Autor Wątek: 2.0gdi, 2012r. błąd P0326, nie odpala, nie kręci, utrata mocy przed awarią  (Przeczytany 1051 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline nukpiw

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 4
Witam serdecznie,

Problem w Hyundaiu i40 VF z 2012r., silnik 2.0gdi benzyna, 170km, przebieg 121 000km.
Wczoraj, samochód podczas jazdy w trasie nagle stracił moc i pojawił się klekot w silniku. Brak jakichkolwiek kontrolek na desce rozdzielczej.
Po przejechaniu 60km samochód nagle zgasł i pojawiły kontrolki na desce rozdzielczej, od tego czasu nie chce już odpalić. Po podłączeniu do komputera pojawia się błąd:
Cytuj
P0326
- Nieprawidlowy sygnal z czujnika spalania stukowego 1 (Bank 1 lub pojedynczy czujnik)
- Aktywny
Na drodze podczas postoju pojawiła się lekka plama oleju w okolicach miski olejowej.
Po dwóch dniach stania pod domem olej w normie.
Wyciągnąłem akumulator - naładowałem - skasowałem błędy komputerem i spróbowałem odpalić -, brak odpowiedzi, nawet rozrusznik nie kręci. Trzy sygnały dźwiękowe i wygaszenie podświetlenia -  na obecną chwile brak jakichkolwiek błędów.

Poniżej wrzucam film z próby odpalania:

Zdaje sobie sprawę, że pierwsze kroki sprawdzenie czujnika spalania stukowego, chciałbym uniknąć przedwczesnych zakupów przed zdiagnozowaniem usterki. Czy mógłby mi ktoś zasugerować co powinienem sprawdzić i jak?
Czy błąd czujnika stukowego uniemożliwia odpalenie samochodu? Czy to mogą być świece?  Czy po skasowaniu błędu nie powinien pojawić się ponownie w przypadku P0326? Chciałbym sprawdzić jak najwięcej rzeczy sam przed oddaniem samochodu do mechanika.

Olej z filtrami wymieniony 800km temu. Samochód czasami miał problem z odpaleniem po nocy, rozrusznik kręcił około 3sekund przed załapaniem.

Pozdrawiam

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
Coś długo ta kontrolka od immo świeci - nie pamiętam dokładnie jak było. Może to zbieg okoliczności z Twoim problemem, bateria w kluczyku ok? Spróbuj go odpalić naciskając przycisk START kluczykiem zamiast palcem
Czujnik spalania stukowego nie powinien dać objawów unieruchomienia samochodu, wydaje mi się, że ECU ma zapisane jakieś nominalne wartości

Offline nukpiw

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 4
Sprawdziłem kluczyk, wymieniłem baterie, sprawdziłem na drugim kluczyku - to na pewno nie immo, chociaż słyszałem, że to dość częsty błąd. Parametry ECU wyzerowałem przed próbą kolejnego odpalenia i niestety nie pomogło, ale dzięki za trop.
Podłączyłem raz jeszcze komputer i po wielu różnych próbach, pojawił się nowy błąd którego wcześniej nie było:
Cytuj
P250C
-Niskie napięcie w obwodzie czujnika poziomu oleju silnikowego
-
C1688
- Nieznany kod usterki

P250C, wygląda na cały w oleju, nie wiem czemu wcześniej nie pokazał tego błędu, ale go przeczyszczę i sprawdzę (olej w normie).
C1688, komputer nie rozpoznał, a powodów może być wiele, rozrząd, świece zapłonowe lub koło zamachowe, ciężko coś znaleźć konkretnego co strona to inna informacja.

Czy ktoś może wspomóc, jeżeli chodzi o informację jakie warunki muszą zostać spełnione aby rozrusznik zakręcił? Chciałbym wykluczyć przyczyny.

1. Czy to może być pompa paliwa?
2. Czy to mogą być świece?
3. Czy to może być czujnik oleju?
4. Czy to może być czujnik spalania stukowego?

Ewidentnie jakiś warunek nie zostaje spełniony, żeby zakręcić rozrusznikiem.

Offline carsik

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 125
Zacznij od sprawdzenia czy jesteś w stanie przekręcić wałem korbowym przy pomocy narzędzi.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
Udało się coś zdaignozować?

Offline nukpiw

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 4
Pęknięty blok silnika.. jedyne co pozostaje to zakup nowego silnika. Jestem na etapie poszukiwania.

Zastanawiam się czy są jakieś alternatywny pasujące do tej automatycznej skrzyni czy tylko G4NC wchodzi w grę, który jest bardzo drogi..
« Ostatnia zmiana: 28 Maj 2022, 23:57:40 przez nukpiw »

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
No to niewesoło. Tak niski przebieg i taka usterka? Chociaż po przygodach z poprzednikiem nic mnie już nie zdziwi w tej marce..
Tylko zastanawiające jest to, że nie możesz odpalić? Czy z tym sobie poradziłeś a przy okazji zdiagnozowałeś pęknięcie.
« Ostatnia zmiana: 29 Maj 2022, 06:53:40 przez waszek_rmc »