Autor Wątek: [Lantra J2] Wymiana miski olejowej :/  (Przeczytany 15855 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Wymiana miski olejowej :/
« dnia: 29 Kwiecień 2012, 14:51:27 »
Witam. Sfatygowana przez poprzedniego właściciela miska która zaczęła korodować już jakiś czas temu powoli daje oznaki niebezpieczeństwa utraty oleju bez szybkiej ingerencji.
Miska znaleziona, uszczelnienie też. Ale są pytania - dotyczące wymiany. Jasna sprawa wiąże się to od razu z wymianą oleju.
Inna sprawa to tzw. wymiana samodzielna. Widziałem jak to wygląda od spodu i pytania takie:
Jak to będzie z demontażem osłony skrzyni-miski która chroni po części miskę olejową. Łatwo to schodzi ? Czy do demontażu miski trzeba będzie oddzielić układ wydechowy już na złączu: katalizator - złącze elastyczne ??? Bo bez tego chyba nie dostanę się do wszystkich śrub miski olejowej :/

esox

  • Gość
[Lantra J2] Wymiana miski olejowej :/
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Kwiecień 2012, 15:26:56 »
najprosciej na kanale. odkręcasz belke 4śruby + 2 na poduszkach. wydech najlepiej zdemontowac chociaz przy katalizatorze i obnizyc. potem odkręcasz aluminiowa osłonke i miske i koniec;d max 30min roboty.

yankeshy

  • Gość
[Lantra J2] Wymiana miski olejowej :/
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Maj 2012, 12:41:17 »
No mi zajęło dłużej niż 30 minut.....belki nie odkręcałem,wydech jak najbardziej...ja musiałem przy samym kolektorze bo plecionka zaspawana...przy osłonie był problem chyba z dwoma śrubami (słabe dojście) ,ale długa mała grzechotka i łamana końcówka załatwiły sprawę.Chwila męki z wyjęciem osłony...a najbardziej stawiała się sama miska (UWAGA: fabrycznie montowana na silikon - u mnie trzymała nieziemsko,ale w końcu to ja zwyciężyłem;) )

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Wymiana miski olejowej :/
« Odpowiedź #3 dnia: 29 Maj 2012, 01:59:16 »
Na 100% dobremu młotowi się nie oprze !!!

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Wymiana miski olejowej :/
« Odpowiedź #4 dnia: 30 Maj 2012, 10:20:30 »
Jaką masę uszczelniającą użyć ? Dirko czy polecacie coś lepszego ? Coś z gamy powyżej 300st C najlepiej :)

Offline BartBartez

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 317
[Lantra J2] Wymiana miski olejowej :/
« Odpowiedź #5 dnia: 30 Maj 2012, 11:27:01 »

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Wymiana miski olejowej :/
« Odpowiedź #6 dnia: 31 Maj 2012, 17:02:49 »
OK. Czyli odkręcam poduchy od skrzynii biegów z przodu i od strony grodzi. Potem dolna belka z poduchami. Potem osłona skrzynii/miski aluminiowa i micha będzie już na wylocie jak rozumiem. A jak z kluczami ? Bo będę pewnie musiał dokupić. Od poduch to jakieś 17 chyba ? Belka dolna pewnie też coś takiego - dostęp w miarę dobry do śrub poduszek ??? Bo do belki to są na wylocie :)
A osłona - jakie tam są śruby i czy tylko grzechotką z nasadkami dojdę - z którymi śrubami może być ciężko ???

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Wymiana miski olejowej :/
« Odpowiedź #7 dnia: 31 Maj 2012, 19:43:40 »
No dobra - trochę sam pogrzebałem i wykopałem serwisówkę.
Według niej nie trzeba demontować w jakikolwiek sposób belki od spodu.

Kolejność taka:
Demontaż a przynajmniej odkręcenie dwóch śrub wydechu i opuszczenie go niżej:



Następnie aluminiowa osłona miski (5 śrub):


Tego etapu nie rozumiem - niewiem - według serwisówki są tu dwie śruby trzymająca osłonę/pokrywę dostępu do koła zamachowego (2 śruby):


I ostatnia sprawa to śruby miski olejowej - to już banał:


Według serwisówki miskę nową odtłuścić na powierzchni styku i tak samo powierzchnię na bloku silnika, nanieść warstwę silikonu wysokotemperaturowego w wyżłobionym rowku miski olejowej - odczekać ok. 5 minut i dokładnie dopasować. Dokręcać śruby naprzeciwlegle momentem 8-10 Nm.
Aluminiowa osłona to 45-50Nm.

Nurtuje mnie ta osłona koła zamachowego - co to takiego ??? :)

yankeshy

  • Gość
[Lantra J2] Wymiana miski olejowej :/
« Odpowiedź #8 dnia: 31 Maj 2012, 22:07:54 »
No jest ta osłona,miałem problem z jedną czy dwiema śrubami (trudny dostęp),ale poradziłem sobie małą grzechotką z przedłużeniem i dodatkową końcówką przegubową....a bez odkręcenia tej obudowy miski nie wyjmiesz :P

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Wymiana miski olejowej :/
« Odpowiedź #9 dnia: 31 Maj 2012, 22:33:20 »
Aha. No to sprawa jasna. Będę działał - będzie fotorelacja.

