Forum > i30 PD

Haczenie podczas zmiany biegów

<< < (3/3)

rustin:
Nie ma czegoś takiego jak dynamiczna wymiana oleju w skrzyni manualnej. Poczytaj w google. Spuszcza sie korkiem od dołu i nalewam do poziomu korkiem przy półosi. Ewentualnie tyle co instrukcja mówi przez czujnik wstecznego. Jak ci wyssali rurka to ciekawe czy wszystko. Druga sprawa , jak można za coś płacić nie wiadomo za co ? Nie wiesz jaki olej ? Kujawski?

robaszek127:
170zł za 2L olej grubo sobie liczą serwisy za olej plus wymianę. Nie wiem ale u mnie do skrzyni od getza 1.3 2L było mało i wg instrukcji powinno być 2,1L. Sam kupiłem olej półsynetyk po chyba 25zł Mannoll i skrzynia działa idealnie.
I co tyle wiem to dynamiczna wymiana jest w automatach a tu po prostu mechanik ściemnił by usługa wyszła premium a klient zadowolony  ;D.

ojojo:
Mechanik mógł mieć dynamiczne ruchy. Najtańszy olej spełniający wymagania tej skrzyni kosztuje teraz ok 120zł/L i to mówimy o zamienniku typu MTF5300 oryginału trzeba w Korei szukać (czasami na Amazonie się pojawia). Może się zdarzyć że jakimś cudem skrzynia nie będzie gorzej pracować ale to wyjdzie jak temperatura na zewnątrz spadnie.

Ja w swoim wymieniłem na Redline MT-LV 70W i jestem zadowolony,
Tak jak IT_Tech_PL pisał od około 60-70 tysięcy kilometrów biegi zaczynają lepiej wchodzić, a po wymianie oliwy już nic nie "haczy"

rustin:

--- Cytat: ojojo w 03 Styczeń 2023, 19:59:25 ---Ja w swoim wymieniłem na Redline MT-LV 70W i jestem zadowolony,
--- Koniec cytatu ---
Też nie do końca jest to olej taki jak oryginał. Org olej to KIA 70W który jak piszesz jest praktycznie nie do dostania lub chore ceny.

Redline MT-LV to natomiast olej 70W/75W, nie jest to dokładnie to samo ale najbardziej zbliżony olej do oryginału.

Idąc tym tropem, nie jest to najtańszy dostępny olej 70W/75W. Mamy Meguin 70W-75 https://www.sklep.arga.com.pl/oleje/7482-olej-przekladniowy-mtf-gt3-75w-80-gl4-1-l-4015838330485.html za 65zł. lub TOP TEC MTF 5300 70W-75W trochę droższy.
Grzebiąc dalej znajdziemy, że motul zaleca Motul DCFT, zacytuję z arkusza danych technicznych aby nie było, że przecież jest do automatów : "MOTUL MULTI DCTF is also suitable for some mechanical gearboxes requiring gear oil with very low viscosity grade at low temperature such as SAE 75W." Olej ma bardzo zbliżone parametry do orginału
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.845
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 33.8 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 7.3 mm²/s
Viscosity Index ASTM D2270 189.0
Pour point ASTM D97 -45.0 °C / -49.0 °F
Flash point ASTM D92 196.0 °C / 385.0 °F
Niestety wszystko to są zamienniki nie do końca odpowiadające zaleceniom KIA/HYUNDAI. No właśnie, zaleceniom które zmienili w ostatnich latach a oznaczenia skrzyni np w moim 19r to Wkj6e m56cf3-1, skrzynia montowana przy silnikach 1,6CRDI i 1,7CRDI, nie jest to jednostka z kosmosu więc skąd taki olej? Może aby szybciej skrzynie padały? Pisałem z serwisantem ASO w UK który stwierdził, że problemy z skrzyniami czasami są od nowości lub po większym przebiegu i to wina oleju 70W. Ile w tym prawdy?
Miałem oleje wyżej wymienione w skrzyni. Teraz mam 75W80 na którym, w moim odczuciu, skrzynia pracuje najlepiej i tak na chwilą obecną zostawiam.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej