Autor Wątek: Haczenie podczas zmiany biegów  (Przeczytany 5177 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline rustin

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 32
Haczenie podczas zmiany biegów
« dnia: 02 Luty 2022, 23:18:43 »
1.4 T-Gdi, zauważyliście u siebie podczas zmiany biegów szczególnie 2 na 3 i 4 na 5, że jakby coś haczy? Czuć pod ręką taki jeden zgrzyt ale nie słychać go , tak jakby coś zahaczalo.

Offline farciarzgilmore

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 71
Odp: Haczenie podczas zmiany biegów
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Luty 2022, 07:35:21 »
Tak, też to zauważyłem, samochód z 2018 roku i haczy najbardziej z 2 na 3. Zauważyłem, że jak dobrze dogrzejesz auto to jakby znikało to haczenie. Ktoś wie co to może być? Czy da się temu zaradzić?

Offline wajkii

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 27
Odp: Haczenie podczas zmiany biegów
« Odpowiedź #2 dnia: 03 Luty 2022, 08:13:01 »
Mam z 2018 i też miałem z tym problem. Po kilku tys km wymieniali synchronizatory 3,4 i chyba 5. Najbardziej mi haczylo i haczy z 1 na 2, ale tu n nie robili. Ogólnie skrzynia nie należy do precyzyjnych i przyjemnych w obsłudze.

Offline rustin

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 32
Odp: Haczenie podczas zmiany biegów
« Odpowiedź #3 dnia: 03 Luty 2022, 10:26:49 »
Wymieniłem u siebie olej na 70w taki jak w instrukcji trochę jest lepiej.  Ciekawe jaki koszt wymiany synchronizatorów. Czyli po ich wymianie problem minął oprócz 1 na 2?

Offline wajkii

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 27
Odp: Haczenie podczas zmiany biegów
« Odpowiedź #4 dnia: 04 Luty 2022, 09:26:58 »
Trochę pomogło, nie czuć już zebow przy wkładaniu biegów, przy 1 na 2 przy normalnej zmianie czuć że lekko po zębach poszło, trzeba to robić wolno. Miałem kilka razy zastępcze i30/ceed i one lubią wolna zmianę biegów, gdzie np vw, toyota, opel pozwalają znacznie szybciej i płynniej zmieniać biegi.

Offline rustin

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 32
Odp: Haczenie podczas zmiany biegów
« Odpowiedź #5 dnia: 04 Luty 2022, 23:20:45 »
Jaki zalany macie olej ?

Offline IT_Tech_PL

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 26
Odp: Haczenie podczas zmiany biegów
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Październik 2022, 12:45:34 »
Mam z 2018 i też miałem z tym problem. Po kilku tys km wymieniali synchronizatory 3,4 i chyba 5. Najbardziej mi haczylo i haczy z 1 na 2, ale tu n nie robili. Ogólnie skrzynia nie należy do precyzyjnych i przyjemnych w obsłudze.

U mnie od nowości był problem z 1 i 2 przez jakieś 20 tys. kilometrów. Zgłaszałem to i poprawiali cięgna. Niewiele to dało. Jednak po przejechaniu kolejnych 10 tys. km jest dużo lepiej. Przy obecnym przebiegu 63 tys. km biegi wchodzą jak w masełko :)

Offline farciarzgilmore

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 71
Odp: Haczenie podczas zmiany biegów
« Odpowiedź #7 dnia: 30 Grudzień 2022, 13:25:52 »
Dzisiaj nabrała mnie ochota na zmianę oleju w skrzyni biegów po przejechaniu 50 tysięcy kilometrów. Zobaczymy czy to coś zmieni w pracy skrzyni. Wymiana będzie dynamiczna.

Offline rustin

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 32
Odp: Haczenie podczas zmiany biegów
« Odpowiedź #8 dnia: 02 Styczeń 2023, 23:27:31 »
Masz skrzynie automatyczną, że wymiana dynamiczna? Jaki olej zalewasz ?

Offline farciarzgilmore

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 71
Odp: Haczenie podczas zmiany biegów
« Odpowiedź #9 dnia: 03 Styczeń 2023, 07:47:27 »
Skrzynia manualna. Nie wiem jak wygląda zmiana dynamiczna ale podpiął wąż do skrzyni i tak coś pracowało ok 15 minut. Olej nie wiem jaki zalali ale powiedziałem, że ma być coś dobrego bo samochód ma mi jeszcze trochę służyć. Sama wymiana 120 zł a olej 170 zł za 2L.

