Autor Wątek: Tylna belka- rama zawieszenia.  (Przeczytany 2287 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline bishop85

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 9
Tylna belka- rama zawieszenia.
« dnia: 25 Marzec 2023, 17:20:10 »
Witam. Będę musiał wymienić tylna belka w i30 cw. Według partsouq.com są trzy belki 554101H100, 554102L000, 554102H100. Na allegro znalazłem zamiennik NTY ZRZ-HY-517, wygląda identycznie, ale numery są inne. Drugie pytanie to w jakich innych modelach kia, Hyundai były montowane te belki. Widziałem podobne belki z i30 i ceeda nowszych generacji?

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1451
Odp: Tylna belka- rama zawieszenia.
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Marzec 2023, 22:03:46 »
Popatrz po sklepach internetowych tam często są podane numery zamienników i do jakich aut pasują. Ja tak patrzyłem za sankami do getza bo mam wersję z klimą i przez to najdroższą. Najgorsze, ze przez to, że tak gniją te elementy są drogie i nawet używek ciężko kupić. Sam kupiłem zamiast dać 650zł za nowe sanki to udało się kupić za 300 używane.

Offline bishop85

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 9
Odp: Tylna belka- rama zawieszenia.
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Marzec 2023, 07:51:54 »
Patrzyłem po sklepach i nigdzie nie ma zamienników do mojej belki jeżeli by patrzeć ściśle po numerach. Nawet ten nty co podałem wyżej ma numery 55410-2H000 czyli inne jak moje. Pytanie czy belki z i30 hatchback lub ceeda pasują do kombi?

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
Odp: Tylna belka- rama zawieszenia.
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Marzec 2023, 09:05:21 »
A co się stało z oryginalną belką? Uszkodzenie mechaniczne czy dziadostwo materiału?

Offline bishop85

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 9
Odp: Tylna belka- rama zawieszenia.
« Odpowiedź #4 dnia: 26 Marzec 2023, 09:14:35 »
Dziadostwo materiału🙂

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
Odp: Tylna belka- rama zawieszenia.
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Marzec 2023, 18:42:30 »
O w mordę! Gdyby nie to forum, to nie dowiedziałbym się, że są tak nietrwałe auta.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1451
Odp: Tylna belka- rama zawieszenia.
« Odpowiedź #6 dnia: 26 Marzec 2023, 18:59:59 »
Gdybym sam nie widział u siebie sanek w getzie to też bym powiedział, że to niemożliwe by tak coś zgniło. I to jeszcze hyundai chwali się, ze ma swoją hutę gdzie taki szajs robią.
Najgorsze, ze do innych aut kupi się niedrogo używki bo to nie psuje się a w koreańcu drogie jak diabli bo gnije i ciezko o dobre używane.

Offline Akustyczny

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 88
Odp: Tylna belka- rama zawieszenia.
« Odpowiedź #7 dnia: 26 Marzec 2023, 20:37:20 »
Hehe, też to przerabiałem w Getz. Ale już poszedł na żyletki. Pamiętam że te parę lat temu dorwałem za 350 sanki Oem.
NTY mają niezłe opinie z tego co pamiętam. Parę osób to montowało.
Ja w i30 mam ładną belkę, ale to może efekt tego że garażowane pierwsze 10 lat.
Choć w sumie jak materiał z gównolitu to i garaż nie pomoże.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1451
Odp: Tylna belka- rama zawieszenia.
« Odpowiedź #8 dnia: 26 Marzec 2023, 22:21:25 »
Podobno garażowanie zimą nawet bardziej szkodzi bo sól działa w cieple o wiele lepiej ale czemu w takiej starej octavii sanki są jak nowe a w hyundaiach gniją na potęgę. Ja też myślałem że sanki kosztują 300-400zł właśnie NTY ale moja wersja już z 600zł. Podobnie blacha u mnie po uszkodzeniu błotnika po 7 dniach był nalot rdzawy na ocynku. A w takim citroenie c2 który stał z pół roku zero rdzy na uszkodzonym błotniku. Więc jakość blachy i grubość ocynku też ważna.

