Forum > Santa Fe (2006-
Wskaźmik poziomu paliwa - przekłamuje
jaktru:
Witam wszystkich, mój problem to wskaźnik poziomu paliwa, który pokazuję nieprawdziwą ilość paliwa. Po zatankowaniu do pełna, pokazuje 3/4 baku. Po przejechaniu 150km wskaźnik spada poniżej połowy. Rano, po odpaleniu silnika, jeszcze spadnie o klika minimetrów a po przejechaniu 10km podniesie się do poprzednie poziomu. Proszę o pomoc. Mechanik rozkłada ręce. Sprawdził pompę, przegrody w baku i nic.....
piejar:
Bo ani pompa ani przegroda w baku nie mierzą poziomu tylko miernik-nadajnik. Niektóre auta sygnał z miernika traktują tylko jako przybliżony a wskazanie na desce ustawiają wg zużycia paliwa podanego do wtryskiwaczy. Ja obstawiam że masz uszkodzona ścieżkę albo suwak na nadajniku w baku. To jest przeważnie jeden zespół:pompką, pływak, nadajnik - wyjąć i dokładnie posprawdzac albo wymienić.
jaktru:
Dzięki za odpowiedź.
Jestem po kolejnej wizycie w warsztacie. Mechanik twierdzi że zespół o którym piszesz czyli pompa, pływak nadajnik są ok. Rozebrał mi deske wskaźników. Będzie szukał tam przyczyny. Sprawdzi wskazówkę która pokazuje poziom - może się przekręciła? Mówi też o " Jakimś odbiorniku" Który dostaje sygnał z baku, może on orzekła muje.
Brt:
Masz komputer podładowy? Liczy poprawnie km do następnego tankowania?
Ja bym jeszcze poszukał przyczyny w samych zegarach. Może luty popękały. Oddać do jakiegoś magika od zegarów na sprawdzenie.
Pique:
--- Cytat: jaktru w 27 Luty 2023, 12:29:52 ---Witam wszystkich, mój problem to wskaźnik poziomu paliwa, który pokazuję nieprawdziwą ilość paliwa. Po zatankowaniu do pełna, pokazuje 3/4 baku. Po przejechaniu 150km wskaźnik spada poniżej połowy. Rano, po odpaleniu silnika, jeszcze spadnie o klika minimetrów a po przejechaniu 10km podniesie się do poprzednie poziomu. Proszę o pomoc. Mechanik rozkłada ręce. Sprawdził pompę, przegrody w baku i nic.....
--- Koniec cytatu ---
Co prawda w Clio żony ale problem miałem podobny. Pokazywał nieadekwatny stan poziomu paliwa. Okazało się, że tankując pod korek jak raz strzeli blokada nie wolno dolewać na siłę paliwa. Po takim tankowaniu po pewnym czasie komputer miał nieprawidłowe dane i głupiał pokazując złe wskazania. Rozwiązaniem było odłączenie akumulatora na kilka minut. Po podłączeniu musiał się zresetować wskaźnik bo zaczął pokazywać prawidłowe dane. Od tego momentu tankuje do pierwszego odbicia i problem się już nie pojawił.
Nawigacja
[#] Następna strona