Offline rustin

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 32
Odp: Haczenie podczas zmiany biegów
« Odpowiedź #10 dnia: 03 Styczeń 2023, 12:37:14 »
Nie ma czegoś takiego jak dynamiczna wymiana oleju w skrzyni manualnej. Poczytaj w google. Spuszcza sie korkiem od dołu i nalewam do poziomu korkiem przy półosi. Ewentualnie tyle co instrukcja mówi przez czujnik wstecznego. Jak ci wyssali rurka to ciekawe czy wszystko. Druga sprawa , jak można za coś płacić nie wiadomo za co ? Nie wiesz jaki olej ? Kujawski?

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1734
Odp: Haczenie podczas zmiany biegów
« Odpowiedź #11 dnia: 03 Styczeń 2023, 18:05:17 »
170zł za 2L olej grubo sobie liczą serwisy za olej plus wymianę. Nie wiem ale u mnie do skrzyni od getza 1.3 2L było mało i wg instrukcji powinno być 2,1L. Sam kupiłem olej półsynetyk po chyba 25zł Mannoll i skrzynia działa idealnie.
I co tyle wiem to dynamiczna wymiana jest w automatach a tu po prostu mechanik ściemnił by usługa wyszła premium a klient zadowolony  ;D.

Offline ojojo

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 61
Odp: Haczenie podczas zmiany biegów
« Odpowiedź #12 dnia: 03 Styczeń 2023, 19:59:25 »
Mechanik mógł mieć dynamiczne ruchy. Najtańszy olej spełniający wymagania tej skrzyni kosztuje teraz ok 120zł/L i to mówimy o zamienniku typu MTF5300 oryginału trzeba w Korei szukać (czasami na Amazonie się pojawia). Może się zdarzyć że jakimś cudem skrzynia nie będzie gorzej pracować ale to wyjdzie jak temperatura na zewnątrz spadnie.

Ja w swoim wymieniłem na Redline MT-LV 70W i jestem zadowolony,
Tak jak IT_Tech_PL pisał od około 60-70 tysięcy kilometrów biegi zaczynają lepiej wchodzić, a po wymianie oliwy już nic nie "haczy"

Offline rustin

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 32
Odp: Haczenie podczas zmiany biegów
« Odpowiedź #13 dnia: 04 Styczeń 2023, 10:17:07 »
Ja w swoim wymieniłem na Redline MT-LV 70W i jestem zadowolony,
Też nie do końca jest to olej taki jak oryginał. Org olej to KIA 70W który jak piszesz jest praktycznie nie do dostania lub chore ceny.

Redline MT-LV to natomiast olej 70W/75W, nie jest to dokładnie to samo ale najbardziej zbliżony olej do oryginału.

Idąc tym tropem, nie jest to najtańszy dostępny olej 70W/75W. Mamy Meguin 70W-75 https://www.sklep.arga.com.pl/oleje/7482-olej-przekladniowy-mtf-gt3-75w-80-gl4-1-l-4015838330485.html za 65zł. lub TOP TEC MTF 5300 70W-75W trochę droższy.
Grzebiąc dalej znajdziemy, że motul zaleca Motul DCFT, zacytuję z arkusza danych technicznych aby nie było, że przecież jest do automatów : "MOTUL MULTI DCTF is also suitable for some mechanical gearboxes requiring gear oil with very low viscosity grade at low temperature such as SAE 75W." Olej ma bardzo zbliżone parametry do orginału
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.845
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 33.8 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 7.3 mm²/s
Viscosity Index ASTM D2270 189.0
Pour point ASTM D97 -45.0 °C / -49.0 °F
Flash point ASTM D92 196.0 °C / 385.0 °F
Niestety wszystko to są zamienniki nie do końca odpowiadające zaleceniom KIA/HYUNDAI. No właśnie, zaleceniom które zmienili w ostatnich latach a oznaczenia skrzyni np w moim 19r to Wkj6e m56cf3-1, skrzynia montowana przy silnikach 1,6CRDI i 1,7CRDI, nie jest to jednostka z kosmosu więc skąd taki olej? Może aby szybciej skrzynie padały? Pisałem z serwisantem ASO w UK który stwierdził, że problemy z skrzyniami czasami są od nowości lub po większym przebiegu i to wina oleju 70W. Ile w tym prawdy?
Miałem oleje wyżej wymienione w skrzyni. Teraz mam 75W80 na którym, w moim odczuciu, skrzynia pracuje najlepiej i tak na chwilą obecną zostawiam.