Witam , mam pewien problem ,w styczniu nagle zaświeciła się kontrolka EPS i przestało działać wspomaganie. Udałem się do mechanika podłączył komputer ukazały się błędy
C1604 -błąd sprzętowy ECM C1611- CAN czas przerwy EMS( system zarządzania silnikiem) C2400- silnik
takie wskazanie na ekranie komputera. Majster skasował błędy , zrobił kalibrację problem zniknął. Po kilku dniach kontrolka ponownie się zaświeciła i wspomaganie padło , niestety tym razem nie udało się skasować błędu C2400.
Postanowiliśmy wymontować kolumnę kierownicy i oddać ją do regeneracji. Po tym zabiegu odebrałem samochód wszystko było w porządku jednak po kilku dniach jadąc trasą nagle EPS zaświecił się i wspomaganie przestało działać. Po zatrzymaniu auta zgaszeniu silnika , po odpaleniu kontrolka zgasła. Taka sytuacja powtórzyła się kilkukrotnie aż w końcu zaświeciła się i już nie zgasła. Oddałem pojazd na warsztat kolumna została odesłana do poprawki. Odebrałem samochód , po przejechaniu kilkunastu kilometrów i kilku głębszych skrętach EPS się zaświecił , po zgaszeniu silnika i odpaleniu kontrolka zgasła wspomaganie działa. Obawiam się ,że będzie jak poprzednio i za tydzień wszystko padnie. Regenerujący oświadczył ,że silnik wspomagania jest w porządku a znalazł jakieś tam zimne luty i poprawił.
Teraz się zastanawiam czy to wiąże się z zakupem nowej kolumny kierownicy ? Mechanik zasugerował ,że być może to błąd sterowania czujnikami po stronie komputera. Czy w takim razie jest jakaś możliwość sprawdzenia ,czy to wina sterowania i czy da się to naprawić? Z góry dziękuję za odpowiedzi.
PS.Aha mój Hyundai to z tego co się orientuję czeska produkcja.