Witam,
Na wstępie chciałbym poinformować, że od dwóch dni próbuje na forach znaleźć rozwiązanie mojego problemu, jednak żaden z nich nie jest 1:1.
W czerwcu kupiłem Hyundaia I30 CW, 2009r benzyna 1.6, od pierwszego właściciela, krajowy, było zamontowane LPG ale bodajże w 2019/2020r poprzedni właściciel wymontował, nie montowałem nowej instalacji, wszystko było w porządku, jednak po wymianie oleju (około 2 tygodnie temu) auto zaczęło mi robić problemy z odpaleniem. Świeżo po wymianie załapał od razu, parę dni było ok, a do dziś raz odpala "od strzału", a raz kręci i kręci zanim załapie. Niezależnie od tego czy silnik zimny, czy ciepły, czy rano, czy wieczór, dzisiaj rano po nocy odpalił od strzału, przejechałem może 4/5km, zgasiłem, odpaliłem po około 10 minutach i znowu kręcił długo jakby nie mógł załapać. Czasami się zdarzy, że w przeciągu 10 minut odpalę go 6 razy i z tych 6 razy odpali od strzału 2 razy, a pokręci długo 4 razy lub odwrotnie. Akumulator doładowany, jednak ładował się dość długo i "majster" stwierdził, że zepsuty i do wymiany, pojadę w przyszłym tygodniu sprawdzić baterie do kogoś kto się tym zajmuje, nie ma objawów rozładowania więc na logikę sam eliminuję tezę, że problem z odpalaniem to wina akumulatora.
Mechanik od razu powiedział - świece, czujniki wału i wałka rozrządu, komputer błędów nie pokazywał, jednak profilaktycznie wymieniłem - czujniki firmy Delphi, a świece NGK. Po wymianie odpalił od strzału raz, a za drugim razem już problem powrócił więc wymiana nie przyniosła założonego efektu. Dodam, że przy wymianie świec, pierwsza świeca na dole była z oleju, gdzieś do połowy gwintu, ale z tego co mówił mi drugi mechanik, jakby pierwsza nie załapała to odpali z drugiej. Ze świecami wszystko ok, na pewno chodzi na 4 gary jednak odpala jak mu się podoba i nie mogę znaleźć przyczyny. Ktoś miał podobny problem?
Olej 5W40 Mobil - spełnia normy Helix Ultra, wcześniej był zalany 0W40 też Mobil. Warsztat, który wymieniał olej zapewnił, że zmiana z 0w40 na 5w40 na pewno nie ma nic wspólnego z tym odpalaniem i stawiają na akumulator, jednak jak wspominałem wcześniej, chciałbym go sprawdzić zanim kupię nowy.
Spece, macie jakieś pomysły? Pompa paliwa, uszczelka pokrywy zaworów, przepustnica?
Z góry dziękuję za każdą odpowiedź.
Zdrówka