Autor Wątek: [i20 BC3] Problem ze zmianą biegów, szarpania przy redukcji biegów  (Przeczytany 1269 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ms80

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 11
Witam. Posiadam i20, przebieg to niecałe 2700km. Wcześniej nigdy nie jeździłem żadnym koreańskim samochodem, więc nie mam porównania. Jeździłem tylko peugeotem i skodą i tymi samochodami jeździłem wiele lat płynnie i nigdy nic mi nie szarpało.

Problem mam z wyczuciem tego sprzęgła, jakbym nie próbował go puścić, tak zdarza się szarpanie. Najgorzej jest przy redukcji biegu z 4 na 3 - za każdym razem albo przyhamuje silnikiem, albo za dużo gazu i szarpie. Sam nie wiem jak to opisać bardziej obrazowo. W żaden sposób nie idzie zsynchronizować puszczania sprzęgła z dodawaniem gazu.
Sprzęgło bierze niemal od samej podłogi do samego końca (góra). Jest bardzo długie, takie mam wrażenie. Przez to nie mogę go w żaden sposób wyczuć.

Czy macie podobne objawy? Jechać z tym do aso? A czy to we mnie problem leży?

 

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1451
Odp: Problem ze zmianą biegów, szarpania przy redukcji biegów
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Maj 2022, 20:36:29 »
Nie wiem ale chyba hyundai ma specyficzne sprzęgła. Jak tak samo jeżdżąc na początku hyundaiem często gasł mi silnik przy ruszaniu. Dopiero jak nauczyłem się jego sprzęgła to jest dobrze.

Offline ms80

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 11
Odp: Problem ze zmianą biegów, szarpania przy redukcji biegów
« Odpowiedź #2 dnia: 03 Maj 2022, 21:15:43 »
Nie mam pojęcia o co w tym chodzi. Zamiast cieszyć jazda nowym samochodem, to męczy. I za każdym razem stres przy redukcji biegu z 4 na 3.
Przecież to bez sensu.
Nigdy w życiu nie jeździłem koreańskimi samochodami, więc nie mam porównania. Wiem jedno, że nigdy w życiu nie miałem takiego problemu w żadnym innym samochodzie.

No chyba że z samochodem wszystko ok, a ze mną coś nie tak i nie nadaję się koreańskich samochodów. Sam już nie wiem.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1451
Odp: Problem ze zmianą biegów, szarpania przy redukcji biegów
« Odpowiedź #3 dnia: 03 Maj 2022, 22:57:44 »
Dawniej pisali tu na forum chyba, że sprzęgła szybko siadały niektórym. Może serwis coś pomoże skoro jest nowy. Trzeba też się też przyzwyczaić do kiepskiej koreańskiej blachy.
Sam raczej getza już nie zmiennie na I30 czy I20 gdyż dobiły mnie zgnite sanki.

Offline ms80

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 11
Odp: Problem ze zmianą biegów, szarpania przy redukcji biegów
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Maj 2022, 23:04:11 »
Właśnie podobny problem znalazłem o i30: http://hyundaiklub.pl/index.php/topic,3995.0.html
Podobny problem do mojego. Również mam wrażenie jakbym dopiero co uczył się jeździć na nauce jazdy. Raz jet ok, a innym razem szarpie przy zmianie biegów, bo nie wiadomo jak wyczuć to sprzęgło.

Offline gslaby

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 9
Odp: Problem ze zmianą biegów, szarpania przy redukcji biegów
« Odpowiedź #5 dnia: 13 Maj 2022, 15:44:39 »
Ja w swoim i20 nie zauważyłem jakiegoś dziwnego działania sprzęgła zarówno przy ruszaniu jak i przy redukcji biegów.
Moje odczucie może być nieco zaburzone bo to mój trzeci hyundai (wcześniej atos i i10) na przestrzeni ostatnich 10 lat.

Offline Kudłaty_1975

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 235
Odp: Problem ze zmianą biegów, szarpania przy redukcji biegów
« Odpowiedź #6 dnia: 13 Maj 2022, 18:05:39 »
Zgadza się, że Hyundai ma specyficzną prace sprzęgła. Faktycznie ma ono długi skok/zakres pracy i bierze delikatnie już na samym dole, a najsilniej prawie pod sam koniec zakresu jego pracy. I właśnie w samej końcowej fazie należy popuszczać je delikatnie, z wyczuciem. Wtedy powinno być ok, czyli gładko. Aby uniknąć gwałtownych szarpnięć przy redukcji na niższy bieg proponuję odrobinkę dłużej popuszczać sprzęgło, szczególnie we wspomnianej końcowej fazie, kiedy najsilniej bierze, aby silnik napędzany kołami za pośrednictwem sprzęgła nabrał wyższych obrotów przed całkowitym odpuszczeniem sprzęgła. Ewentualnie, dla bardziej wtajemniczonych, stosować tzw. międzygaz. Wtedy wychodzi to bardzo gładko, a po wprawieniu się, redukcja na niższy bieg jest wręcz niewyczuwalna.