Forum > i30 FD
Hyundai i 30 2010r. Cięgle świecąca kontrolka EPS i brak wspomagania
andygp11:
Witam , mam pewien problem ,w styczniu nagle zaświeciła się kontrolka EPS i przestało działać wspomaganie. Udałem się do mechanika podłączył komputer ukazały się błędy
C1604 -błąd sprzętowy ECM C1611- CAN czas przerwy EMS( system zarządzania silnikiem) C2400- silnik
takie wskazanie na ekranie komputera. Majster skasował błędy , zrobił kalibrację problem zniknął. Po kilku dniach kontrolka ponownie się zaświeciła i wspomaganie padło , niestety tym razem nie udało się skasować błędu C2400.
Postanowiliśmy wymontować kolumnę kierownicy i oddać ją do regeneracji. Po tym zabiegu odebrałem samochód wszystko było w porządku jednak po kilku dniach jadąc trasą nagle EPS zaświecił się i wspomaganie przestało działać. Po zatrzymaniu auta zgaszeniu silnika , po odpaleniu kontrolka zgasła. Taka sytuacja powtórzyła się kilkukrotnie aż w końcu zaświeciła się i już nie zgasła. Oddałem pojazd na warsztat kolumna została odesłana do poprawki. Odebrałem samochód , po przejechaniu kilkunastu kilometrów i kilku głębszych skrętach EPS się zaświecił , po zgaszeniu silnika i odpaleniu kontrolka zgasła wspomaganie działa. Obawiam się ,że będzie jak poprzednio i za tydzień wszystko padnie. Regenerujący oświadczył ,że silnik wspomagania jest w porządku a znalazł jakieś tam zimne luty i poprawił.
Teraz się zastanawiam czy to wiąże się z zakupem nowej kolumny kierownicy ? Mechanik zasugerował ,że być może to błąd sterowania czujnikami po stronie komputera. Czy w takim razie jest jakaś możliwość sprawdzenia ,czy to wina sterowania i czy da się to naprawić? Z góry dziękuję za odpowiedzi.
PS.Aha mój Hyundai to z tego co się orientuję czeska produkcja.
piejar:
Majster skasował błędy... Może problem jest poza wspomaganiem a po stronie komunikacji? Posprawdzac wtyczki, wiązki komunikacji CAN . To upierdliwa robota. Jeżeli auto miało dzwona to możliwe że w tym rejonie są uszkodzone wiązki czasem przy grubych robotach uszkadzają je mechanicy bo gdzieś się jakiś drutek zaplacze. Chyba ostatnie naprawy nie do naprawy były +/- o tym - BMW z wariujacym wszystkim.
BTW już ktoś nakręcił filmik o Twojej usterce. Twój mechanik? :-)
//www.youtube.com/watch?v=ttmwbYbil2k
andygp11:
Ponieważ , wszystko śmigało nie pisałem .Tydzień temu niestety kontrolka EPS zaświeciła się na stałe , wspomaganie padło. Za wskazówką kolegi powyżej udałem się do mechanika , sprawdził wiązkę kabelki podobno ok, wyczyścił styki. Komputer pokazał następujące błędy
C 1604 - usterka modułu sterującego
0064 - nieznany kod usterki
0001 - nieznany kod usterki
błędy usunięte wspomaganie działa. Ale jest ale , jadąc dzisiaj EPS się zaświecił , po zatrzymaniu i zgaszeniu silnika przy ponownym uruchomieniu wszystko ok.
Moje pytanie czy to może ferelny moduł sterujący, jeśli tak to czy należałoby go wymienić . Jak go dobrać , wystarczy wyjąć spisać nr i dokupić identyczny z tym samym numerem , po czym wpiąć ?
piejar:
Nie wiem czy dobrze zrozumialem: po wyczyszczeniu złącz powróciła komunikacja? To by pasowało bo na taki problem naprowadzały kody. Różne są opisy tego 1604 ale.niektoe.mowia o czujniki skrętu . Może to kwestia czujnika, może kwestia elektroniki w module.
Jeżeli jesteś ze Śląska to możesz się skontaktować z tym warsztatem - oni naprawiają elektronikęni nie są to jacyś dlubacze. Pewno przez telefon coś by mogli wywróżyć bo taki problem zdarza się nierzadko, sądząc po wpisach na różnych forach
https://maps.app.goo.gl/FpUYQPafQAFmnqip6
andygp11:
O dziękuję , skontaktuję się w razie problemu .
Nawigacja
[#] Następna strona