Mam problem z kontrolka rezerwy paliwa (sama żarówka jest dobra). Wskaźnik poziomu działa bez problemu .
Ostatnio doszedłem po schemacie , że winę za to ponosi termistor umieszczony w baku .Działa on w ten sposób:
Przez niego płynie cały czas prąd zasilający kontrolkę rezerwy paliwa.Ten prąd sprawia , że termistor się nagrzewa .
Jeśli termistor jest zanurzony w paliwie to nadmiar ciepła z termistora (czyli termistor jest chłodzony) przekazywany jest do paliwa .Oporność tego termistora jest na tyle duża , że kontrolka się nie świeci . Jeśli jednak paliwa jest mało to termistor nie jest chłodzony , nagrzewa się i jego oporność maleje czego wynikiem jest zaświecenie kontrolki .
W serwisie Hyundai można kupić nie sam termistor (cena około 10 zł.) ale cały komplet z czujnikiem ilości paliwa co kosztuje ponad 230 zł .
Udało mi się kupić termistor do innych samochodów hyundai (sądzę , że będzie pasował) , jednak przed montażem w samochodzie postanowiłem go sprawdzić .
Podłączyłem akumulator,żaróweczkę i termistor szeregowo.Zanurzyłem termistor w oleju - żaróweczka nie świeci , napięcie na żarówce około 1V .Termistor wyjąłem z oleju - napięcie zaczęło rosnąć ,termistor się robił dość ciepły zaś napięcie wzrosło do 5,5V . I tutaj mam obawy przed ponownym zanurzeniem dość mocno ciepłego czy tez gorącego termistora do oleju .
Czy ktoś z użytkowników wie jakie napięcie powinno być na żaróweczce podczas pracy tego układu ?? I czy nie nastąpi jakiś zapłon paliwa gdy zanurzę ten gorący termistor w paliwie .??
[ Dodano: 2012-04-11, 20:18 ]
dzisiaj wyjąłem czujnik paliwa i okazało się , że nie ma tam żadnego termistora .
Jest układ na kondensatorze 10mikro na 10V , 2 opornikach 106 i 625 ohm i chyba dwóch tranzystorach. Niestety nie znam wartości tych tranzystorów ani też nie mam schematu połączeń . Jeśli ktoś z forumowiczów ma takie info , to poproszę o kontakt .