Nie wiadomo jak ECM ustawia zawór OCV CVVT, oscyloskop również powiedziałby jakie jest wypełnienie PWM na OCV - czyli jak jest wysterowany przez ECM.
Nie wiem jak dokładnie wygląda procedura diagnostyki i wystawiania DTC - kodu błędu w sterownikach ECM stosowanych w Hyundai, ale dla przykładu w grupie VAG odbywa się to tak, że jak jest jakieś uszkodzenie elektryczne między czujnikiem a sterownikiem silnika, czy jakiś czujnik jest martwy to błąd nie daje się usunąć, a jeśli błąd dotyczy jakichś parametrów pracy silnika, np. ciśnienia, masy powietrza itp. to diagnostyka jest przeprowadzana na podstawie cykli uruchomień silnika, albo czasu pracy, albo przejechanych kilometrów i jak usterka powtarza się i mimo wprowadzanych przez ECM korekt nie ustępuje to dopiero po założonym czasie, cyklach, etc. wystawiany jest DTC, czyli zgłaszany bład i w zależności od "ważności" będu zaświecana lub nie jest kontrolka MIL.