Offline BartBartez

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 317
[Lantra J2] Wymiana miski olejowej :/
« Odpowiedź #10 dnia: 01 Czerwiec 2012, 09:44:05 »
Klucze standardowe.
14, 17 do poduch i belki. 14 do aluminiowej osłony/wspornika skrzyni i 10mm na grzechotce do osłony koła zamachowego oraz miski. Dodatkowo spory młotek i przecinak do odklejenia miski.

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Wymiana miski olejowej :/
« Odpowiedź #11 dnia: 01 Czerwiec 2012, 21:44:24 »
Aż tak skubana siedzi ? Moja to chyba trzyma się siłą woli tak samo silnika jak i olej który w niej jest :)
A kolego BartBartez jak z tą belką silnika ? Wymagane niewymagane demontaż jej ???Rozumiem ze jak odkręcę poduchy to na górnych silnik będzie siedział i mi nie opadnie na głowę czasem ? Bo siły zeby go podnieść to raczej miał nie będę spowrotem na poduchy :(

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Wymiana miski olejowej :/
« Odpowiedź #12 dnia: 03 Czerwiec 2012, 12:38:49 »
Wszystkim dziękuję bardzo za pomoc. Relacji foto nie robiłem bo wszystko jak na zdjęciach powyżej.
Co warto zapamiętać to:
1) Do wymiany trzeba - koniecznie zaopatrzyć się w porządne narzędzia, porządną przedłużkę 0,5m lub 1m najlepiej 1/2".
2) Belkę - niestety trzeba odkręcić - tu z pomocą przychodzi właśnie przedłużka i nasadka 17".
Wcześniej należy odkręcić tylną poduszkę skrzyni od belki (śruby w belce 14") i śrubę w przedniej poduszce - 17" i kontra 14" klucz płaski.
3) Osłona koła zamachowego - konieczna do odkręcenia - śruby 10" łatwo schodzi.
4) Wydech trzeba zdemontować na wysokości katalizatora i złącza elastycznego - nietypowe śruby 18" i potem śruba poduszki środkowej wydechu 12". Wydech opuszczamy na podparcie i odsuwamy max w stronę kierowcy.
5) Do odkręcenia osłony miski - śruby 14" - również przyda się przedłużka - mocno siedzą.
Osłonę zdemontować można łatwo bez szarpania się tylko po opuszczeniu belki. Inaczej czeka nas walka i rysowanie nowej miski przy ponownym montowaniu osłony.
6) Miskę łatwo odkręcić ale są dwie śruby między kołem zamachowym do których dotrzemy tylko elastycznym przegubem !!! Jest jeszcze jedna śruba - nad wspornikiem wydechu - tam dotrzemy płaską oczkową 10".
7) Miskę nawet po odkręceniu tak jak wspominaliście - ciężko oddzielić. Najlepsza do tego jest wąska szpachelka którą wciskamy w warstwę silikonu między miską a powierzchnią silnika.
8) UWAGA. Przy demontażu miski przeszkadza wspornik wydechu do którego jest mocowany wydech obejmą metalową a aby go zdemontować trzeba by odkręcać cały katalizator od kolektora lub sam kolektor i wszystko wyjąć. Ja nie miałem ochoty z tym się bawić zwłaszcza ze czeka mnie wymiana kolektora i bałem się że ten rozsypie się. Dlatego podczas walki z mocowaniem ponownym miski polecam nakładać silikon nie na miskę ale na oczyszczone brzegi styku bloku silnika i po umiejscowieniu miski ewentualnie ponownie oczyścić brzegi miski. Nową miskę montować po 5minutach od nałożenia silikonu. Silikonu dać na tyle żeby nie wypływał w nadmiarze niewiadomo ile ale lepiej dać za dużo niż za mało i ponownie demontować miskę.
Zdjęcia starej miski wrzucę i zrobię test udarowy czy tam czasem już palcem nie da się zrobić dziury :)

[ Komentarz dodany przez: BartBartez: 2012-06-03, 15:02 ]
Pozwolę sobie poprawić. To nie są śruby 10", 14" itd. Tylko śruby na klucz 10mm, 14mm itd.  ;-)

Offline BartBartez

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 317
[Lantra J2] Wymiana miski olejowej :/
« Odpowiedź #13 dnia: 03 Czerwiec 2012, 15:03:01 »
Cytat: "Złośnik"
przeszkadza wspornik wydechu do którego jest mocowany wydech obejmą metalową a aby go zdemontować trzeba by odkręcać cały katalizator od kolektora lub sam kolektor i wszystko wyjąć.

Całkowicie o tym zapomniałem z racji tego, że już dawno nie mam seryjnego wydechu i wspornik jest zbędny.

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Wymiana miski olejowej :/
« Odpowiedź #14 dnia: 05 Czerwiec 2012, 14:55:35 »
Nowa miska:



Wydaje się za bardzo naglutowane silikonem ale to tyle co wypłynęło, trzeba to jeszcze ściągnąć ostrym nożykiem i gitara. Dół silnika suchutki :)

Stara: :)



Śrubokręt co prawda nie wszedł do środka jeszcze ale wgięcie było takie że minimalnie brakowało już do smoka pompy olejowej. Nadmienię, że częste wymiany oleju skutkują brakiem syfu, szlamu, glutów itp. i w misce olejowej i na smoku pompy który był cały czyściutki i drożny.

Dodam że przy takiej operacji warto mając dół silnika na wierzchu sprawdzić panewki korbowe na wale. U mnie wszystko wyglądało w porządku - szary stop łożyskowy nie naruszony i nie wżarty, bez rys. Ktoś + ja dbał o silnik :)

Pozdrawiam i dziękuję wszystkim serdecznie.