Autor Wątek: Zacinanie zamka/ obrotomierz  (Przeczytany 7524 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Grand

  • Gość
Zacinanie zamka/ obrotomierz
« dnia: 01 Maj 2012, 13:22:25 »
Witam! Mam dwa problemy w moim Ponym 1.5 93r.
Otóż jak go kupiłem nie działał obrotomierz i prędkościomierz, z tym drugim jest o tyle łatwo, że jest wyrobiona linka, ale z  tym drugim nie mogę sobie za chiny ludowe poradzić:/, jakieś rady?

Zacinanie zamka, otóż drzwi od kierowcy muszę docisnąć lekko i otworzą się a czasami nie, właściciel mówił, że to jest niby jakaś ochrona przed kradzieżą, prawda to?
Dzięki i pozdrawiam.

Offline Timon

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 500
Zacinanie zamka/ obrotomierz
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Maj 2012, 19:02:21 »
Grand, co do zamka to jeżeli jest to ochrona przed kradzeiżą to na 99% niefabryczna. Rygiel zamka Ci się trzyma auta przy tych drzwiach? Wkładka zamka się nie porusza/nie przycina?

Mi się zamek blokował bo się zapchał kurzem. Tu masz info z tym jak to u mnie wyglądało: http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=159 .

Grand

  • Gość
Zacinanie zamka/ obrotomierz
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Maj 2012, 20:27:49 »
No właśnie zamek jest dobry;/
Kij tam z zamkiem, to sobie poradze ale obrotomierz coś nie trybi.

Offline skali

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 441
    • http://www.facebook.com/profile.php?id=100001998647968
Zacinanie zamka/ obrotomierz
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Maj 2012, 21:37:05 »
Czujnik prędkości obrotowej silnika masz z tego co pamiętam na alternatorze, więc poczyśc styki, wyjmioj prędkościomierz wraz z obrotomierzem i zobacz co tam sie święci.
Co do zamka, poprostu go wyreguluj. Zajmie Ci to chwile ale będzie git. Sruby na tkz. fasolkach masz na ramie drzwi jak je otworzysz [zawias]. Robiłem to na ten week w Lantrze bo musiałem tak samo jak Ty otwierac drzwi - przez dociśniecie. I na bank nie jest to ochrona antykradzieżowa, sprzedający wykazał sie dużym poczuciem humoru  :lol:

Grand

  • Gość
Zacinanie zamka/ obrotomierz
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Maj 2012, 22:58:08 »
Wyciągałem licznik, wszystko w porządku żadne kondensatory/ rezystory nie powysadzane.
Od alternatora idzie jakiś kabel do silnika, to może być właśnie od obrotomierza?

Druga sprawa, chciałem zdjąć tapicerke drzwi, ale ta śrubka co jest w tej kieszonce do zamykania drzwi nie chce dać się odkręcić, polewałem płynem antykorozyjnym, ale nie puszcza ona;/

[ Dodano: 2012-05-02, 21:45 ]
Dobra, z drzwiami sobie poradziłem, linka zamówiona, ale z obrotomierzem dalej nic, przeczyściłem wszystko co wychodzi z alternatora, ale dalej nic ;/
Ma ktoś schemat jakie to kable wychodzą? wezme je może wyciągnę i bezpośrednio do licznika dam.

[ Dodano: 2012-05-03, 21:45 ]
Coś znalazłem w internecie, że sygnał do obrotomierza idzie z cewki zapłonowej, potwierdzone?

T_O_M_A_L_A

  • Gość
Zacinanie zamka/ obrotomierz
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Maj 2012, 13:38:07 »
Sygnał do obrotomierza idzie z aparatu zapłonowego. Z tym, że ten sam sygnał potrzebny jest cewce. A ponieważ cewka jest bliżej licznika, to konektor kabla sygnałowego obrotomierza podłączony jest do cewki. Niestety nie pamiętam który to przewód konkretnie.

Grand

  • Gość
Zacinanie zamka/ obrotomierz
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Maj 2012, 21:08:29 »
Walka z obrotomierz ciąg dalszy.
Otóż na pierwszej stronie jest tutorial jak podłączyć obrotek, wszystko sprawdzam jak trzeba, mam ten kabel biało niebieski, u mnie natomiast jest żółto niebieski, w ogóle nie ma prądu na nim:/ Wstawie 2 zdjęcia, bo może sprawdzam tam gdzie nie trzeba:


Wydaje mi się, że to ten co tak wystaje, ale czemu tak on wystaje?

[ Dodano: 2012-06-06, 15:15 ]
Z obrotomierzem walki ciąg dalszy, ale nie o tym mowa teraz.
Otóż od paru dni nie mogę otworzyć drzwi od kierowcy, przekręcam kluczykiem i drzwi się nie mogą otworzyć, rozebrałem od środka, ale nic uszkodzonego nie dojrzałem, nawet od środka nie mogę dzyndzelka do góry podciągnąć, bo się nie da, jest straszny opór ;/ jakieś rady?