Offline Akustyczny

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 88
Odp: Tylna belka- rama zawieszenia.
« Odpowiedź #9 dnia: 27 Marzec 2023, 07:41:51 »
Podobno garażowanie zimą nawet bardziej szkodzi bo sól działa w cieple o wiele lepiej ale czemu w takiej starej octavii sanki są jak nowe a w hyundaiach gniją na potęgę. Ja też myślałem że sanki kosztują 300-400zł właśnie NTY ale moja wersja już z 600zł. Podobnie blacha u mnie po uszkodzeniu błotnika po 7 dniach był nalot rdzawy na ocynku. A w takim citroenie c2 który stał z pół roku zero rdzy na uszkodzonym błotniku. Więc jakość blachy i grubość ocynku też ważna.

Jasne, pełna zgoda. U mnie po odprysku na masce też rdza była na drugi dzień :D

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
Odp: Tylna belka- rama zawieszenia.
« Odpowiedź #10 dnia: 27 Marzec 2023, 08:43:40 »
A jeszcze ciekawsze jest to, że po jednym takim aucie kupuje się następne takie samo. Jakaś wersja syndromu sztokholmskiego/helsińskiego?

Offline Akustyczny

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 88
Odp: Tylna belka- rama zawieszenia.
« Odpowiedź #11 dnia: 27 Marzec 2023, 08:46:27 »
A jeszcze ciekawsze jest to, że po jednym takim aucie kupuje się następne takie samo. Jakaś wersja syndromu sztokholmskiego/helsińskiego?
Hehe, jeśli o mnie chodzi to dostałem i30 po rodzinie i żal było nie brać ;)
Więc Getz na złom i teraz mogę swobodnie narzekać na i30 :D

piejar

  • Gość
Odp: Tylna belka- rama zawieszenia.
« Odpowiedź #12 dnia: 27 Marzec 2023, 09:17:29 »
Warto pamiętać że Hyundaie z 2008 nie mają żadnego ocynku tylko elektroforezę. Moim skromnym zdaniem dziś niewiele firm stosuje  ocynk. Citroeny, jakże opluwane, miały faktycznie ocynk i dlatego do dziś jeździ np tyle starych C3 w dobrym stanie. Moim zdaniem króluje elektroforeza która jest równie skuteczna ale mniej odporna na uszkodzenia. Miałem na swoim i30 uszkodzenie powłoki po przytarciu o bramę - korozją pojawiła się błyskawicznie. W innych miejscach na lakierze jest tylko jeden niewielki ślad korozji na narożniku klapy bagażnika a auto ma 15 lat i cały czas śmiga. Jeżeli chodzi o podwozie to faktycznie straszy i w przyszłym roku chce gruntownie wymienić elementy tyłu. Dlatego też nadal twierdzę że zabezpieczenia antykorozyjne w H są dobre. Elementy podwozia nie są zabezpieczane trwałą powłoką antykorozyjną - są tylko malowane i skazane na korozję. To co trochę martwi to korozją wokol punktów mocowania elementów podwozia - będę to robił w tym roku to dam znać co znalazłem

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1451
Odp: Tylna belka- rama zawieszenia.
« Odpowiedź #13 dnia: 27 Marzec 2023, 10:06:17 »
Tylko właśnie chodzi, że elementy rdzewieją strasznie typu belki czy sanki gdzie w innach autach nic się nie dzieje. To co sam zauważyłem w getzie blacha jest dziwna. Tworzą się pęcherze bez uszkodzenia lakieru a w nich jest jakby woda która powoduje że ocynk robi się czarny a potem idzie rdza. Co gorsze można to malować różnymi farbami na rdzę, podkładami a i tak za jakiś czas mamy powtórkę i pęcherzyk z wodą.
Wcześniej miałem i malucha czy nawet tico i tam takiego czegoś nie było by walka z rdzą była tak beznadziejna. Brat się śmieje ze mnie, ze on kupił podobno rdzewiejącego seata i mu nie rdzewieje a u mnie nawet sanki utylizację przeszły. Do tego starsze auto i nadal klima mu działa fabryczna a w hyundaiu padła chłodnica i łożysko na sprężarce.
Chyba teraz zostaje kupić Mazdę by potem chwalić hyndaia, że mniej rdzewiał.

piejar

  • Gość
Odp: Tylna belka- rama zawieszenia.
« Odpowiedź #14 dnia: 27 Marzec 2023, 19:23:44 »
Tak jak pisałem, zero problemów z korozją nadwozia po 15 latach a elementy podwozia do selektywnej wymiany. Nie wydaje mi się to jakaś tragedia. Nie zamieniłbym mojego 15 letniego i30 na 15 letniego Seata.