samochód dobrze odpala, pracuje bez problemu nie ma żadnych niepokojących objawów i nagle jedziesz a samochód przestaje reagować na gaz i nie ma mocy. Szybkie przekręcenie kluczyka i odpalenie i wszystko wraca do normy. Czasem na dzień czasem na godzinę.
Przed usterką był podłączany komputer w celu sprawdzenia auta i nic nie było. Następnego dnia w czasie jazdy wskazówka obrotomierza zaczęła skakać po całej skali i samochód przeszedł w „tryb awaryjny”.  Sprawdziłem wszystkie połączenia kostki i nic. Został błąd c1617 którego nie da się skasować. 

Offline malerikula

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 149
Odp: Błąd C1617, i tryb awaryjny
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Kwiecień 2023, 15:05:46 »
czym to kasujesz ?

Offline pawelgep111

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 26
Odp: Błąd C1617, i tryb awaryjny
« Odpowiedź #4 dnia: 02 Kwiecień 2023, 22:17:01 »
próbowałem OBD Auto Doctor . nie mam nic lepszego.
wcześniej podłączony był do KTS.

piejar

  • Gość
Odp: Błąd C1617, i tryb awaryjny
« Odpowiedź #5 dnia: 03 Kwiecień 2023, 08:21:08 »
Nie będziesz miał bardziej widocznych objawów bo EPS czyli elektryczne wspomaganie kierownicy po utracie sygnału prędkości samochodu przechodzi w tryb failsafe i przyjmuje prędkość 40 kmh bodajże
 Info masz w plikach powyżej. Objawem ciekawym są rzuty wskazań obrotów to może oznaczać jakiś problem z sygnałem czujnika położenia wału, choć przy tej niesprawności silnik raczej miałby problemy z pracą. Wydaje się że problem jest "tylko" z komunikacją. Czyli trzeba sprawdzać druciki, złącza itp.
Jeżeli ten błąd 1617 masz stałe to bardzo dobrze, bo łatwiej szukać.

Offline malerikula

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 149
Odp: Błąd C1617, i tryb awaryjny
« Odpowiedź #6 dnia: 03 Kwiecień 2023, 11:03:58 »
Ani doctor ani kts się do tego nie nadaje. Po wymianach części z EPS, trzeba zrobić adaptacje, i tu kts  i doctor mogą być niewystarczające żeby ją wykonać. Tak jak pisał poprzednik komputer ustawia na sztywno prędkość, ostatnio użytkownik z tego forum miał podobny problem, po adaptacji błędów brak jemu komputer ustawił prędkość na 80km. Kts mógł nie pokazać wszystkich błędów a błąd np z niepoprawnej konfiguracji (brak adaptacji) może powodować wysyp innych błędów np C1617. Znowu brak adaptacji nie powinien powodować takich cyrków jak piszesz z licznikiem, podjedź do kogoś kto ma gds, gscana to ci to posprawdza.

Offline pawelgep111

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 26
Odp: Błąd C1617, i tryb awaryjny
« Odpowiedź #7 dnia: 06 Kwiecień 2023, 22:28:35 »
Dziękuję za podpowiedzi. Po świętach muszę ogarnąć jakiegoś dobrego elektryka. Jeśli ktoś może polecić warsztat z okolic Warszawy [rejony Wołomina] to będę wdzięczny.